Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Advies gevraagd over geluidsisolatie ivm trainer en houten vloer

Tomver
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 08:40

Tomver 19 mar 2019 08:41

Het maakt ook een erg groot verschil of je een wheel on of direct drive trainer hebt. Ik heb het zelfde probleem in een appartement en begon met een Kickr Snap, Rubberen tegels maakten al een groot verschil maar resonantie bleef toch wel een ding. Later een Kickr gekocht die zelfs zonder rubberen mat al volledig stil was. In jouw geval zou deze met wat rubber al een heel eind moeten komen.

Die Kickr ging bij mij helaas binnen een maand stuk en heb deze vervangen met een Tacx Flux. Maakt iets meer geluid maar is ook aardig stil. Ik heb gemerkt dat ik eigenlijk alleen op ERG modus fiets waardoor je inderdaad op laag verzet kan fietsen en nog gericht kan trainen, dat scheelt ook een boel geluid/trilling.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 19 mar 2019 10:08

Tomver schreef: 19 mar 2019 08:41 Het maakt ook een erg groot verschil of je een wheel on of direct drive trainer hebt. Ik heb het zelfde probleem in een appartement en begon met een Kickr Snap, Rubberen tegels maakten al een groot verschil maar resonantie bleef toch wel een ding. Later een Kickr gekocht die zelfs zonder rubberen mat al volledig stil was. In jouw geval zou deze met wat rubber al een heel eind moeten komen.

Die Kickr ging bij mij helaas binnen een maand stuk en heb deze vervangen met een Tacx Flux. Maakt iets meer geluid maar is ook aardig stil. Ik heb gemerkt dat ik eigenlijk alleen op ERG modus fiets waardoor je inderdaad op laag verzet kan fietsen en nog gericht kan trainen, dat scheelt ook een boel geluid/trilling.
Goed punt. Ik keek al uit naar een direct drive trainer. Ook vanwege de herrie.

Plaats reactie