Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Tacx Neobike

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 17 okt 2021 19:06

Ik zal het binnenkort weten.

De riem heb ik in april al vervangen omdat de eerste delamineerde (ook garantie)
Afbeelding

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 20 nov 2021 17:55

Vandaag een nieuwe Neobike gekregen (allez, gaan halen)
Het was nodig want na het misbruik van afgelopen week: Knight of Sufferlandria quest, 250km, 8.5u, allemaal achter elkaar en mijn inspanningstest van gisteren begon het lawaai echt heel erg te worden, vrijloop begon serieus te piepen. Hopelijk is de nieuwe wat degelijker :mrgreen:

De zaak waar ik hem gekocht had, had een nieuwe (enkel frame) geregeld. Zelf alles uit elkaar gehaald, oude binnen gebracht en nieuwe meegekregen. Zelf terug in elkaar gezet.

Firmware update gedaan en alles terug gekoppeld. Lijkt weer helemaal goed te zijn, stiller ook.

Grootste verschil dat ik op het eerste zicht kan zien, nieuwe cranckset met zo'n berenklauw om verschillende lengte in te kunnen stellen. Zoals op een Kickrbike:
Afbeelding
Enkel 170, 172.5 en 175mm zijn mogelijk op de Tacx (ik heb 172.5mm dus goed voor mij)

Volgende week eens testen.
Afbeelding

sanger
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mei 2020 16:23

sanger 14 mar 2022 17:17

Is er hier ook iemand die het vergelijk heeft gedaan tussen de Neo Bike, Wahoo Kikcr Bike en de TrueBike?
#willeniskunnen, de podcast van en voor talentbeperkte athleten!
Check willeniskunnen.cc!

Flake
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 apr 2020 07:28

Flake 19 mar 2022 20:25

sanger schreef: 14 mar 2022 17:17 Is er hier ook iemand die het vergelijk heeft gedaan tussen de Neo Bike, Wahoo Kikcr Bike en de TrueBike?
Ik heb al een paar keer een vergelijk opgesteld. Waarschijnlijk koop ik dit jaar 1 van de 3. Ik wou eigenlijk deze generatie overslaan....

Tacx neo:
Voordeel: Road feel, Nederlands bedrijf, ze zijn wel nu overgenomen door Garmin. Men kan zelf de riem vervangen als deze versleten is.
Nadeel: geen steering in zwift. Geen climb simulatie.

Wahoo:
Voordelen: steering in zwift en climb functie, kan je gemakkelijker op een rocker plate zetten.
Nadeel: geen Road feel, duur, als de riem versleten is dan is end of life.

Truebike:
Dcrainmaker heeft een review die redelijk positief was.
Ik vind deze indoor fiets echter geen optie. Hij maakt veel lawaai tov de andere opties.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 20 mar 2022 06:29

Moest ik nu een andere nodig hebben, zou het de Wattbike Atom zijn. Ondertussen aan de 2de generatie toe en volgens 'het internet' minder storingsgevoelig.

Ik ben echter wel erg tevreden met de Neobike. Ik heb er in de afgelopen 2 jaar ongeveer 7500km op gezeten (en mijn vrouw ook zoiets). Het is al wel het tweede toestel, in december vervangen omdat er een raar geluidje uit kwam. Paar maanden daarvoor was de riem al stuk gegaan (gratis een andere gekregen + de tool om hem te vervangen)
Afbeelding

sanger
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mei 2020 16:23

sanger 25 mar 2022 16:43

Thanks :) Ik heb inmiddels een testrit gedaan op de Neobike, De Wahoo en de Truebike. Allemaal naast elkaar. Gekozen voor de Truebike :) Maakt wel iets meer geluid (al ik de 2.0 een stuk stiller dan de 1.0, scheelde 10 db begreep ik) maar dat is voor mij geen issue.

Genoeg beweging, de Tacx vond ik te statisch, maar niet teveel zoals de Wahoo naar mijn mening. Scherm is een mooie feature!
#willeniskunnen, de podcast van en voor talentbeperkte athleten!
Check willeniskunnen.cc!

WTRVB
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mei 2021 23:16

WTRVB 16 sep 2022 15:01

Ik sta op het punt om voor komende winter(s) een Tacx Neobike aan te schaffen. Heeft er iemand recent nog problemen gehad? En zijn de eerste kinderziektes nu opgelost met de updates in hardware?

Flake
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 apr 2020 07:28

Flake 16 sep 2022 21:33

Ik heb eind mei een Tacx neo bike gekocht en heb deze terug gestuurd naar de fm omdat deze een kloppend geluid maakte. Ik heb 1 week later een refurbished fiets gekregen. Deze werkt uitstekend. Heb ondertussen 4000km erop gereden.

Maw. De kinderziektes zijn er nog niet uit als je pech hebt. Ik raad aan om de fiets te kopen via een fm en niet online.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 19 sep 2022 11:58

Simuleert een Neobike ook de hellingshoek? Dus dat de bike wat omhoog en naar beneden beweegt bij het klimmen/dalen?

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 19 sep 2022 14:39

NuitKor schreef: 19 sep 2022 11:58 Simuleert een Neobike ook de hellingshoek? Dus dat de bike wat omhoog en naar beneden beweegt bij het klimmen/dalen?
Nee.

WTRVB
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 mei 2021 23:16

WTRVB 21 sep 2022 11:42

Flake schreef: 16 sep 2022 21:33 Ik heb eind mei een Tacx neo bike gekocht en heb deze terug gestuurd naar de fm omdat deze een kloppend geluid maakte. Ik heb 1 week later een refurbished fiets gekregen. Deze werkt uitstekend. Heb ondertussen 4000km erop gereden.

Maw. De kinderziektes zijn er nog niet uit als je pech hebt. Ik raad aan om de fiets te kopen via een fm en niet online.
Dit weekend even naar Mantel :like:

Plaats reactie