Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

VR Fietstrainer met automatische weerstandsaanpassing (zwift geen must)

keizer87
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 sep 2019 09:29

keizer87 10 sep 2019 09:37

Goedemorgen!

Ik lees al een tijd mee op het forum, vanwege mijn interesse in het aanschaffen van een fietstrainer. Omdat ik niet weet of het iets voor mij is, werk ik met een beperkt budget (max 250 euro, liefst nog minder) en wil ik een 2e hands fietstrainer aanschaffen.

Hopelijk kan iemand mijn van wat advies voorzien (type dat aan mijn wensen voldoet etc.).

Mijn wensen:
- Ik wil virtueel kunnen fietsen (oa bergritten etc.) met hierbij beeld (virtueel of real-life)
- Weerstand wordt door software automatisch aangepast
- Minimaal te simuleren stijging 12%
- Wheel on is prima
- Zwift compatibiliteit mag (graag zelfs), maar is geen must

Ik heb het idee dat ik aan het zoeken ben naar een combinatie (prijs / wensen) die ik niet ga vinden, maar wellicht heeft iemand toch een tip voor een goede fietstrainer die aan mijn wensen en budget voldoet en welke wellicht te koop wordt aangeboden op MP.

Andere tips zijn uiteraard ook welkom!
Bedankt alvast! :D

Critic
Forum-lid
Berichten: 918
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 10 sep 2019 09:47

Tacx vortex of kickr snap moet voor dat budget wel te vinden zijn toch op mp?

keizer87
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 sep 2019 09:29

keizer87 10 sep 2019 09:56

Bedankt voor je reactie! De Kickr Snap is ook op marktplaats nog steeds aardig boven mijn budget. De Tacx Vortex is wellicht wel te doen voor mij.
Echter, die heeft een maximale hellingshoek van 7%. Betekent dit dat, wanneer ik virtueel een berg beklim met steilere stukken dan 7%, dat deze dan niet zwaarder wordt dan 7% of wordt het voornamelijk wat minder accuraat?

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 10 sep 2019 11:10

Ik heb nog wel een Tacx Vortex te koop staan. Als nieuw, 10x gebruikt ofzo.

7% op een Tacx is al niet leuk zwaar. Kan me niet inbeelden waarom je met 15% op je slaapkamertje zou willen harken :lol:.

keizer87
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 sep 2019 09:29

keizer87 10 sep 2019 11:22

Om eens een keer de Alpe du Zwift (of iets vergelijkbaars) te kunnen fietsen, lijkt me een leuke uitdaging! :D

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 10 sep 2019 11:37

Stijgingspercentages zou ik persoonlijk niet teveel op letten. Beklimmingen op de Tacx of bijvoorbeeld de AGR klinkt allemaal leuker dan het in werkelijkheid is (realiteit is dat je je een uur lang te pletter loopt te zweten ergens in een kelder of garage).

Leuker vind ik een blokkentraining of race o.i.d. waar ook een bepaald element in zit. Dan heb je het eerder over 150-450 watt en volstaat eigenlijk elke trainer wel. Verschillen zitten dan in de effectieve range van de weerstand (specifiek lage snelheid/cadans en hoog vermogen).

Binnen jou budget zijn er niet zoveel mogelijkheden. De Bushido is net als de Vortex, alleen kan die stand-alone zonder stekker en een hoger max. stijgingspercentage. De Vortex is prima voor Zwift/TrainerRoad om in erg-mode blokken af te werken. De Kickr Snap zal te duur zijn en alle DD smart trainers ook. Een niet-smart trainer zou ik in deze tijd niet meer willen. De verschillende programma's maken het hele indoortrainen wel dragelijk en dan wil je niet meer handmatig de weerstand hoeven te wisselen.

Plaats reactie