Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Tacx

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 16 sep 2021 15:48

Ik heb de Tacx desktop app met allerlei echte routes en Zwift voor virtueel rijden/racen en trainen. Die zijn redelijk complementair. Er zijn ook anderen, maar op Zwift vind je zeker de meeste andere life-deelnemers aan events.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 16 sep 2021 16:57

Ik gebruik momenteel Zwif maar wanneer Sufferfest eindelijk een Android app heeft (hopelijk tegen het einde van de maand) ga ik terug naar Sufferfest.

Op Zwift vind ik eigenlijk enkel het echte koersen leuk maar zo wat rond rijden in een virtuele wereld vind ik niet echt iets. Ik doe dan mijn blokjes maar dat is toch wat vervelend.
Trainingschema's zijn ook niet echt bijzonder.

De schema's bij Sufferfest zijn uitgebreider met een kalender. Je stelt 1 keer een schema in en je bent klaar voor de komende weken. Ding opzetten en training starten.
Trainingen zijn ook leuker, je wordt ondergedompeld in een koerssfeer.

Hopelijk komen er nu snel wat meer verschillende filmpjes want er zijn nu wel trainingen die vaak terugkomen en dat wordt dan ook weer repetitief.
Ze hebben wel een kapitaalinjectie gehad door de overname door Wahoo, dus hopelijk gaan er dan ook meer middelen naar nieuwe filmpjes.
Afbeelding

RBL86
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2021 14:00

RBL86 23 sep 2021 12:18

Ik heb deze week de Tacx FLUX 2 besteld via de ING RentepuntenShop voor € 569,- en dan krijg je nog een Voucher van €100,- voor accessoires van Garminwebshop.

Het is mijn eerste fietstrainer en krijg hem vandaag geleverd. Ik kan dus nog niks over het gebruik vertellen. Ik twijfelde ook tussen de Wahoo en deze. Het prijsverschil + de voucher heeft mij de doorslag gegeven.

Mij lijkt de Wahoo met Climbr ook gaaf alleen dan heb je het wel over een serieus bedrag.

https://www.ing.nl/punten/productdetail/1009486

swannie
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 27 okt 2016 14:39

swannie 03 okt 2021 13:42

Ik ben gisteren een Flux S gaan halen. Mn LBS had het toestel al gemonteerd en cassette er op gezet, zodat ik enkel nog m'n fiets er op moest zetten en rijden maar.
Vanmorgen dan de 1ste rit op Zwift. Alles ging perfect tot ik na 25Km een krak hoorde en men mannetje ineens stil stond. M'n rit dan maar afgesloten.
Daarna getracht een nieuwe rit op te starten maar nu doet m'n Tacx niks meer... bizar.
Branden geen lichtjes meer op, is echt dood. Iemand al iets soortgelijks gehad?

lammy
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 nov 2013 14:42
Locatie: Emmeloord

lammy 03 okt 2021 20:15

swannie schreef: 03 okt 2021 13:42 Ik ben gisteren een Flux S gaan halen. Mn LBS had het toestel al gemonteerd en cassette er op gezet, zodat ik enkel nog m'n fiets er op moest zetten en rijden maar.
Vanmorgen dan de 1ste rit op Zwift. Alles ging perfect tot ik na 25Km een krak hoorde en men mannetje ineens stil stond. M'n rit dan maar afgesloten.
Daarna getracht een nieuwe rit op te starten maar nu doet m'n Tacx niks meer... bizar.
Branden geen lichtjes meer op, is echt dood. Iemand al iets soortgelijks gehad?
Oeps, dat is wel heel erg vervelend.
Heb je al geprobeerd om de spanning van de voeding er af te halen en daarna even wachten en opnieuw aansluiten?

Als je verschillende forums er op naleest dan gebeurt dit nogal eens met de Flux series. Ik zou hem terug brengen en je geld terug vragen of overstappen op de Tacx Neo of een andere trainer. Misschien eerst eens goed lezen/kijken naar deze twee: https://www.dcrainmaker.com/product-reviews/trainers en https://www.youtube.com/c/ShaneMillerLama

swannie
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 27 okt 2016 14:39

swannie 06 okt 2021 07:09

Ondertussen ben ik m'n Flux S gaan terug doen naar m'n LBS en heb ik gisteren m'n eerste Zwift rit gemaakt op m'n nieuwe Wahoo Kickr Core met dank aan de topservice van m'n lBS :like:

Plaats reactie