Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Tacx trainer software 4 - copy profiel

equipe-b
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 31 jul 2009 01:49

equipe-b 02 jan 2020 19:55

Ik heb vandaag een installatie gedaan van mijn Tacx trainer software 4 op een nieuw apparaat. Dit is allemaal gelukt maar ik krijg het oude profiel niet op het nieuwe apparaat. Via downloaden lukt het in ieder geval niet. En ook niet via backup maken en herstellen.

Iemand een idee waar de bestanden voor het profiel staan? Ik vermoed namelijk dat deze bestanden 'gewoon' lokaal ergens staan.

Bassie51
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 feb 2020 12:42

Bassie51 09 feb 2020 17:09

Tacx is overgenomen door Garmin en alle ondersteuning van Tacx non Smart trainers is gestopt. Website en servers zijn uit de lucht. Dus herinstallatie van softwaresleutels van Films en TTS 4 is niet meer mogelijk. Ophalen van updates en info is ook niet meer mogelijk. Ondersteuning vanuit Tacx is er ook niet meer althans voor Non Smart trainers.
Herinstallatie zal nu altijd op problemen blijven stuiten doordat software niet meer geregistreerd kan wordt

opsfr
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2020 14:30

opsfr 04 apr 2020 14:38

Ik heb hetzelfde probleem. Vraag aan tacx om software over te plaatsen. Oude laptop software desactivatie, op nieuwe laptop software geïnstalleerd. Nieuwe activatiecode niet onmiddellijk aangevraagd. Nu vraag ik deze aan en krijg ik als antwoord dat ze de software idd niet meer ondersteunen.
Ik heb het moeilijk met het feit dat men mij niet op de hoogte heeft gebracht dat ik de activatie moest doen voor een bepaalde datum want dat de ondersteuning zou wegvallen. Ik kan mijn genius dus niet meer gebruiken. Ze hebben wel mijn software inactief gemaakt op mijn oude laptop en ik kan hem niet meer activeren op mijn nieuwe.
Tof gedaan van tacx.
Als dit de manier is om nieuwe toestellen te verkopen :evil:

ggride
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2020 18:05

ggride 27 apr 2020 18:13

Onlangs hetzelfde probleem gehad met een herinstallatie ... puur geldklopperij en bestaande klanten zijn gezien, alleen pakt dit maar 1 keer bij mij.

Bedenkelijk dat dit trouwens allemaal wel legaal is, heeft iemand nog de verkoopsvoorwaarden van Tacx Training Software 4? Ik heb deze zelf niet gekregen voor zover ik mij herinner dus ga ik ook niet van een licentie uit ... allemaal heel bedrieglijk als je het mij vraagt!

equipe-b
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 31 jul 2009 01:49

equipe-b 07 aug 2020 12:56

Bassie51 schreef: 09 feb 2020 17:09 Tacx is overgenomen door Garmin en alle ondersteuning van Tacx non Smart trainers is gestopt. Website en servers zijn uit de lucht. Dus herinstallatie van softwaresleutels van Films en TTS 4 is niet meer mogelijk. Ophalen van updates en info is ook niet meer mogelijk. Ondersteuning vanuit Tacx is er ook niet meer althans voor Non Smart trainers.
Herinstallatie zal nu altijd op problemen blijven stuiten doordat software niet meer geregistreerd kan wordt
Ik vind dit ook vrij merkwaardig. Op een bepaalde manier kun je softwaresleutels toch vrij geven aan de mensen die het product hebben gekocht?

Server klinkt in deze situatie heel zwaar. Je hoeft alleen maar de softwaresleutels te valideren. Erg jammer allemaal.

Had de software een lange tijd niet gebruikt. Weet ook niet hoe het zit. Maar ik heb opnieuw geïnstalleerd. Registratie kan inderdaad niet maar ik kan wel gewoon het programma starten en in de virtuele omgeving rijden. Krijg nu een foutmelding en dan klik ik door.

Volgende week nog maar eens kijken of het nog steeds werkt. Gisteren opnieuw Road Grand Tours ontdekt. Had mee gedaan aan de Beta test twee jaar geleden? Doet nu ook wat ik zoek. Virtueel rijden kan hier https://www.rgtcycling.com/

Ik begrijp dat het voor een non Smart trainer geen optie is. In dit geval is de hele non Smart trainer waardeloos geworden? Puur omdat Tacx de software niet meer ondersteunt?

Plaats reactie