Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Fiets Race Series op Zwift

Liketoride
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 sep 2016 21:25

Liketoride 04 dec 2019 22:27

Ik heb vandaag mijn eerste race gereden op Zwift, bij de Fiets Race Series. Voor ik met mijn ogen knipperde was het grote peloton al weg :D . Daarna met een klein groepje de hele race gereden. Ik heb me best vermaakt en de 33km waren zo voorbij.

Nog meer mensen die vandaag hebben meegereden?

Gebruikersavatar
detest
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 mei 2009 17:07

Gebruikersavatar detest 05 dec 2019 10:14

Yes, ik was er ook. Ook mn eerste race op Zwift, vooral omdat ik nieuwsgierig was. Niet te vergelijken met een echte wedstrijd, maar wel erg leuk en een goede training!

meuk
Forum-lid
Berichten: 1099
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 05 dec 2019 11:54

ik was er niet bij, maar voor de races geldt, al voor de teller op 0 staat volle bak gaan zodat je met/na de start zover mogelijk voor kan aanhaken...

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 05 dec 2019 12:45

Mss interessant dat de datums hier gepost worden voor de komende races? Zou ook wel eens mee doen.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6059
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 05 dec 2019 13:13

Djemz schreef: 05 dec 2019 12:45 Mss interessant dat de datums hier gepost worden voor de komende races? Zou ook wel eens mee doen.
Zie de "voorpagina" van deze website:
https://www.fiets.nl/2019/12/03/de-fiet ... ies-zwift/
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

JRacer
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jun 2011 17:46

JRacer 05 dec 2019 16:02

Ik heb ook meegedaan in de D-categorie (waar ik volgens zwiftpower.com op dat moment thuis hoorde) Ervaring van voorgaande Zwift races had mij al geleerd dat je direct vol gas moet geven om in een groep vooraan mee te kunnen. Daarna proberen te herstellen en meerijden met je groep. Ik kwam hierdoor in de voorste groep terecht waar we met 8 man reden. We bleven mooi bij elkaar tot de 'helling' in de tweede ronde waar er drie wegreden. De andere 5 (waaronder ikzelf) werden na 3 ronden door het peloton bij gehaald. De drie bleven weg tot de finish en het peloton brak nog op tijdens de laatste helling. Ik heb nog lekker mee gesprint en ben uiteindelijk 17de geworden.

Het is alleen jammer dat er een heleboel D-rijders in zwiftpower,com uit de uitslag zijn gehaald, waaronder ikzelf... Erg jammer. Ik was voor deze race nog een D-rijder en had had een goede dag en reed uiteindelijk 2.7 w/kg. Ik ben nu op zwiftpower.com doorgeschoven naar C, maar ook uit de uitslag gehaald. Volgende keer schrijf ik me bij de C's in. Heerlijke training in de winter periode. :like:

Hartox
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 16 aug 2015 20:41

Hartox 12 dec 2019 11:11

Hebben er nog mensen gisteren mee gedaan? Was een leuk parcours, ik had er nog niet eerder een wedstrijdje op gereden. Uitslag was prut, maar dat maakt niet uit :)

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 12 dec 2019 13:01

Het is erg leuk en daagt je indoor zo veel meer uit dan dat je dat zelf kan. Vooral tijdens klimmetjes als het echt op jezelf aan komt.


De start is altijd al zo tijdens races in Zwift. Net een MTB massastart. Als een malle weg en zorgen dat je in het begin zo goed mogelijk van voren zit. Zo lang mogelijk bij een snelle groep blijven zonder jezelf helemaal kepot te fietsen. Bij veel deelnemers kan je zo langzaam naar achter waaien. Is het een race met een slotklim dan kom je kan je veel eerder beginnen. Die tijd maak je met rustig beginnen niet meer goed.

De Tour of London (momenteel stage 2) of Tour de Zwift (januari waarschijnlijk) zijn hele leuke "races" voor ieder niveau.

Plaats reactie