Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Tacx Neobike

Gebruikersavatar
Tjebakka
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 aug 2016 15:20
Locatie: Bolsward

Gebruikersavatar Tjebakka 24 sep 2019 14:08

walters schreef: 23 sep 2019 20:29
Critic schreef: 23 sep 2019 17:15 Beetje offtopic, maar euhm.. Welke ventilator is dit dan, als ie zo stil is ben ik wel benieuwd ..
Ik denk deze: https://www.allekabels.nl/ventilator/44 ... gJm4_D_BwE
Maar dan een maatje groter.
https://www.bol.com/nl/p/grote-industri ... 115247676/ deze is het denk ik.

Die had ik ook aan staan, maar dan hoorde ik vanuit mijn man cave de kinderen niet meer huilen. Nu een torenventilator van Bestron, die produceert veel minder geluid.
If it's not fixed, it's broken.

karld
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 sep 2018 16:35

karld 24 sep 2019 17:22

@ncornelisse
Mooi, Ben benieuwd naar jouw verdere ervaring.
Hoe makkelijk is de bike aan te passen tussen verschillende gebruikers? Hoe snel gaat het aanpassen van de crank lengte?

bedankt

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27519
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 sep 2019 17:24

Dan moet je de pedalen eruit schroeven en opnieuw erin schroeven.

Die had ik ook aan staan, maar dan hoorde ik vanuit mijn man cave de kinderen niet meer huilen.
Dat is dus een ideaal apparaat :winkthumb:

karld
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 sep 2018 16:35

karld 24 sep 2019 17:34

bedankt, dus geen ideale oplossing met meerdere gebruikers thuis. Dan blijven we verder fietsen op onze Neo

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27519
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 sep 2019 17:42

De volgende stap zou "stoelgeheugen" zijn zoals bij auto's. Knopje indrukken en alles wordt elektrisch versteld. Voor alsnog toekomstmuziek, maar technisch zeker mogelijk.

Gebruikersavatar
Tjebakka
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 aug 2016 15:20
Locatie: Bolsward

Gebruikersavatar Tjebakka 25 sep 2019 15:56

havana schreef: 24 sep 2019 17:24
Die had ik ook aan staan, maar dan hoorde ik vanuit mijn man cave de kinderen niet meer huilen.
Dat is dus een ideaal apparaat :winkthumb:
Zo kun je het ook zien inderdaad :mrgreen:
If it's not fixed, it's broken.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 25 sep 2019 16:11

havana schreef: 24 sep 2019 17:42 De volgende stap zou "stoelgeheugen" zijn zoals bij auto's. Knopje indrukken en alles wordt elektrisch versteld. Voor alsnog toekomstmuziek, maar technisch zeker mogelijk.
En weer een leuke extra optie a 500e. Dat hele indoortrainen, powermeter en Di2 heeft weer een sloot aan nieuwe inkomstenstromen vastgesteld nu de rek op carbon er wel een beetje uit is (Garmin heeft onlangs Tacx gekocht en Wahoo Sufferfest en Speedplay).

Gebruikersavatar
Arko74
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 apr 2014 17:50
Locatie: Uden
Contact

Gebruikersavatar Arko74 02 nov 2019 16:01

ncornelisse schreef: 23 sep 2019 15:49 ...
Ik ben er zeer blij mee. Bijna geen geluid meer. Ik ergerde me enorm aan het geluid van de ketting plus cassette bij de normale Neo. Deze bike is echt een uitkomst.
Het schakelen is echt prettig en voelt natuurlijk aan. Een soort van klik in de motor. En de snelheid van het schakelen is erg snel.
Kun je na enkele weken al iets meer zeggen over hoe de bike na wat langer en intensiever gebruik bevalt, in vergelijking tot de Neo?

Ik zit er sterk over na te denken er ook een aan te schaffen. Als ze weer leverbaar zijn … :roll:
"Fietsen is mijn medicijn."

ncornelisse
Forum-lid
Berichten: 506
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51

ncornelisse 02 nov 2019 16:50

De laatste tijd niet veel gebruikt van gemaakt omdat het weer prima is buiten. Vanochtend wel weer.

Het fietst heerlijk. Het is gewoon een genot om er zo even op te stappen voor een uurtje of meer. Geen gedoe met afstellen. Het geluid van de ventilator overstemd de Tacx bike.
Het enige wat nog scheelt is dat in ERG mode de wattages wat dansen. Nog niet heel stabiel zoals ik gewend was bij de Neo 1. Maar dit schijnt met de nieuwe firmware opgelost te worden.

Mijn bovenbenen komt heel iets tegen de zadelrails aan bij rustig trappen. Met een wedstrijdje geen last van.
Dit heeft ook te maken met de afstelling icm het zadel en die verschilt per persoon. Als de garantie voorbij is zou je aan beide kanten een mm van de rails af kunnen slijpen en dit weer zwart spuiten. Dat is mogelijk want de rail wordt aan de bovenzijde tegen een andere rail gedrukt dmv een bout.

Bij Mantel in Arnhem en Den Bosch staan ze opgebouwd voor een testritje.

Gebruikersavatar
Arko74
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 apr 2014 17:50
Locatie: Uden
Contact

Gebruikersavatar Arko74 02 nov 2019 16:57

Dank voor je snelle reactie. Ik ga dan een keer naar de vestiging in Den Bosch. :like: Wist niet dat ze er wel als demo staan terwijl ze verder niet geleverd kunnen worden.
"Fietsen is mijn medicijn."

Gebruikersavatar
Arko74
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 apr 2014 17:50
Locatie: Uden
Contact

Gebruikersavatar Arko74 07 mar 2020 16:42

Op Bike Motion onder andere de Neo nog eens kunnen testen, blijkt dat ze eea hebben versmald net onder het zadel en nu kwamen mijn (overigens niet zo gespierde) bovenbenen er niet meer tegen aan.

Werd ik na 3 maanden ineens afgelopen week gebeld door van Herwerden Wielersport (Voorburg) dat ze een pallet hadden ontvangen en konden leveren. Ze hebben hem zelfs persoonlijk helemaal naar mij gebracht (130km), topservice :like:

Bij het monteren bleek helaas dat Tacx vergeten was het stuur met display in de doos te doen, net als bij een andere klant. Enorm balen en wel knullig voor zo'n duur product dat al vaak vertraging van levering heeft gehad. :roll: Maar goed, de winkel is er meteen achter aan gegaan, houden me goed op de hoogte, hopelijk wordt het volgende week direct nagestuurd door Tacx.
"Fietsen is mijn medicijn."

Gebruikersavatar
Arko74
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 apr 2014 17:50
Locatie: Uden
Contact

Gebruikersavatar Arko74 07 mar 2020 16:45

karld schreef: 24 sep 2019 17:34 bedankt, dus geen ideale oplossing met meerdere gebruikers thuis. Dan blijven we verder fietsen op onze Neo
Ik heb mijn vrouw gewoon niet verteld dat er meerdere cranklengtes bestaan en op mijn maat afgesteld. :mrgreen:
"Fietsen is mijn medicijn."

Plaats reactie