Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Zwift: Kun je een route meerdere keren fietsen in één rit?

svdveen
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 mar 2008 12:20

svdveen 15 jan 2021 11:14

Goedemorgen!
Ik wil op Zwift een route fietsen (“Whole Lotta Lava”) die redelijk kort is, en dan meerdere keren achter elkaar. Op zwiftinsider zie ik bij sommige routes staan dat je die als laps kunt fietsen, maar dat staat niet specifiek genoemd bij deze route.
Wat gebeurt er in z'n algemeenheid als ik op Zwift een route fiets en door fiets nadat de route klaar is? Als ik de Whole Lotta Lava route drie keer wil fietsen, is dat een kwestie van doortrappen, of moet ik dan drie keer de rit beginnen en opslaan?

Bedankt alvast voor het delen van de kennis...
Gr.
Sander

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 15 jan 2021 11:21

Gewoon blijven trappen ;)
Afbeelding

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1266
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 15 jan 2021 13:03

Ik rij ook wel eens drie kortere ritten achter elkaar maar dan niet dezelfde als hierboven.
Wat nog niet ontdekt heb is de optie dat wanneer je een rit afsluit en opslaat Zwift ook afgesloten wordt en je opnieuw moet inloggen etcetera. Wachten, wachten...
Iemand een idee?
...

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6100
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 15 jan 2021 13:08

Dat is geen optie, dat is een feature. De app afsluiten als je klaar bent :mrgreen:

Als je trouwens een group ride of event gaat doen, en daarvoor al ergens wat rond gaat fietsen. Dan slaat hij dat 1e deel apart op op 't moment dat je naar je event toe gaat, zonder af te sluiten.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

pino
Forum-lid
Berichten: 3380
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 15 jan 2021 14:44

MarkVeenstra schreef: 15 jan 2021 13:08 Dan slaat hij dat 1e deel apart op op 't moment dat je naar je event toe gaat, zonder af te sluiten.
Waar slaat hij dat op? Ik kon hem niet via de files op de laptop vinden.
En maakt het daarbij uit hoe je van " vrjj rijden" naar je event gaat?
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6100
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 15 jan 2021 15:39

pino schreef: 15 jan 2021 14:44
MarkVeenstra schreef: 15 jan 2021 13:08 Dan slaat hij dat 1e deel apart op op 't moment dat je naar je event toe gaat, zonder af te sluiten.
Waar slaat hij dat op? Ik kon hem niet via de files op de laptop vinden.
En maakt het daarbij uit hoe je van " vrjj rijden" naar je event gaat?
Ow, geen idee hoe dat gaat en of er verschillende manieren zijn om naar je event te gaan. Ik heb in die rapha 500 week toen 2 group rides gedaan op 1 avond, met ervoor een 20 minuten warm fietsen en tussendoor ook een half uur.
Na de 1e group ride, de rit stoppen, dan kan je hem opslaan en sluit zwift af (zoals zwift dat doet). Maar steeds van het warmrijden naar event, kreeg ik vrij snel na het switchen een popup van strava dat de nieuwe activiteit succesvol was opgeslagen. Dus dat is ergens in de achtergrond gewoon goed gegaan.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

br@m
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 mei 2011 01:22
Locatie: Utrecht

br@m 15 jan 2021 16:31

raven14 schreef: 15 jan 2021 11:21 Gewoon blijven trappen ;)
Volgens mij niet.

In zijn algemeenheid kun je elke route die een rondrit is als 'lap' doen. Als je zo een route kiest en je wijkt daar niet zelf van af dan blijf je op die route zolang je doortrapt.

Maar bij 'lineaire' routes niet.

Bijvoorbeeld bij 'Route to Sky' - als je boven op de Alpe bent aangekomen en je bent voorbij de boog dan is de route afgelopen. Fiets je door dan ga je weer naar beneden en daar aangekomen wordt je dan op de Jungle Circuit route gestuurd. Daar kan je dan eindeloos door gaan met laps.

Maar als je zes keer de Alpe wilt doen (toch een leuke oefening ;)), dan moet je dus steeds de rit stoppen en opnieuw Zwift starten.

Whole Lotta Lava is ook een lineaire route. Het is een tijdje geleden dat ik hem gereden heb maar ik denk te weten dat als je weer beneden bent je niet opnieuw omhoog gaat, maar dat je dan op het Volcano Circuit rondjes gaat draaien. Tenzij je stopt, of een afslag kiest.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6100
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 15 jan 2021 16:34

br@m schreef: 15 jan 2021 16:31
raven14 schreef: 15 jan 2021 11:21 Gewoon blijven trappen ;)
Maar als je zes keer de Alpe wilt doen (toch een leuke oefening ;)), dan moet je dus steeds de rit stoppen en opnieuw Zwift starten.
Kan je in dat geval dan niet simpelweg onderaan de klim omdraaien?
Lijkt me niet dat je per se de rit hoeft te stoppen en zwift opnieuw te starten.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

br@m
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 mei 2011 01:22
Locatie: Utrecht

br@m 15 jan 2021 18:45

MarkVeenstra schreef: 15 jan 2021 16:34
br@m schreef: 15 jan 2021 16:31
raven14 schreef: 15 jan 2021 11:21 Gewoon blijven trappen ;)
Maar als je zes keer de Alpe wilt doen (toch een leuke oefening ;)), dan moet je dus steeds de rit stoppen en opnieuw Zwift starten.
Kan je in dat geval dan niet simpelweg onderaan de klim omdraaien?
Lijkt me niet dat je per se de rit hoeft te stoppen en zwift opnieuw te starten.
Uiteraard kan je omdraaien. Maar dan begin je niet bij het begin van de route.

Maar je opmerking is terecht en mijn voorbeeld was onvolledig - ja kan idd ook omkeren en opnieuw de klim beginnen.

Het is maar net wat TS wil. Als-ie zeg maar 10x Whole Lotta Lava wil doen dan zal ie elke keer iets moeten doen, ofwel stoppen en opnieuw starten, ofwel zelf weer naar t begin van de klim navigeren.

Maar gewoon doortrappen zoals raven14 zegt, dat gaat 'm niet worden.

Plaats reactie