Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Ervaringen Zwift en overige devices icm Apple TV (of PC)

sanger
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mei 2020 16:23

sanger 09 mar 2021 12:06

Ik begin de smaak van Zwift langzamerhand te pakken te krijgen maar ben het geklooi met te korte HDMI kabels en gezeul met mijn (werk)laptop zat.

Ik ben nu aan het denken wat ik voor setup wil en vraag me ook af wat nu de beste set up die niet direct honderden euro’s zal kosten.

Ik gebruik een Flux 2, Sterzo Smart riser en een HS band (Garmin dual). Beeld komt op een 32"TV uit en mogelijk sluit ik daar in de toekomst nog een tweede monitor bij aan (al is dat niet doorslaggevend, een tablet voor TV kijken kan ook).

- Ik zie veel voorbij komen over Apple TV 4K. Wat zijn de ervaringen hiermee? Kosten zijn ca. €200,00 voor het kastje en dat is het ook wel. Maar hoor ook dat het grafisch beperkt is en dat er bij Zwift beperkingen zijn op aantal Apple TV gebruikers in een meetup of zoiets?
- Daarnaast zie ik ook wel voorbij komen dat mensen een oude office PC hebben omgebouwd (betere videokaart met name). Nu komen er op mijn werk binnenkort een aantal office PC’s beschikbaar, al weet ik de exacte specs nog niet. Kosten videokaart iets van € 150?
- Een wat oudere game PC kopen en dedicated voor Zwift gebruiken. Op MP gaan ze voor zo € 150 met ruim voldoende specs.
- Vanaf telefoon/tablet werken zie ik ook wel voorbij komen. Maar ik heb geen high end toestel en dan ben ik afhankelijk van wifi, ik sluit het liefst mijn set up aan op de LAN kabel die aanwezig is.

Welke optie vergeet ik nu nog? Wat heb jij en waarom voor die set up gekozen?
#willeniskunnen, de podcast van en voor talentbeperkte athleten!
Check willeniskunnen.cc!

wmc
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:24

wmc 09 mar 2021 12:35

Apple TV4k werkt prima, grote groepen zal hij vast wat mee doen, maar >100 kan hij zeker weergeven, dus of je er echt last van hebt?

Je bent beperkt met het aantal Bluetooth devices dat je aan kunt sluiten, voor mij is dat mijn Tacx Neo en een hartslagmeter. Als je er meer wilt koppelen moet dat via de companion app.

Joris
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 09 aug 2013 14:18

Joris 09 mar 2021 15:13

Hier ook Apple TV4k, werkt perfect. Verbindt vrijwel onmiddelijk met mijn Tacx Neo, super stabiel, nooit performance issues. Heb wel een bedrade verbinding met de Apple TV, dus geen wifi. Als ik een tijdje niet heb geZwift duurt de update van de app soms vrij lang, maar dat is ook het enige. Ik gebruik een oude TV en dat snijdt wat van het beeld af, maar dat is niet hinderlijk.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 mar 2021 16:47

Ik draai op een 27"imac en mevr75 via een appletv4k op een oude fullHD tv.
De imac is iets meer gedetailleerd, maar je moet echt gaan vergelijken om dat verschil duidelijk te zien. Beiden draaien volledig draadloos (regelmatig tegelijk) en dat gaat goed. Qua BT-verbindingen op de ATV is het een Tacx Flux en een BT Wahoo HRM band.
Als goedkoopste, stabiele, goede setup zou voor mij een ATV4K voor mij absoluut de eerste keuze zijn.
Less is bore

Peter243
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 mei 2012 21:44

Peter243 09 mar 2021 18:46

Apple met Zwift en RGT geen probleem snelle fix met alle Bluetooth apparaten

sanger
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mei 2020 16:23

sanger 09 mar 2021 19:55

daniel1975 schreef: 09 mar 2021 16:47 Ik draai op een 27"imac en mevr75 via een appletv4k op een oude fullHD tv.
De imac is iets meer gedetailleerd, maar je moet echt gaan vergelijken om dat verschil duidelijk te zien. Beiden draaien volledig draadloos (regelmatig tegelijk) en dat gaat goed. Qua BT-verbindingen op de ATV is het een Tacx Flux en een BT Wahoo HRM band.
Als goedkoopste, stabiele, goede setup zou voor mij een ATV4K voor mij absoluut de eerste keuze zijn.
Het grafische is voor mij ook zeker niet alles bepalend. Ik maak me alleen een beetje zorgen hoe ik mijn andere apparaten allemaal kan aansluiten en of dat geen problemen gaat geven.
#willeniskunnen, de podcast van en voor talentbeperkte athleten!
Check willeniskunnen.cc!

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 09 mar 2021 20:05

Het beste toestel voor Zwift is eigenlijk de Nvidia Shield. Jammer genoeg draait Zwift er nog niet native op (je kan het niet uit de play store halen, het is enorm gedoe) maar grafisch is ie echt top voor (relatief) weinig geld.
https://techblog.jeppson.org/2020/11/si ... ia-shield/

Voor het gemak zou ik wel voor de Apple TV gaan (momenteel)
Afbeelding

sanger
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mei 2020 16:23

sanger 09 mar 2021 23:31

TL@ schreef: 09 mar 2021 20:05 Het beste toestel voor Zwift is eigenlijk de Nvidia Shield. Jammer genoeg draait Zwift er nog niet native op (je kan het niet uit de play store halen, het is enorm gedoe) maar grafisch is ie echt top voor (relatief) weinig geld.
https://techblog.jeppson.org/2020/11/si ... ia-shield/

Voor het gemak zou ik wel voor de Apple TV gaan (momenteel)
Maar dan zou hij ook op een Android box moeten draaien, of niet?
#willeniskunnen, de podcast van en voor talentbeperkte athleten!
Check willeniskunnen.cc!

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 10 mar 2021 06:46

In principe wel (de Shield draait niet op gewone Android maar op Android TV), echter zijn de meeste Android doosjes niet uitgerust met goede (snelle) hardware en de Shield wel
Afbeelding

asth
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 mar 2015 13:07

asth 12 mar 2021 22:20

Na tijden van geklooi met laptops, iPads, etc. afgelopen herfst overgestapt naar AppleTV voor Zwift en dat is echt top. Makkelijk, geen gedoe en werkt uitstekend. Beperking is inderdaad max. 2 bluetooth connecties, dus trainer (in mijn geval een Direto) en hartslagmeter. Dit gekoppeld aan een lekker 32" wat oudere HD TV en je Zwift heerlijk!

sanger
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mei 2020 16:23

sanger 15 mar 2021 15:40

Ok, ik heb besloten....

Ik heb een draadloos toetsenbord en muis neergelegd en ga voorlopig nog met de laptop door. Apple TV klinkt wel goed, maar ik ben nogal huiverig vanwege alle randapparatuur.

Thanks voor de input allemaal!
#willeniskunnen, de podcast van en voor talentbeperkte athleten!
Check willeniskunnen.cc!

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 19 mar 2021 14:38

Nu ben ik net niet IT genoeg............

Maar werkt een rasberry pi niet gewoon met een android image oid en een BT ontvangen?

Dan ben je ook goedkoop en makkelijk klaar.

Nu gebruik ik ook gewoon mijn werklaptop op de papierbak.

Plaats reactie