Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Kickr Headwind icm 4iiii hartslagband?

CFVerweij
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mei 2012 22:09

CFVerweij 29 nov 2020 08:53

Voor Zwift met Kickr 2017 ben ik overgestapt van PC naar Apple TV icm en 4iiii borstband voor hartslag en doorverbinden van trapfrequentiesensor. Dat werkt probleemloos.

Wat niet lukt is om de 4iiii borstband te koppelen / pairen aan m’n Wahoo HeadWind, zodat de snelheid van de ventilator aangestuurd wordt door m’n hartslag. De Headwind ‘ziet’ de hartslagband niet.

Wie is het misschien wel gelukt om een 4iiii borstband te pairen aan een Kickr Headwind?

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 30 nov 2020 09:57

Het lijkt erop, als ik het zo bekijk, dat de Headwind met de HR band zou moeten koppelen via ANT+, niet via Bluetooth. Heb je toevallig een Garmin, Wahoo of andere fietscomputer bij de hand om te verifieren of je daarmee wel met de 4iii band kunt koppelen via ANT+?

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1262
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 30 nov 2020 13:05

Zelf heb ik ook de nodige problemen ondervonden, met Zwift, om de sensor te koppelen.
Dit zowel in ANT+ als in BT. Het betreft hier de Garmin GCS10.
Direct koppelen op de Headwind zowel met ANT+ als met BT lukte zonder problemen.
Jammer alleen is dat hij slecht de laatste koppeling onthoudt.
Overgestapt op de Wahoo hartslagsensor en voilà.
Ook Zwift gaf geen probleem meer.
...

CFVerweij
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mei 2012 22:09

CFVerweij 05 aug 2021 22:30

Probleem opgelost met firmware update voor de Kickr Headwind (v1.0.3 van 2 December 2019)
Daarmee wordt het mogelijk om max 3 bluetooth devices aan de Headwind te koppelen.

Resultaat is een optimale Zwift setup:
4iiii harslagband geeft na de update hartslag door aan Kickr Headwind waarmee die afhankelijk van de hartslag harder of zachter kan blazen.
4iiii hartslagband gaf al hartslag en gekoppelde ANT trapfrequentie door aan Apple tv via Bluetooth.
Kickr Power ‘17 is gekoppeld aan Apple tv via Bluetooth.

Plaats reactie