Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

welke fietstrainer kopen

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 31 mar 2020 09:38

In simulatie heb ik nooit last van slippen (of weinig merkbaar, als je het wil dan kan het wel). Simulatie als in Zwift races etc. In ERG mode (workouts etc.) kan ik me voorstellen dat slippen wat vaker optreed omdat je vaker abrupt hogere vermogens bij een kleinere versnelling trapt.

Heb het tot dusver nog niet als storend ervaren op mijn Neo 1. Mocht het op de 2T wel een probleem zijn (die dit met krachtigere magneten juist op zou moeten lossen), dan is er iets aan de hand lijkt me.

Titi
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 08 aug 2017 23:31

Titi 31 mar 2020 12:16

Arko74 schreef: 31 mar 2020 08:57 Iets slippen had ik ook bij de 2T, maar echt alleen hinderlijk bij opstarten als ik zonder stroom fietste. Bij plots fors hogere wattages trappen (abrupt gaan sprinten of begin steile helling) dan voelde ik het ook wel maar zo minimaal dat het absoluut niet stoorde.
Dus als jij wel hinderlijk slippen blijft houden, dan zou ik gewoon Tacx benaderen. Kost wel paar dagen voordat je antwoord krijgt, sinds ze zijn overgenomen door Garmin...
Oke bedankt.
Ja, Garmin zijn service trekt echt op niets.

Fietskanon
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 24 jul 2017 19:15

Fietskanon 19 apr 2020 09:06

Steel dit topic even, maar ben zelf ook alvast aan het oriënteren naar een smart trainer.
De opties die ik zelf nu gevonden heb zijn:

- Elite Suito
- Wahoo Kickr core
- Tacx flux 2

De prijs van de Elite staat me natuurlijk het meeste aan, maar volgens mij is dit de enigste van deze 3 die geen vermogensmeter heeft. Vinden jullie dit belangrijk tijdens indoor fietsen?

Uiteraard wil ik het liefst gewoon kwalitatief de beste en betaal ik daarom ook liever paar 100 meer als dat echt beter is.
Is de beter keuze de goedkoopste is dat natuurlijk mooi meegenomen ;)
Welke zouden jullie kiezen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27548
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 apr 2020 10:28

Elite Suito meet zeker WEL het vermogen.

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 20 apr 2020 09:33

Herstellend van een elleboogbreuk ben ik op zoek naar een Wahoo Kickr
Maar deze zijn nergens te koop. Overal out of stock
Iemand ?
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

jorismulders
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 mei 2014 17:13

jorismulders 21 apr 2020 12:31

Ze zijn inderdaad overal uitverkocht en zowel Wahoo als de fietsenwinkels die ik gesproken heb zijn niet echt duidelijk over levertijden. Varieert van 1 week tot 8 weken... Nog even geduld dus

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 10 jan 2021 14:46

Fietskanon schreef: 19 apr 2020 09:06 Steel dit topic even, maar ben zelf ook alvast aan het oriënteren naar een smart trainer.
De opties die ik zelf nu gevonden heb zijn:

- Elite Suito
- Wahoo Kickr core
- Tacx flux 2

De prijs van de Elite staat me natuurlijk het meeste aan, maar volgens mij is dit de enigste van deze 3 die geen vermogensmeter heeft. Vinden jullie dit belangrijk tijdens indoor fietsen?

Uiteraard wil ik het liefst gewoon kwalitatief de beste en betaal ik daarom ook liever paar 100 meer als dat echt beter is.
Is de beter keuze de goedkoopste is dat natuurlijk mooi meegenomen ;)
Welke zouden jullie kiezen?
Welke is het geworden?
Zijn deze alle drie geschikt voor steekas?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 10 jan 2021 18:24

ypuh schreef: 31 mar 2020 09:38 In simulatie heb ik nooit last van slippen (of weinig merkbaar, als je het wil dan kan het wel). Simulatie als in Zwift races etc. In ERG mode (workouts etc.) kan ik me voorstellen dat slippen wat vaker optreed omdat je vaker abrupt hogere vermogens bij een kleinere versnelling trapt.

Heb het tot dusver nog niet als storend ervaren op mijn Neo 1. Mocht het op de 2T wel een probleem zijn (die dit met krachtigere magneten juist op zou moeten lossen), dan is er iets aan de hand lijkt me.
De Neobike (intern ongeveer hetzelfde als de Neo 2T) heeft dat doorslippen ook soms. Spurt uit (bijna) stilstand op de (fictieve) 50-17 met +1000W geeft soms ook dat doorslippend gevoel heel eventjes bij het aanzetten. Het in volle spurt doorschakelen is wel een stuk aangenamer dan met een 'echte' fiets, gewoon vol stampen en schakelen zonder brute overgang :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 22 jan 2021 09:06

Ik lees veel goede reviews over de Tacx Flux S Smart. Alleen iets minder hier op het forum. Delen jullie die ervaring nog steeds of zijn er ook goede ervaringen?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

hetkanun
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 jan 2016 17:39

hetkanun 25 jan 2021 09:36

Einstein schreef: 22 jan 2021 09:06 Ik lees veel goede reviews over de Tacx Flux S Smart. Alleen iets minder hier op het forum. Delen jullie die ervaring nog steeds of zijn er ook goede ervaringen?
Ik heb deze Tacx nu een maand. Installeren en de fiets plaatsen ging probleemloos. Hiervoor had ik een Tacx Vortex maar die begon toch wel hard te krijsen. Direct drive is een fijne update. Voor mij voldoet deze trainer prima. Gebruik vooral Rouvy en TR app.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27548
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 jan 2021 10:50

Op zich is er weinig mis met de Flux, maar de net zo dure Kickr Core sla ik zelf toch hoger aan.

R1Phrankey
Forum-lid
Berichten: 412
Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
Locatie: Roosendaal

R1Phrankey 25 jan 2021 18:50

Je hebt het dan over de Flux 2, niet over de Flux S.
Overigens heb ik mijn Flux 2 voor 100 euro minder gekocht (Hopmans) dan de 800 euro kostende Wahoo Kickr Core.
De vergelijking gaat niet helemaal op, maar ben het wel met je eens dat de Wahoo wat betrouwbaarder is. Toch nogal wat issues met de Flux trainers.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline

Plaats reactie