Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Bkool software vragen

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 01 dec 2019 12:37

Hoi,

Ik heb een aantal maanden Kinomap gehad maar ben er volledig klaar mee. Nu is het wel zo dat het voor een deel aan mijn oude Android (versie 5) ligt :oops: maar de mannen zijn nu al geruime tijd bezig om de app een giga update mee te geven zodat je onder andere vanuit de app een connectie kunt maken met een grote monitor van je Windows desktop.

Klinkt allemaal ontzettend goed maar zeer regelmatig werkt het niet en niets is zo frustrerend wanneer je wilt gaan trainen, je hebt omgekleed en helemaal klaar staat en dat het niet werkt. Ook ervaar ik regelmatig problemen. ook wanneer ik met Android 9 werk met de smartphone van mijn vrouw. Iedere keer is er weer wat anders dat niet werkt. :cry: En nee, ik ben geen leek met computers ;) :)

Nu heb ik sinds gisteren een trial voor 30 dagen met Bkool. Moet steeds aan Boerenkool denken dan :lol: . Mijn eerste ervaringen zijn erg goed, ik heb een ANT+ usb stick en de connecties worden in een mum van tijd gevonden met enerzijds mijn Elite Direto en mijn Tickr Wahoo hartslagmeter. Geen "gekloot" meer zoals met Kinomap. gewoon lekker vanuit Windows de boel opstarten en rijden maar :winkthumb:

Nu is het wel zo dat ik met die Trial nog wel minder mogelijkheden heb dan straks met de betaalde premium versie van € 10 per maand. Mijn vragen :

1.. Zijn er genoeg video's (3D en echte video's) voorradig? Ook voor Nederland en dan met name voor Zuid-Limburg waar ik zelf woon?

2. Ik lees ook dat je zelf gereden ritjes buiten, dus de GPX files kunt uploaden en dat Bkool er dan iets van maakt. Of 2D en soms 3D en dat het laatste dan enige uren in beslag neemt en dat je ook zelf opgenomen ritjes met een camera kunt maken en ook deze kunt uploaden?

Wie weet er meer en heeft ervaringen hiermee en ik sta ook open voor andere suggesties, lees andere apps maar Bkool lijkt me echt wel wat en € 10 vind ik wel genoeg. Zit niet zo op Zwift te wachten. Wel een sterke voorkeur voor gewoon Windows10 en in combi met ANT+.

Alvast hartstikke bedankt en groet,
Johan

Fietser_1971
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 30 aug 2015 11:47

Fietser_1971 03 dec 2019 21:00

Ik gebruik al tijden Kinomap, werkt vrijwel altijd goed bij mij. De nieuwste versie ziet er stukken beter uit maar is nog in beta en heeft nog wat kinderziektes. De app wordt wel aan de lopende band geüpdate dus er gebeurt in ieder geval wel wat. Je kunt overigens switchen tussen de oude en nieuwe interface (in Android).
Ik heb Rouvy ook wel eens getest, werkte ook bijzonder goed bij mij. Maar ik had al een abo op Kinomap dus ben er niet verder mee gegaan.

Misschien is het het waard om eens te proberen.

DeSnelsteKoerier
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 08 mei 2017 15:41

DeSnelsteKoerier 03 dec 2019 21:22

Ik heb ong. 2 winters BKool gebruikt. Eigenlijk wel naar tevredenheid. Je kan allerlei beklimmingen kiezen, met 'echte' beelden.

Ook is het inderdaad mogelijk je eigen GPX te uploaden, dan wordt er door BKool iets bruikbaars van gemaakt. Kan ook met videobeelden als je die hebt. Je kan routes uitzoeken op verschillende criteria... best handig. Ik zie, als ik zo even kijk, best aardig wat routes in Limburg.

Ook biedt BKool de mogelijkheid om trainingsschema's te volgen. Als je trainer ERG ondersteunt is dat ook een optie. Je gebruikt net als ik een Direto, dus dat is geen probleem dan.

Ik moet zeggen dat ik juist vaker Zwift gebruik of ook wel via mijn Garmin de Direto aanstuur.
Altijd onderweg...

Plaats reactie