Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Tacx opbergen in het (on-geïsoleerde) tuinhuis?

spurlie
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 01 aug 2012 10:01

spurlie 07 feb 2019 14:26

Momenteel staat de Tacx Flux nog in het verlengde van onze woonkamer (ja ik heb dit moment zo lang mogelijk proberen te rekken na onze verhuizing haha :) ), maar helaas moet deze nu toch echt de kamer uit. Aangezien de Tacx een beetje zwaar is om iedere keer als je ff snel wil trainen de trap op en af te slepen, moet ik op zoek naar een alternatieve plek.

Nu was ik eigenlijk sowieso van plan om mijn tacx trainingen in het tuinhuis te gaan doen. Dit is echter een niet geïsoleerd tuinhuis. Voor de training natuurlijk niet erg, maar kan het kwaad om de Tacx hier ook op te bergen?

Deze zal sowieso op een trainermat geplaatst worden waar ik eventueel nog een stukje plastic onder kan leggen tegen optrekkend vocht (hoewel de vloer droog uit ziet in het tuinhuis). Als de Tacx niet gebruikt wordt kan ik natuurlijk ook nog iets van een vuilniszak ofzo over het bovenste gedeelte van de tacx trekken. Is het verstandig om de Tacx zo te laten staan? Of is dit echt slecht ervoor?

Overigens staat mijn fiets in hetzelfde tuinhuis, mits goed afgedroogd na een wasbeurt blijft deze gewoon netjes.

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 07 feb 2019 15:00

Het mag niet veel uitmaken.
Alles valt of staat met de vochtigheid van je tuinhuis.
Tuinuisjes en alles wat er in staat floreren bij ventilatie.
Hoe meer ventilatie hoe beter.
Dat is ook de reden dat je absoluut geen dingen moet afsluiten. Geen zeil of plastic.
Als je heel graag wilt kan je er een doek overheen doen in het zomerseizoen tegen stof.

Je even afvragen of de ventilatie in je tuinhuis wel optimaal is is de meest verstandige stap;

spurlie
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 01 aug 2012 10:01

spurlie 07 feb 2019 15:45

Ventilatie is prima. Tussen sommige plankjes zitten kiertjes en aan de onderkant ook. Water loopt echter niet naar binnen dankzij het dak dat nog een stukje doorloopt.

Dus dan zou het geen probleem moeten zijn?

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 07 feb 2019 17:13

Het hangt natuurlijk helemaal van de onderdelen van zo'n ding af maar roeiergometers staan heel vaak dit soort omgevingen en dat levert geen problemen op.
Ik zou de gok wel aandurven.

Fietser_1971
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 30 aug 2015 11:47

Fietser_1971 09 feb 2019 16:37

Mijn Kickr Snap staat ook altijd in m'n niet geïsoleerde enkelsteense garage, in de winter meestal continue met fiets erop.
Ik doe er altijd wel een fietshoes overheen wat er toch voor zorgt dat er geen vocht op neerslaat.
Dit is nu het derde seizoen en geen enkel probleem mee gehad.

Plaats reactie