Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Kickr Core

Tomver
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 sep 2016 08:40

Tomver 30 jan 2019 23:18

Heeft je hartslagband Bluetooth? Ik heb zelf de Wahoo Kickr en dat gaat prima via Bluetooth maar zie dat van Garmin je ook modellen hebt met alleen Ant+, dat gaat dan natuurlijk zonder ontvanger niet werken.

Weer_begonnen
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 mar 2015 09:20

Weer_begonnen 31 jan 2019 09:04

DonVino84 schreef: 30 jan 2019 22:22 Ik zet altijd mijn laptop voor de Kickr Core, maar krijg m'n Garmin hartslagmeter er niet aan gekoppeld. Een cadansmeter heb ik nog niet, wil ik er eigenlijk ook wel bij. Heb ik zo'n usb ANT+ Dongle nodig om die hartslagmeter en cadansmeter van Garmin te connecten? Zou toch denken dat alles dat bluetooth is universeel zou werken.
Als je alleen een ANT+ hartslagmeter hebt, moet je idd een ANT+ dongel hebben om deze te koppelen, gebruik je een Garmin cadansmeter dan is deze ook ANT+.

Hoe koppel je die Core nu aan je laptop via Bluetooth?
The mind is like a parachute; it only works when it is open.

DonVino84
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 aug 2018 22:08

DonVino84 31 jan 2019 09:38

Zal m'n hartslagmeter eens checken, als het inderdaad alleen ANT+ is snap ik dat het niet lukt via bluetooth :') echter kan de Kickr Core ook ANT+ connecties aan, dus ik was er een beetje vanuit gegaan dat je de hartslagmeter dan met de Kickr kunt verbinden.

Weer_begonnen
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 mar 2015 09:20

Weer_begonnen 31 jan 2019 09:45

DonVino84 schreef: 31 jan 2019 09:38 Zal m'n hartslagmeter eens checken, als het inderdaad alleen ANT+ is snap ik dat het niet lukt via bluetooth :') echter kan de Kickr Core ook ANT+ connecties aan, dus ik was er een beetje vanuit gegaan dat je de hartslagmeter dan met de Kickr kunt verbinden.
De Kickr stuurt ANT+ en Bluetooth uit, je kan daar dus geen andere sensoren aan koppelen.
In het signaal van de Kickr zit niet, zoals bij andere trainers, het cadanssignaal, vandaar dat je deze apart moet aanschaffen.

Ik heb voordat ze alle 3 stuk gingen met de Kickr's altijd een ANT+ dongel in mijn laptop en een Wahoo cadanssensor gebruikt.
Koppelde dan de Kickr Core en de cadanssensor via ANT+ aan Zwift en dat werkte prima, behalve dat je met wat oude laptops in combinatie met een goedkope chineese dongle weleens wat connectieproblemen kan hebben.
Verder werkte het prima.
The mind is like a parachute; it only works when it is open.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 31 jan 2019 13:05

Als de batterij op zijn eind loopt wil het ook wel voorkomen dat je geen goede koppeling meer krijgt.
Zelf gebruik ik ook de Garmin HR band.
...

DonVino84
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 aug 2018 22:08

DonVino84 31 jan 2019 14:48

Heb inderdaad een ant+ hartslagband van Garmin, dus even een dongle scoren.

jj5
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 aug 2012 17:31

jj5 23 feb 2019 00:30

Ik merk bij hogere snelheden dat mijn nieuwe core wat geluid maakt, niet super aanwezig of perse hard maar wel genoeg om het op te merken, een soort gehuil. Bij nadere inspectie lijkt er ook een soort slag in het vliegwiel te zitten geen idee of dit de oorzaak is maar lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling. Terug sturen of maak ik mij druk om niets?

Weer_begonnen
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 mar 2015 09:20

Weer_begonnen 23 feb 2019 12:03

jj5 schreef: 23 feb 2019 00:30 Ik merk bij hogere snelheden dat mijn nieuwe core wat geluid maakt, niet super aanwezig of perse hard maar wel genoeg om het op te merken, een soort gehuil. Bij nadere inspectie lijkt er ook een soort slag in het vliegwiel te zitten geen idee of dit de oorzaak is maar lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling. Terug sturen of maak ik mij druk om niets?
Even op youtube zoeken, schijnen units te zijn waar het vliegwiel niet helemaal "recht" staat.
The mind is like a parachute; it only works when it is open.

Fietser_1971
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 30 aug 2015 11:47

Fietser_1971 23 feb 2019 18:20

Als je een Samsung tablet (of telefoon) gebruikt, deze hebben standaard ant+ mogelijkheid. Zo gebruik ik m'n hartslag en cadans/speedsensor op m'n fiets in combinatie met m'n telefoon.
Heb m'n tablet ook gebruikt om m'n Snap aan te sturen, dat werkte wel maar viel heel vaak uit. Dus die doe ik nu via Bluetooth en dan m'n cadans en hartslag via ant+. Werkt uitstekend.

In het buitenleven gebruik ik m'n telefoon als fietscomputer met een app van 5 euro, Bikecomputer Pro. Werkt als een zonnetje, zelfs ondersteuning voor powermeters (die heb ik niet).

Weer_begonnen
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 mar 2015 09:20

Weer_begonnen 23 feb 2019 21:13

Fietser_1971 schreef: 23 feb 2019 18:20 Als je een Samsung tablet (of telefoon) gebruikt, deze hebben standaard ant+ mogelijkheid. Zo gebruik ik m'n hartslag en cadans/speedsensor op m'n fiets in combinatie met m'n telefoon.
Heb m'n tablet ook gebruikt om m'n Snap aan te sturen, dat werkte wel maar viel heel vaak uit. Dus die doe ik nu via Bluetooth en dan m'n cadans en hartslag via ant+. Werkt uitstekend.

In het buitenleven gebruik ik m'n telefoon als fietscomputer met een app van 5 euro, Bikecomputer Pro. Werkt als een zonnetje, zelfs ondersteuning voor powermeters (die heb ik niet).
Dus als ik het goed begrijp heb je dan geen ant+ dongle nodig voor je telefoon?
The mind is like a parachute; it only works when it is open.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 24 feb 2019 07:52

Neen aangezien bluetooth ook werkt met de kickr core. Ik zwift op android ook altijd met Bluetooth.

Critic
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 04 sep 2019 09:47

Mezelf een kickr core cadeau gedaan. Na lang zoeken, voor 699 kunnen vinden...
Hopelijk dit weekend m'n eerste ritje maken. Erg benieuwd naar zwift en rouvy met een direct drive, smart trainer..

Plaats reactie