Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Wahoo BOLT icm Elite Direto: 250km p/u gemiddelde snelheid

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 10 mar 2021 13:19

Ik wist dat ik snel was, maar dit is natuurlijk wel een beetje raar.

Ik ben meestal wel handig met Google en apparaten, maar nu weet ik het even niet meer. Misschien is jullie Google beter dan die van mij, of heeft iemand zelf hetzelfde gehad en opgelost.

Als ik een training afwerkt op mijn Bolt (in ERG modus!) dan is mijn snelheid rond de 250km p/u. Hoe krijg ik dat in Godsnaam goed?

Op het moment dat ik de trainer koppel aan de Bolt, klik ik (binnen de Wahoo app) op de trainer (in het overzicht met gekoppelde apparaten) en daarna op snelheid. Ik zet de wielomtrek als 700C x 25mm. Ook geef ik aan dat het om een indoor sessie gaat.

Wat moet ik nog meer doen om de snelheid normaal te krijgen?

Of is dit uitgesloten in ERG modus?
Als ik Rouvy gebruik met dezelfde trainer, dan lijken de snelheden meer op normaal.

Wat maakt de snelheid nou uit op een indoor trainer? Niet veel uit. Maar ik gebruik Strava en Veloviewer om mijn stats, trainingen en km's bij te houden. Als je 2 uur trapt op de trainer met een gemiddelde van 250, dan gaat het wel rap met de jaarlijkse km's op Strava/Veloviewer

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 10 mar 2021 14:42

Heb je deze gezien?
viewtopic.php?f=37&t=94595

Wellicht heeft het hier mee te maken?

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 10 mar 2021 15:19

Hmmmzzz.

Ik kijk naar de laatste reactie. Ik krijg de pedalen wel rond (powerrrrrrrrr!!!) vandaar blijkbaar dat ik als een malle ga (virtueel dan). Stelletje prutsers.

Dat is jammer. Dan maar over op de good(?) old Garmin 520 wat als reserve op de plank ligt. Gatverdamme.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 10 mar 2021 21:26

En je trainingen afwerken middels Rouvy workouts? Die is ook gewoon aan Strava te koppelen.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 10 mar 2021 22:03

Ik ben op dit moment join aan het uitproberen en de app exporteert alleen fit bestanden voor Wahoo, zwo voor Zwift en Garmin bestanden. Rouvy slikt, voor zover ik kan lezen in de documentatie, alleen erg een mrc bestanden.

Wat dat betreft is join nog een beetje beperkt.

Ik heb een artikel gevonden online met een mogelijke oplossing op mijn oorspronkelijke vraag. Ik zal deze proberen de volgende keer en kom hierop terug.

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 11 mar 2021 08:40

Je zou de .zwo bestanden van JOIN ook kunnen omzetten naar .mrc of .erg middels https://whatsonzwift.com/convert/workouts

Wel een beetje irritant dat je het bestand voor bestand moet doen, maar het werkt wel.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 11 mar 2021 09:09

Door mijn ICT achtergrond krijg ik overal verschrikkelijke jeuk bulten als dingen niet gewoon, automagisch, werken en je 10 stappen met de hand moet doen.

Evengoed een goede tip, bedankt hiervoor!

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 11 mar 2021 09:39

<rant_mode>
Als je meer jeuk wilt krijgen moet je vooral eens een .mrc of .erg bestand openen en kijken hoe het werkt. Je hoeft niet te zoeken naar een officiele specificatie, want die is er niet.

Vervolgens denk je dan: Ik gebruik maar .zwo. Dan ga je de specificatie opzoeken, die blijkt er ook niet echt te zijn en dan vindt je https://github.com/h4l/zwift-workout-fi ... ference.md
Daarin blijkt dan weer dat allerlei dingen op verschillende manier geimplementeerd zijn en er niets echt officieel is..

Dan maar FIT files. Dan blijkt dat bepaalde dingen in FIT files onmogelijk zijn, bijvoorbeeld gelijktijdig hebben van een vermogens- en een cadansdoel. Ditzelfde geldt, niet geheel toevallig, voor de Garmin Connect API. Daarbovenop blijkt dan dat Wahoo sommige onderdelen van FIT niet geimplementeerd heeft..

Je zou haast denken dat er behoefte is aan een echte standaard, maar bij gebrek daaraan zou ik voor een subset van het .zwo formaat gaan.
</rant_mode>

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 11 mar 2021 09:59

ibooij schreef: 11 mar 2021 09:39 <rant_mode>
Als je meer jeuk wilt krijgen moet je vooral eens een .mrc of .erg bestand openen en kijken hoe het werkt. Je hoeft niet te zoeken naar een officiele specificatie, want die is er niet.

Vervolgens denk je dan: Ik gebruik maar .zwo. Dan ga je de specificatie opzoeken, die blijkt er ook niet echt te zijn en dan vindt je https://github.com/h4l/zwift-workout-fi ... ference.md
Daarin blijkt dan weer dat allerlei dingen op verschillende manier geimplementeerd zijn en er niets echt officieel is..

Dan maar FIT files. Dan blijkt dat bepaalde dingen in FIT files onmogelijk zijn, bijvoorbeeld gelijktijdig hebben van een vermogens- en een cadansdoel. Ditzelfde geldt, niet geheel toevallig, voor de Garmin Connect API. Daarbovenop blijkt dan dat Wahoo sommige onderdelen van FIT niet geimplementeerd heeft..

Je zou haast denken dat er behoefte is aan een echte standaard, maar bij gebrek daaraan zou ik voor een subset van het .zwo formaat gaan.
</rant_mode>
Nee dank je. Wil je me weer boos krijgen? :mrgreen:

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 11 mar 2021 10:37

Ik vermoed dat ik je maar beter niet boos kan maken dan. Anders zou dat nog een negatieve uitwerking op een wielsetje kunnen hebben :lol:

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 11 mar 2021 11:44

ibooij schreef: 11 mar 2021 10:37 Ik vermoed dat ik je maar beter niet boos kan maken dan. Anders zou dat nog een negatieve uitwerking op een wielsetje kunnen hebben :lol:
En dat zouden we zeker niet willen :evil:

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 11 mar 2021 12:05

Philippos schreef: 10 mar 2021 13:19 Als je 2 uur trapt op de trainer met een gemiddelde van 250, dan gaat het wel rap met de jaarlijkse km's op Strava/Veloviewer
Kan je toch mooi @DDX laten zweten voor 5 juni :lol:

5 juni val je dan wel door de mand, maar dat is voor later zorg.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Plaats reactie