Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Tacx Flux connect niet met Zwift

daanbekkers@live.nl
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 okt 2018 10:19

daanbekkers@live.nl 16 okt 2018 10:23

Ik ben nieuw op dit gebied dus wellicht stel ik een domme vraag maar hopelijk kan iemand mij helpen.

Gister probeerde ik mijn Tacx Flux te connecten met Zwift, alleen Zwift kon mijn Tacx niet vinden? Hoe kan ik ervoor zorgen dat de bluetooth op de Tacx aan gaat, en hoe kan ik ervoor zorgen dat Zwift het apparaat kan vinden?

Alvast bedankt!

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 16 okt 2018 12:59

https://support.zwift.com/en_us/pairing ... -BJfgCyZrQ

Daarnaast is het ook heel belangrijk om het Bluetooth kanaal vd Tacx vrij te geven.
Dat wil zeggen als je bv de Tacx app al via Bluetooth hebt verbonden deze verbinding te beëindigen.
Het Bluetooth kanaal kan maar aan 1 app gekoppeld worden, als deze al verbonden is met iets anders dat zwift krijg je geen verbinding

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 16 okt 2018 13:12

Hi Daan. De support pagina van Zwift geeft vrij veel informatie. Wat heb je al geprobeerd?

Je geeft ook wel wat weinig informatie: Hoe probeer je verbinding te maken? Met een iOS apparaat, of via een Android telefoon via de Companion app?

Je geeft alleen het probleem maar geen voeding om te troubleshooten :) Als je wat meer beschrijft kunnen we vast verder helpen (hoewel de support en supportpagina van Zwift ongetwijfeld meer knowledgeable is)

daanbekkers@live.nl
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 okt 2018 10:19

daanbekkers@live.nl 16 okt 2018 14:19

Bedankt voor je snelle reactie!

Ik probeer via Bluetooth op mijn laptop te connecten met de Tacx Flux.
Op dit heb ik de Zwift app geinstalleerd op mijn laptop, profiel aangemaakt en op een gegeven moment geeft Zwift me 5 opties om te connecten, iets met hartslagmeter, cadans meter, vermogens meter en wirelesss (volgens mij). Ik heb alle 5 de opties geprobeerd maar alle opties kunnen niet de Tacx Flux connecten?

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 16 okt 2018 14:24

Windows? Volgens mij pakt de Zwift applicatie nog geen native Bluetooth signalen op (via de laptop BT adapter) en gebruik je daar de Companion app voor.

Dat staat op deze link van Zwift beschreven:

https://support.zwift.com/en_us/pairing ... -S1xnpAdrX

Je gebruikt dus de Companion app op je telefoon om het BT signaal op te vangen en door te sturen naar de Zwift applicatie (of misschien zelfs direct naar de Zwift wereld) op de telefoon (door beide op hetzelfde wifi te zitten geloof ik? Of iig beide met internet verbonden).

Belangrijk is inderdaad om niet te proberen de Flux via BT met je telefoon te verbinden in andere apps.

daanbekkers@live.nl
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 okt 2018 10:19

daanbekkers@live.nl 29 okt 2018 16:45

Het is gelukt! bedankt.

Ik vind dat mijn casette/ketting erg kraakt? Hoor dat of wat kan ik daar aan doen?

Klopt het dat de ketting aan de binnenkant af kan schieten? Ik was lekker aan het schakelen toen ik blijkbaar nog lichter wilde fietsen dan mogelijk en toen lag die er aan de binnen kant af?

Is het normaal dat de ketting heel dicht aan de onderkant langs de standaard gaat?

En hoeveel speling heeft jullie fiets? Heb het idee dat mijn fiets aan de voorkant muur vast zit maar aan de voorkant dat er nog best wel wat speling is...

Plaats reactie