Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Wahoo profiel

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5925
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 06 aug 2020 21:51

Ik heb pas de Wahoo app geïnstalleerd, en nu zie ik elke keer als ik de app open dat mijn gewicht veranderd is van 72 Kg naar 7,8 Kg. Dit is natuurlijk niet handig om elke keer in te stellen. Wie heeft dit ook - en heb je de app van Wahoo nu echt nodig of zijn er mensen met een Wahoo Kickr die de app nooit gebruiken.

:oops: Nieuw met de direct drive trainer. :oops:
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 06 aug 2020 22:59

Android of iOS?

Op mijn iPhone blijft mijn gewicht gewoon staan. Ik vul 70 in em de app maakt er 70,0 kg van. Blijft staan.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5925
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 07 aug 2020 09:31

Ik heb iOS - nieuwste versie.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 07 aug 2020 10:26

Ik lees je post nog eens en dan komt de vraag bij mij op, welke app heb je, de Wahoo Element of de Wahoo Fitness (ook gewoon "Wahoo" genaamd)?

Ik gebruik de Element app omdat ik een bolt heb. Daar blijft mijn gewicht staan.

Ik heb als test de Wahoo Fitness app geïnstalleerd en na het inloggen was mijn profiel keurig ingevuld met de waardes die ik ingevuld had in de Element app. Prachtig. Ik heb voor de grap mijn gewicht veranderd van 70 naar 71kg. Bij het verlaten van het veld, werd dit automatisch omgezet naar 31,8kg. Dus.....

In de Element app blijft het wel staan. Het lijkt er dus op dat de Fitness app een bugje heeft?

Je zou ook kunnen proberen om de Element app eerst te installeren, jouw waardes daarin op te slaan en daarna pas in te loggen in de Fitness app (en niet meer aan je waardes rommelen in die app) -> ik kan mij alleen niet meer herinneren of je echt per se eerst een Wahoo Bolt/Roam/Element moet koppelen voor dat de app het doet.

En daarna de meest "domme" oplossing die ik op werk ook vaak aangeboden krijg door ons zeer gewaardeerde (kuch, kuch) servicedesk: app er af gooien, opnieuw installeren en opnieuw inloggen.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5925
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 07 aug 2020 12:57

Thnx , jij ervaart dus hetzelfde - ik zal het eens proberen met de andere Wahoo App ondanks dat ik geen Wahoo gps masjien heb.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5925
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 11 aug 2020 09:10

rene schreef: 07 aug 2020 12:57 Thnx , jij ervaart dus hetzelfde - ik zal het eens proberen met de andere Wahoo App ondanks dat ik geen Wahoo gps masjien heb.
Ik heb de Element app niet toe kunnen voegen omdat ik dan ook een Element Bolt of zo moet hebben - en die heb ik niet. Afijn het is nu toch nog te warm om op de Wahoo te gaan zitten op zolder. Maar ik zal dus voortaan mijn gewicht moeten veranderen van 7,8 kg naar 72 kg zolang er geen SW update komt.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Bosma90
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 jun 2020 12:03

Bosma90 11 aug 2020 11:32

De Wahoo app werkt samen met de 'Gezondheid' app van Apple. Als je daar je gewicht invoert, komt het ook zichtbaar in de Wahoo app.

Het is vreemd dat dit nergens vermeld wordt door Wahoo. Heeft voor mij ook een tijd geduurd voor ik hier toevalligerwijs achterkwam ;)

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5925
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 11 aug 2020 12:35

Bosma90 schreef: 11 aug 2020 11:32 De Wahoo app werkt samen met de 'Gezondheid' app van Apple. Als je daar je gewicht invoert, komt het ook zichtbaar in de Wahoo app.
Ik ga het proberen, bedankt ik laat het weten of het werkt.

@Bosma90 - het werkt - bedankt voor de tip :like:
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie