Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Aankoopadvies - Fietstrainer vergelijking

koenw
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2010 16:15

koenw 16 nov 2018 11:34

Tacx flux S - Tacx flux 2 - Wahoo kickr core

Beste lezer,

Graag had ik 4 weken terug al getraind op één van bovenstaande direct drive fietstrainers, maar door besluiteloosheid en een gebrek aan ervaring heb ik er nog steeds geen in huis gehaald. Diverse reviews van ondermeer DCRainmaker heb ik doorgelezen om kennis te vergaren.

Mijn vraag aan jullie is of een renner zoals ik baat heeft bij 2000 ten opzichte van 1500 Watt weerstand én in hoeverre het maximale hellingspercentage van 16% voordeel bied in vergelijking met de 10% die de Tacx S aan kan. Als iemand ervaring heeft met een trainer van 1500 Watt en een vergelijkbare conditie als mij heeft, dan is die ervaring zeer welkom!

Vooralsnog zal ik voornamelijk Swift gaan gebruiken om te trainen.
Mijn watt/kg = 5.8
Mijn lichaamsgewicht = 71

Bij voorbaat dank voor alle inbreng

Vriendelijke groeten,
Koen
Duatleet

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 16 nov 2018 12:16

Ik had dat even gevraagd aan je ploeg.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 16 nov 2018 13:13

koenw schreef: 16 nov 2018 11:34 ..

Mijn vraag aan jullie is of een renner zoals ik baat heeft bij 2000 ten opzichte van 1500 Watt weerstand én in hoeverre het maximale hellingspercentage van 16% voordeel bied in vergelijking met de 10% die de Tacx S aan kan. Als iemand ervaring heeft met een trainer van 1500 Watt en een vergelijkbare conditie als mij heeft, dan is die ervaring zeer welkom!

Vooralsnog zal ik voornamelijk Swift gaan gebruiken om te trainen.
Mijn watt/kg = 5.8
Mijn lichaamsgewicht = 71

Bij voorbaat dank voor alle inbreng

Vriendelijke groeten,
Koen
heb je baat bij 2000 watt weerstand tov 1500? Als je alleen maar ED gaat trainen, maakt dat niets uit. Wil je allerhande sprints doen, dan misschien wel. Alhoewel een piekvermogen van boven de 1500 watt toch wel iets is voor de topsprinters in de wereld
Die hellingspercentage indicator is natuurlijk ook afhankelijk van wat je wilt trainen en hoe realistisch je dat wilt hebben. gaat dan toch om bepaalde berg of helling nabootsen in de vorm van extra weerstand genereren.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie