Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Wahoo BOLT icm Elite Direto: 250km p/u gemiddelde snelheid

senior
Forum-lid
Berichten: 2210
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 11 mar 2021 13:14

Philippos schreef: 11 mar 2021 09:09 Door mijn ICT achtergrond krijg ik overal verschrikkelijke jeuk bulten als dingen niet gewoon, automagisch, werken en je 10 stappen met de hand moet doen. KNIP
Dan is het maar goed dat je niet uit in de begintijd van de ICT stamt. Want daar ging helemaal niets "automagisch". Toen moest je gewoon nog weten wat je moest doen om iets werkend te krijgen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 mar 2021 13:20

Ik ben nog uit de tijd van de Play & Pray.

Dan kocht je een Soundblaster geluidskaartje, en die ging je dan zelf inbouwen en vervolgens in de CONFIS.SYS en AUTOEXEC.BAT alle drivers aanroepen met juiste kanalen en weet ik allemaal veel. Soms was je dan zo maar 2 dagen bezig om er een MIDI-file o.i.d. mee af te spelen....

:lol:

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 11 mar 2021 14:13

senior schreef: 11 mar 2021 13:14
Philippos schreef: 11 mar 2021 09:09 Door mijn ICT achtergrond krijg ik overal verschrikkelijke jeuk bulten als dingen niet gewoon, automagisch, werken en je 10 stappen met de hand moet doen. KNIP
Dan is het maar goed dat je niet uit in de begintijd van de ICT stamt. Want daar ging helemaal niets "automagisch". Toen moest je gewoon nog weten wat je moest doen om iets werkend te krijgen.
Een beetje te kort door de bocht vind ik, want ik moet er nog steeds zelf voor zorgen dat de dingen die mijn, niet ICT collega's, automagisch zien gebeuren, goed gebouwd zijn door mij en mijn team, vanaf een lege canvas/pagina. Niets gaat vanzelf. Maar het helpt wel als niet iedere toko zijn eigen standaarden er op nahoudt.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 11 mar 2021 14:14

havana schreef: 11 mar 2021 13:20 Ik ben nog uit de tijd van de Play & Pray.

Dan kocht je een Soundblaster geluidskaartje, en die ging je dan zelf inbouwen en vervolgens in de CONFIS.SYS en AUTOEXEC.BAT alle drivers aanroepen met juiste kanalen en weet ik allemaal veel. Soms was je dan zo maar 2 dagen bezig om er een MIDI-file o.i.d. mee af te spelen....

:lol:
Ja maar goed, jij bent ook best wel oud inmiddels :mrgreen: ;)

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 11 mar 2021 16:02

Ik wou net iets gaan schrijven over dat we thuis een hele verzameling aan config.sys en autoexec.bat bestandjes hadden, omdat er dan weer extended (xms) en dan weer expanded memory (ems) nodig was voor de verschillende games, plus nog allerlei andere verschillen. Maar dan geef ik dus ook weg dat ik oud ben :|

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 11 mar 2021 17:18

mhr-zip schreef: 11 mar 2021 12:05
Philippos schreef: 10 mar 2021 13:19 Als je 2 uur trapt op de trainer met een gemiddelde van 250, dan gaat het wel rap met de jaarlijkse km's op Strava/Veloviewer
Kan je toch mooi @DDX laten zweten voor 5 juni :lol:

5 juni val je dan wel door de mand, maar dat is voor later zorg.
Ik laat hem een paar maanden zweten en dan verzin ik wel een smoes om niet te komen.

senior
Forum-lid
Berichten: 2210
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 12 mar 2021 22:14

havana schreef: 11 mar 2021 13:20 Ik ben nog uit de tijd van de Play & Pray.

Dan kocht je een Soundblaster geluidskaartje, en die ging je dan zelf inbouwen en vervolgens in de CONFIS.SYS en AUTOEXEC.BAT alle drivers aanroepen met juiste kanalen en weet ik allemaal veel. Soms was je dan zo maar 2 dagen bezig om er een MIDI-file o.i.d. mee af te spelen....

:lol:
Niet Play & Pray maar Prop & Pray. Dat was de tijd dat je meer apparaten wilde aansluiten dan je IRQ's had. Maar je had aan 740 Kb méér dan genoeg aan geheugen.

Juppehup
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 13 aug 2014 16:47

Juppehup 13 mar 2021 07:50

Ik heb een Roam met een Direto. Je moet sowieso je wielomtrek instellen in de wahoo app. Het precieze nummer weet ik niet meer, maar dat is makkelijk te googlen.

Ik heb nog wel het probleem dat als ik harder fiets dan +/-32km/h dan flipt de snelheid alsnog en wordt hij weer heel laag (+/-8km/h). Schijnt een bug te zijn in wahoo.

Tevens gebruik ik ook Join. Ik exporteer de training naar zwift. Deze laad ik vervolgens in https://app.trainerday.com/. En deze kan hem vervolgens uploaden naar m'n TrainingPeaks account. De wahoo app synchroniseert net TP en voila, het cirkeltje is rond. Omslachtig, maar werkbaar 🤷

Edit: zie ook hier:

http://forum.elite-it.com/viewtopic.php?t=856#p2658

Plaats reactie