Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Kickr Core

Weer_begonnen
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 mar 2015 09:20

Weer_begonnen 04 sep 2019 11:08

Critic schreef: 04 sep 2019 09:47 Mezelf een kickr core cadeau gedaan. Na lang zoeken, voor 699 kunnen vinden...
Hopelijk dit weekend m'n eerste ritje maken. Erg benieuwd naar zwift en rouvy met een direct drive, smart trainer..
Check ook Road Grand Tours (RGT) ook mooi en nog gratis.
Fullgaz ook mooi (beetje ala Tacx films) maar na trail met abonnement.
The mind is like a parachute; it only works when it is open.

lupo
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:08

lupo 04 sep 2019 12:08

Critic schreef: 04 sep 2019 09:47 Mezelf een kickr core cadeau gedaan. Na lang zoeken, voor 699 kunnen vinden...
Hopelijk dit weekend m'n eerste ritje maken. Erg benieuwd naar zwift en rouvy met een direct drive, smart trainer..
Zou je mij willen sturen waar je hem voor die prijs hebt gekocht? :)

Critic
Forum-lid
Berichten: 896
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 07 sep 2019 09:47

Weer_begonnen schreef: 04 sep 2019 11:08
Critic schreef: 04 sep 2019 09:47 Mezelf een kickr core cadeau gedaan. Na lang zoeken, voor 699 kunnen vinden...
Hopelijk dit weekend m'n eerste ritje maken. Erg benieuwd naar zwift en rouvy met een direct drive, smart trainer..
Check ook Road Grand Tours (RGT) ook mooi en nog gratis.
Fullgaz ook mooi (beetje ala Tacx films) maar na trail met abonnement.
Merci, ga ik zeker ook naar kijken!

Gister eerste ritje gemaakt. Erg leuk. Eerst gekloot met strava. Had steeds alle sensoren geconnect, en als ik dan ritje startte was er no signal. Even flink googlen leverde op dat ik eerst connectie met telefoon moest verbreken en companion app moest killen. Daarna inderdaad probleemloos ritje..

Ook nog even kort rouvy geprobeerd, maar vond die weerstand (stukje op alp dhuez van 11%) echt niet meer realistisch aanvoelen. Volgende keer eens uitzoeken waar dat aan ligt.

honza
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 28 dec 2008 17:39

honza 07 sep 2019 14:32

lupo schreef: 04 sep 2019 12:08
Critic schreef: 04 sep 2019 09:47 Mezelf een kickr core cadeau gedaan. Na lang zoeken, voor 699 kunnen vinden...
Hopelijk dit weekend m'n eerste ritje maken. Erg benieuwd naar zwift en rouvy met een direct drive, smart trainer..
Zou je mij willen sturen waar je hem voor die prijs hebt gekocht? :)
De Kickr Core is 699 bij Van Bon Sport :winkthumb:

verhto
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 09 mar 2015 18:37

verhto 26 sep 2019 14:35

sta op het punt om deze te bestellen, maar twijfel met elite direto X

Iemand ervaring met laatste, redelijk nieuw op de markt...

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 26 sep 2019 22:19

Kies gewoon de Kickr Core. Kinderziektes zijn eruit en iedereen is positief over de ride feel en (gebrek aan) geluid.

Als er één ding inmiddels duidelijk is in trainerland (of fietselectronica in het algemeen), dan is het dat je de eerste batch over moet slaan.

Maestro
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 13 mar 2016 12:57

Maestro 29 nov 2019 23:45

Afgelopen weken aan het rondkijken voor directdrive trainer; zie op de officiële Wahoo site een 'CERTIFIED RECONDITIONED' Wahoo Kickr core (ook de niet core) staan. Iemand hier ervaringen mee? Of is het risico groot dat hier de oude gebreken nog bij terugkomen? (Prijs is 550 euro, toch 20 procent goedkoper dan laagste prijs elders).

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 30 nov 2019 07:19

Maestro schreef: 29 nov 2019 23:45 Afgelopen weken aan het rondkijken voor directdrive trainer; zie op de officiële Wahoo site een 'CERTIFIED RECONDITIONED' Wahoo Kickr core (ook de niet core) staan. Iemand hier ervaringen mee? Of is het risico groot dat hier de oude gebreken nog bij terugkomen? (Prijs is 550 euro, toch 20 procent goedkoper dan laagste prijs elders).
Deze heb ik gisteren gekocht. Hij is bij wahoo helemaal nagekeken. Er zit 2 jaar garantie op, dus ik ga er vanuit dat die goed is.

Iemand misschien een link naar die kinderziektes? Dan kan ik dat eens uitzoeken.
Gaat het hier om?
https://www.google.com/amp/s/www.dcrain ... e.html/amp

Nielslein
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 okt 2013 11:43

Nielslein 30 nov 2019 07:51

Idem hier, ook de certified reconditioned gekocht op donderdag, vrijdag al in huis!
De twee jaar garantie die opnieuw gegeven wordt en het feit dat dit exemplaar uitgebreider getest is hebben me over de streep getrokken. Dat en de goede ervaringen met de garantie afhandeling van m'n Bolt.
Helaas nog niet kunnen testen wegens een hardnekkige verkoudheid/griep...
O ja, voor €90 meer heb je een nieuwe bij Cyclewear:
https://cyclewear.eu/wahoo-kickr-core-trainer.html

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 30 nov 2019 13:34

Nielslein schreef: 30 nov 2019 07:51 Idem hier, ook de certified reconditioned gekocht op donderdag, vrijdag al in huis!
De twee jaar garantie die opnieuw gegeven wordt en het feit dat dit exemplaar uitgebreider getest is hebben me over de streep getrokken. Dat en de goede ervaringen met de garantie afhandeling van m'n Bolt.
Helaas nog niet kunnen testen wegens een hardnekkige verkoudheid/griep...
O ja, voor €90 meer heb je een nieuwe bij Cyclewear:
https://cyclewear.eu/wahoo-kickr-core-trainer.html
Hoe ziet hij eruit, kan je zien dat hij gebruikt is en weet jij of die kinderziektes van het begin eruit zijn gehaald?

Nielslein
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 03 okt 2013 11:43

Nielslein 30 nov 2019 15:15

Hij ziet er goed uit, sowieso een erg degelijk afgewerkt apparaat. Her en der een krasje maar niets alarmerend. Je ziet ook dat de moertjes al een keer zijn vastgedraaid maar ach.
Als hij als 'certified' met 2 jaar garantie verkocht wordt, dan lijken mij de kinderziektes van het begin eruit gehaald. Ik zal er in ieder geval goed op letten als ik ermee aan de gang ga, maar wegens ziekte zal dat nog even duren... :cry:

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 30 nov 2019 16:15

Nielslein schreef: 30 nov 2019 15:15 Hij ziet er goed uit, sowieso een erg degelijk afgewerkt apparaat. Her en der een krasje maar niets alarmerend. Je ziet ook dat de moertjes al een keer zijn vastgedraaid maar ach.
Als hij als 'certified' met 2 jaar garantie verkocht wordt, dan lijken mij de kinderziektes van het begin eruit gehaald. Ik zal er in ieder geval goed op letten als ik ermee aan de gang ga, maar wegens ziekte zal dat nog even duren... :cry:
Bedankt. Ik heb hierover een mail gestuurd naar Wahoo. Zal de reactie hier delen..

Bij van Bon nu ook 639. De refurbished is al uitverkocht.

Beterschap!

Plaats reactie