Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Tacx Flux T2900 vervelende piep, geen probleem of garantie?

spurlie
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 01 aug 2012 10:01

spurlie 23 okt 2018 20:15

Bijna een jaar geleden heb ik een Tacx Flux T2900 gekocht. Deze heeft eigenlijk altijd wel al in koude toestand gepiept, alsof een rubber band ofzo ergens langs schuurt. Ik heb zelf geen ervaring met andere trainers, maar ik vond sowieso dat de trainer nog best veel herrie maakt (had het stiller verwacht). Vorig jaar eigenlijk niet verder aandacht meer aan besteed, maar zojuist maar eens een nieuwe cassette gemonteerd voor mijn nieuwe fiets en toen hoorde ik het gepiep weer...

Iemand hier ervaring mee? Hoort dit bij de tacx flux of is er iets mis en kan ik beter een garantie claim doen?

Om het duidelijker te maken even een filmpje gemaakt en op YouTube geplaatst:
https://youtu.be/b0i2BFK9N_8

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1635
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 23 okt 2018 20:25

Nee, dit klinkt niet oké.
Stuur deze video naar Tacx ter beoordeling en dan gaat het garantie balletje wel rollen.

Ps aan het begin was een probleem met de flux. Een productiefout met inderdaad een roller die de riem spant of zoiets dergelijks.
Kan dus goed dit euvel zijn

Weer_begonnen
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 mar 2015 09:20

Weer_begonnen 30 okt 2018 11:36

Had ditzelfde probleem met een Flux van 3 weken oud. Filmpje van gemaakt en teruggegaan naar de winkel waar ik hem gekocht had, daar werd ie na wat "onderhandelen" omgeruild voor een nieuw exemplaar.
Helaas heeft deze nieuwe na 2 weken hetzelfde probleem, het begint met een zacht gepiep, net alsof je ketting niet gesmeerd is, en wordt dan erger tot het lijkt op een wasmachinetrommel zonder kogellagers.

Ik ga weer terug met de Flux naar de winkel en ga of mijn geld terug vragen of met bijbetaling omruilen voor een Wahoo.