Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Tacx Genius T2021

Martijn10
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 apr 2020 17:04

Martijn10 06 jan 2021 17:38

jordy11 schreef: 04 jan 2021 20:36 Hoe heb je dit uiteindelijk voor elkaar gekregen?
Ik ben er ook mee aan het stoeien.
Ik heb niks speciaals gedaan, gewoon bluetooth opgezet op mijn telefoon (ookal werkt het niet via bluetooth, de app wilt toch dat ik mijn bluetooth aan zet) en dan verbinden.
Ik weet niet wat voor telefoon je hebt, maar bij een iphone werkt het bijvoorbeeld niet. Je moet zorgen dat je telefoon ANT+ signaal kan ontvangen, bij mijn Samsung galaxy a5 werkt dit.

Maar ik zit zelf met een probleem nu.
Als ik de Tacx opzet en ik ga zoeken met mijn telefoon duurt het soms een half uur voordat hij hem eindelijk vindt.. Eens wanneer hij verbonden is werkt alles perfect. Maar het is nogal irritant dat ik iedere keer zolang moet zoeken voordat ik kan beginnen met fietsen. Ik vrees ook een beetje dat hij hem op een keer niet meer gaat vinden..
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

jordy11
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2021 20:34

jordy11 10 jan 2021 10:07

Bedankt voor je bericht. Met mijn oude telefoon is het vorige keer we gelukt. Dat was een Samsung galaxy s8 plus. Ik heb nu een iPhone XS. Hier lukt het niet mee.

Ik ga eens kijken of ik mijn oude telefoon weer aan de praat krijg. Toen werkte het als ik begon te trappen.

Martijn10
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 apr 2020 17:04

Martijn10 10 jan 2021 20:56

jordy11 schreef: 10 jan 2021 10:07 Bedankt voor je bericht. Met mijn oude telefoon is het vorige keer we gelukt. Dat was een Samsung galaxy s8 plus. Ik heb nu een iPhone XS. Hier lukt het niet mee.

Ik ga eens kijken of ik mijn oude telefoon weer aan de praat krijg. Toen werkte het als ik begon te trappen.
Iphone werkt inderdaad niet.
Als je S8 niet werkt kan je misschien best een 2dehands samsung kopen? Is misschien nog de goedkoopste oplossing.

jordy11
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2021 20:34

jordy11 18 jan 2021 12:37

Ik zal mijn oude telefoon even opzoeken.
Dankjewel

Lilonoju5779
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2023 23:17

Lilonoju5779 14 apr 2023 23:21

Hoi gebruiken jullie deze genius t2021. Ik ben ook bezig met het installeren. Als ik het had geweten wat een gedoe het zou zijn. Mijn vraag is nu welke Android versie werkt bij jullie. De nieuwste lijkt niet te werken. Geen contact met trainer. Ik hoor het graag.

Lilonoju5779
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2023 23:17

Lilonoju5779 15 apr 2023 18:23

Hoi vandaag uiteindelijk gelukt om met de tacx genius T2021 de Ant+ dongle contact te maken met mijn tablet met erop de tacx trainings app gedownload (via google apps)
Hoe?
hier volgt het;
Met de android tablet Samsung tab A (in dit geval SM-T290) (voor 20euro op marktplaats gekocht) de apps voor ant+; ant+ radio service en ant+ plugins service gedownload (via google apps). Nu heb je ook de Ant+ usb service nodig deze kon ik niet downloaden omdat de Android software te nieuw op de tablet was denk ik. Dus toen via APKmirror website de apps Ant+ usb service EN Android 6.0 system gedownload. Deze website heeft apps die via Google play niet de krijgen zijn. Het heeft mij als digibeet een dag gekost, maar de frustratie dat ik een apparaat had gekocht wat het niet deed, was een extra motivatie.
Ik heb nog niet lang gefietst maar alles lijkt het te doen.
Succes

Plaats reactie