Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Tacx bushido T2780 vraag.

DennisO.
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 okt 2017 12:05

DennisO. 18 okt 2018 20:31

Hallo allen,

Voor de komende winter het idee gehad om een tacx aan te schaffen. Zal de Bushido smart worden, T2780 vanwege de specs. Afgelopen jaar meegedaan aan Ad6 en gemerkt dat mijn voorbereidingen nog beter konden van daar de tacx en het feit dat ik graag de Alpe d'Huez middels software zou willen fietsen. 2019 die ik namelijk weer mee. Inmiddels een aantal sites doorgelezen maar mij is nog niet helemaal duidelijk wat ik nu allemaal nodig heb, naast de Tacx smart, om bijvoorbeeld een film van Alpe d'huez te downloaden/kopen en zo te kunnen gaan trainen. Middels welke software, van Tacx zelf of Zeker of andere?
Huidige sensoren zijn van Sigma 23.16, volgens mij niet Ant+.
Kan iemand mij wellicht een opsomming geven van benodigdheden en of tips.
Excuses indien dit topic elders al aan bod is gekomen, ik heb gekeken maar ben het niet tegengekomen.
Alvast dank voor de reactie{s}

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 19 okt 2018 08:55

Dat is afhankelijk van wat je gebruikt om mee te koppelen. Een pc, mac of een iPad/iPhone?
Ik vind de software van Tacx niet best maar als je een iPad gebruikt werkt het via de app al weer veel beter dan op pc.
Je moet even uitvogelen wat je precies aan verbindingen wilt opbouwen als je pc gebruikt. Een bluetooth verbinding kan maar één verbinding maken maw koppel je je bushido via BT dan zal je voor je hartslagmeter, vermogensmeter of andere zaken een ant+ verbinding moeten opzetten. Dus heb je een ant+ dongel nodig.
Voor de iPad weet ik het niet precies meer maar volgens mij moet daar ook een ant+ dongel bij gebruikt worden, maar ik gebruikte een oude iPad en had er een wahoo dongel in(geen lightning aansluiting maar zo'n oude brede). Ik weet niet of dat bij nieuwere versies ook nog moet. Films is kwestie van aanschaffen of voor iPad downloaden
Allard

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 19 okt 2018 10:14

beren040 schreef: 19 okt 2018 08:55
Een bluetooth verbinding kan maar één verbinding maken maw koppel je je bushido via BT dan zal je voor je hartslagmeter, vermogensmeter of andere zaken een ant+ verbinding moeten opzetten. Dus heb je een ant+ dongel nodig.
Voor de iPad weet ik het niet precies meer maar volgens mij moet daar ook een ant+ dongel bij gebruikt worden
Dat klopt niet helemaal. Ik koppel mijn neo en Bluetooth hr band samen aan zwift.
Vermogensmeter en cadans zit ook in de bushido dus is het niet direct noodzakelijk om dat nog een los te koppelen mocht je een externe vwrnigensmeter hebben.

Kort samengevat, via Bluetooth kun je alle noodzakelijke zaken koppelen, ook uit eigen ervaring aan Tacx desktop app, kinomap, zwift, trainerroad, skuga,

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 19 okt 2018 10:14

beren040 schreef: 19 okt 2018 08:55
Een bluetooth verbinding kan maar één verbinding maken maw koppel je je bushido via BT dan zal je voor je hartslagmeter, vermogensmeter of andere zaken een ant+ verbinding moeten opzetten. Dus heb je een ant+ dongel nodig.
Voor de iPad weet ik het niet precies meer maar volgens mij moet daar ook een ant+ dongel bij gebruikt worden
Dat klopt niet helemaal. Ik koppel mijn neo en Bluetooth hr band samen aan zwift.
Vermogensmeter en cadans zit ook in de bushido dus is het niet direct noodzakelijk om dat nog een los te koppelen mocht je een externe vwrnigensmeter hebben.

Kort samengevat, via Bluetooth kun je alle noodzakelijke zaken koppelen, ook uit eigen ervaring aan Tacx desktop app, kinomap, zwift, trainerroad, skuga,

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 19 okt 2018 14:25

Gebruik je bij zwift dan geen zwift companion?(via mobiel) dat zou verklaren dat je meerdere bt verbindingen kan opzetten.
Allard

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 19 okt 2018 16:23

beren040 schreef: 19 okt 2018 14:25 Gebruik je bij zwift dan geen zwift companion?(via mobiel) dat zou verklaren dat je meerdere bt verbindingen kan opzetten.
Ik gebruik ofwel direct de iPhone app dus zwift app, niet Companion.
Danwel Mac met Bluetooth en dan de iPhone met companion als dashbord op het stuur.
Beide situaties Bluetooth met zowel trainer en hr Bluetooth band gekoppeld

DennisO.
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 okt 2017 12:05

DennisO. 19 okt 2018 19:03

Bedankt voor de uitgebreide reacties, na het weekend zal ik eens het e.e.a. gaan koppelen (pc & iOs smartphone), mocht ik tegen problemen aanlopen meld ik me weer even.
Nogmaals dank!

Plaats reactie