Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Fiets voor indoortrainer

Bijlmakers
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2014 10:29

Bijlmakers 06 apr 2021 19:40

Beste,

Ik ben van plan om op korte termijn een Tacx, direct drive, aan te schaffen. Hiervan zullen zowel ik als mijn vrouw gebruik maken. Wij verschillen in lengte, ca 20-25cm, en hebben dus een uitdaging voor de juiste fietsmaat (52cm vs 61cm). Zou ik hiervoor het beste een tussenmaat fiets kunnen aanschaffen (54 of 58?) of een fiets met een kleine maat(52cm) met een extra lange zadelpijn? Waarop hoef je minder te letten als je een fiets, puur voor indoor gebruik, wilt aanschaffen.
Ik wilde niet direct twee extra fietsen te kopen, puur en alleen voor indoor gebruik.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 06 apr 2021 20:15

Wat is erop tegen om je huidige fiets hiervoor te gebruiken? Achterwiel eruit en je hangt hem erin.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 06 apr 2021 20:37

Dan ben je beter af met een volledige indoor fiets.

Tacx Neobike
Wahoo Kickr bike
Stages Bike (SB20)
TRUEKINETIX
Wattbike Atom
Een spinningfiets met vermogenmeter


Ikzelf heb de Tacx Neobike en deel die met mijn vrouw (ik ben 187cm en zij is 170cm). Ik heb van Tacx een extra zadelklem en -rail gekregen, die wissel ik dus steeds (we hebben allebei een ander zadel nodig, nogal logisch) en ik zet steeds stuur lager voor mij en zadel hoger (lengte van het stuur is voor ons beiden gelijk)
Alles aanpassen gaat sneller dan het opstarten van de Windows computer waarmee ik Sufferest draai (zij gebruikt de Tacx app)

Het ding is onderhoudsarm (af en toe eens met een sopje afwassen en na een jaar was de riem versleten, ik heb wel kosteloos een andere gekregen van Tacx)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 06 apr 2021 20:41

Ik zou geen extra lange zadelpijn kopen

Ik kan mij voorstellen dat je een vaste setup wilt maar met zo'n verschil gaat dat niet lukken met een fiets. Binnen of buiten, de fiets moet je passen anders is de lol er snel vanaf. Het wordt dus ieder zijn fiets erop zetten.

Als je echt een vaste setup wilt en niet 2 extra fietsen wilt kopen, kun je ook voor een tacx neo bike gaan. Stuur en zadel afstellen iedere keer en gaan.

Edit: @TL was me net voor. Maar ook met dezelfde tip.

Plaats reactie