Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Tacx Neobike

ncornelisse
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51

ncornelisse 03 jan 2019 10:07

Ik ga er wel 1 aanschaffen mocht hij deze winter nog uitkomen.
De voornaamste reden is dat ik me erger aan het geluid van de ketting en de cassette. Wat ik ook doe, nieuw spul of andere smeermiddelen, het geluid overheerst en dat vind ik vervelend.

In een chat met Tacx zeggen ze dat deze begin 2019 uitkomt en DC Rainmaker zei op 21 december

Unfortunately just a preprod unit. 🙁 I keep hoping any day a final unit will be ready, but they’re still working through production kinks.
Mocht hij later deze winter verschijnen zal ik hem pas in Oktober aanschaffen.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 03 jan 2019 16:43

Momenteel zegt Tacx week 3 maar het is al verschillende keren verschoven.

Ik heb een pre-order staan en hoop hem snel te hebben.

Heb je geen pre-order dan zal je hem deze winter niet meer in huis hebben.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Matthias.
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 nov 2017 14:31

Gebruikersavatar Matthias. 03 jan 2019 16:56

Ik hoop dat nu deze uit komt andere producenten er ook een markt in zien zodat die prijzen toch iet of wat naar beneden gaan. Wat er nu voor alternatieven zijn trekt op niets of worden niet verkocht aan particulieren... Ik zou er wel maar max €2000 voor betalen :?
Afbeelding

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 03 jan 2019 18:14

Ik vrees ervoor.

De Wattbike Atom is ook duurder geworden nadat de Tacx Neobike was aangekondigd (overpiced nu volgens mij)

Ik heb de Neobike trouwens met 10% korting besteld waardoor ie nauwelijks duurder was/is dan de Wattbike (die wel nog steeds niet leverbaar is in BE en NL)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Matthias.
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 nov 2017 14:31

Gebruikersavatar Matthias. 03 jan 2019 22:01

Yep yep, was mij ook opgevallen. Blijkbaar heeft de wattbike ook wat problemen met schakelen dus daar had ik al helemaal geen interesse in. Wel al wat artikels gelezen over de VirtuPro en de Bkool Smart Bike, maar die hebben blijkbaar ook wat problemen...
Afbeelding

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 04 jan 2019 09:55

Die VirtuPro kan misschien nog iets worden maar werkt momenteel niet eens samen met Zwift :roll: , gaat nog minstens een jaar duren (als het al wat wordt)

Die Bkool lijkt me wat hopeloos en is meer een dure spinningfiets dan een smartbike.


Ik vind de prijs voor de Tacx ook wat hoog maar gaat het wel waard zijn (hoop ik) aangezien hij dagelijks gebruikt gaat worden (soms zelfs 2 keer per dag) door mijn vrouw, mezelf en waarschijnlijk ook mijn dochter (straks wordt het nog vechten over wie er wanneer op mag :mrgreen: )
Afbeelding

k8s
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jun 2017 23:05

k8s 25 jan 2019 13:35

Van uitstel komt afstel!

Aanvankelijk was de levering gepland voor september/oktober 2018.
Momenteel meldt de officiële Tacx website nog januari 2019. Meerder dealers melden nu een levertijd van 7 weken. Dat betekent dat 18 maart 2019 de eerste leverdatum zal zijn.

Dat Tacx met de NeoBike enkele uitdagingen zijn tegen gekomen lijkt meer dan aannemelijk.

In het geruchten circuit worden enkele oorzaken genoemd, zoals:

- de NeoBike voldoet nog niet aan de eisen die nu nodig zijn voor het CE certificaat
- de automatische calibratie heeft problemen

Ik hoop dat Tacx snel duidelijkheid kan verschaffen.

Chouffe
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2019 00:05

Chouffe 29 aug 2019 00:22

Is hier nog nieuws van? Voor zover ik kan zien is de Neobike nog steeds niet leverbaar. Ik wil me een direct drive trainer aanschaffen en mijn vrouw heeft een “hometrainer” nodig voor problemen met de knieën. Dit zou ideaal zijn. Vraag mij wel af in hoeverre er geen kinderziektes in het apparaat gaan zitten.

ncornelisse
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51

ncornelisse 29 aug 2019 10:13

Binnen nu en 2 weken.
Vanochtend is er een update van de Tacx Utility app verschenen met daarin een aanpassing voor de Smart bike.
Volgende week is de Eurobike en daar zal meer bekend worden.

DCRainmaker zal binnen nu en een week zijn uitgebreide review online zetten. Hij heeft al een maand een final exemplaar in huis, maar wacht nog op Tacx zodra zij een exacte leverdatum hebben.

De certificering duurde even, kan je zelf controleren op de certificering aanvraag website, maar het vermoeden bestaat dat Garmin er iets mee te maken heeft. Ze hebben immers dit jaar een dikke vinger in de pap.

Chouffe
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2019 00:05

Chouffe 29 aug 2019 23:02

Ok bedankt voor de info. Ik ben razend benieuwd!

ncornelisse
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51

ncornelisse 03 sep 2019 17:54


tom de groot
Forum-lid
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 05 sep 2019 22:20

Wil de pret niet drukken maar ik zou er niet op rekenen dat ze snel nu opeens vrij beschikbaar gaan komen ondanks het shipment bericht.

Plaats reactie