Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Haperen Tacx Neo bij trainingen

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1099
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 09 feb 2021 09:55

Ik volg een serie trainingen van Fondo op Tacx Neo.

Deze trainingen stuur ik vanuit de Fondo app naar mijn Garmin 1030+ die vervolgens de Tacx aanstuurt.

Tijdens deze trainingen komt het meermalen voor dat het weestand ploseling aanzienlijk verhoogd wordt.

Mijn vraag: is dat een kwestie van instellingen aanpassen (en zo ja, welke?) of een defect?
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 09 feb 2021 10:07

Ik heb deze bug ook al gemeld bij Garmin, doelvermogen springt dan ineens naar Gradient:
1.png
2.png
Je kunt de Gradient aanpassen naar bijvoorbeeld 0, en schakelen tot je in de juiste zone fietst en wachten tot de volgende stap in je workout begint. Of je workout opnieuw starten. Maar het is echt een irritante bug.

Gisteren via mijn Garmin een FTP test geprobeerd. De eerste poging klapte hij eruit bij stap 6 van 7. Toch maar nog een keer geprobeerd, ook al is het verre van ideaal, toen klapte hij eruit aan het einde van stap 5 :evil: Toen ben ik maar een beetje uit gaan fietsen... Zowel Tacx als mijn Edge 1030 plus op de laatste software versie, en het gebeurt ook als ik een normale Edge 1030 koppel aan mijn Tacx Neo 2.

Plaats reactie