Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Elite suito

verhto
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 09 mar 2015 18:37

verhto 06 okt 2020 09:29

OK TOP!

Dan vergeet je best mijn post :)

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 06 okt 2020 09:40

MarkVeenstra schreef: 06 okt 2020 09:00 Dus dan kan je de 11 speed shimano cassette laten zitten.., en daar kan zowel jij met je eigen fiets (met campa spullen), als je vriendin met haar fiets met SRAM, gewoon aanhaken en trappen.

Niks andere body, andere cassette of beperkingen in die zin.
Goede oude tijden...

Hebert
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 okt 2020 10:03

Hebert 09 okt 2020 14:05

Hoi,
Ik heb ook sins kort een suito trainer gekocht bij van bon sport.
Deze hebben ze mij op mijn verzoek netjes afgeleverd met een 10 speed 105 cassette. Paar ritjes op my elite gereden maar sins kort nu ook op Zwift.
Installeren op laptop ging prima, ik heb hem weer verbonden met een grote tv dat werkt.
Hartslag meter deed het niet nu een ant /Bluetooth ding gekocht.
Deze pakte hij gelijk in de instelling van zwift maar zie het niet als ik fiets.
Ook op Strava na uploaden geen hartslag gegevens doe ik iets fout ?
Groeten Herbert

Hebert
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 okt 2020 10:03

Hebert 12 okt 2020 10:00

Denk dat ik een beetje ongeduldig was, gisteren weer gefiets in zwift zelf pakt hij de hartslagmeter dus via de laptop. Ik heb geen dongel er aan hangen.
Nu heb ik op de telefoon de compatibel app gedownload maar dat werkt niet met de laptop daar zit zwift op.
Dit zou dan een soort afstand bediening zijn maar dat krijg ik nog niet voor elkaar moet nu telkens bukken en op de laptop zelf aanklikken of ik bv ergens af wil slaan.
Tips ?

JoostJJ
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2020 23:13

JoostJJ 16 okt 2020 16:41

Nou mijn elite suito is binnen en werkt prima met camapgnolo en de shimano casette, bedankt voor jullie reacties!

Nu wil ik de trainer kalibreren en krijg steeds andere spindown value. Ik heb de trainer eerst netjes 10 minuten warm gefietst.

Waar kan ik de spindown value vinden op de trainer? Op de onderkant staan alleen serie nummer.

Iemand een idee?

AartS
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jul 2020 21:09

AartS 04 nov 2020 22:52

Ik heb ook een tijdje een Elite Suito, over het algemeen zeer tevreden (ook prima stabiel met 101 kg en 199 cm) maar ik heb wel wat vragen:
Calibreren lukte me niet, zowel met Elite App als in Zwift. Nou lees ik hier net dat dat niet in Zwift kan, klopt dat? Waarom biedt Zwift die optie dan wel aan? Wat er in de Elite app mis liep weet ik niet meer, ik zal het binnenkort nog eens proberen.
Daarnaast merk ik sinds een paar dagen wat speling in de as van de trainer. Voor mijn gevoel was dat er voorheen niet. De speling in de as leidt tot een speling in het zadel van links naar rechts van ongeveer 3 cm. Hebben jullie dit ook en zo niet, wat kan ik er aan doen?

Dank alvast!

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6084
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 05 nov 2020 08:53

JoostJJ schreef: 16 okt 2020 16:41 Nou mijn elite suito is binnen en werkt prima met camapgnolo en de shimano casette, bedankt voor jullie reacties!

Nu wil ik de trainer kalibreren en krijg steeds andere spindown value. Ik heb de trainer eerst netjes 10 minuten warm gefietst.

Waar kan ik de spindown value vinden op de trainer? Op de onderkant staan alleen serie nummer.

Iemand een idee?
Die spindown value is niet meer relevant.., als ik verschillende fora goed begrepen heb.
Dat was in het begin zo. Maar ondertussen is het gewoon calibreren en gaan.
De software past zich aan, aan de waarde van de spindown.

Ik had er ook naar lopen zoeken, want kon dat ding niet vinden. (heb de trainer nu een 4 weken). Maar internet zegt dus dat je zelf niet meer hoeft te vergelijken.

Dat het in den beginne wel zo was.,. was omdat je dan mechanisch nog iets zou kunnen afstellen als dat nodig was.., om binnen een marge van de originele spindown value te komen. Maar kennelijk heeft Elite dat softwarematig opgelost.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 05 nov 2020 18:24

AartS schreef: 04 nov 2020 22:52 Ik heb ook een tijdje een Elite Suito, over het algemeen zeer tevreden (ook prima stabiel met 101 kg en 199 cm) maar ik heb wel wat vragen:
Calibreren lukte me niet, zowel met Elite App als in Zwift. Nou lees ik hier net dat dat niet in Zwift kan, klopt dat? Waarom biedt Zwift die optie dan wel aan? Wat er in de Elite app mis liep weet ik niet meer, ik zal het binnenkort nog eens proberen.
Daarnaast merk ik sinds een paar dagen wat speling in de as van de trainer. Voor mijn gevoel was dat er voorheen niet. De speling in de as leidt tot een speling in het zadel van links naar rechts van ongeveer 3 cm. Hebben jullie dit ook en zo niet, wat kan ik er aan doen?

Dank alvast!
Calibreren met de upgrado app van elite
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

2dirty
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2020 15:11

2dirty 01 dec 2020 15:18

Fricorico schreef: 26 sep 2020 10:43 Ik heb inmiddels de klantenservice van Elite een mail gestuurd, wellicht dat zij mij verder kunnen helpen.

Dank voor de reacties :)
Fricorico, heb jij nog wat vernomen van de klantenservice en is het probleem opgelost? Ik ervaar precies hetzelfde probleem bij gebruik van ERG modus met de grote schommelingen in vermogen.

Thanks

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 26 jan 2021 22:40

Ik zie ook dat er een Elite suito T bestaat. Waar staat die T voor en wat is het verschil?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4347
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 27 jan 2021 06:53

De T wordt zonder cassette geleverd. Zover ik weet is dat het enigste verschil.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 27 jan 2021 09:18

scottwilko schreef: 27 jan 2021 06:53 De T wordt zonder cassette geleverd. Zover ik weet is dat het enigste verschil.
Bedankt
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Plaats reactie