Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Kickr Core

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 10 nov 2018 19:42

Zo snel mag hij inderdaad niet stoppen. En bij je spindown zei ie dat alles ok was?

Gebruikersavatar
Wiedse
Forum-lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 14 jun 2015 22:15

Gebruikersavatar Wiedse 11 nov 2018 09:23

Ja bij mn spindown (die ik heb gedaan na kwartier warm draaien) zegt ie dat alles ok is - zie foto.

Mee terug gaan?
41639671-3607-4B96-A939-3A5D87B91E2F.png
It's just a hill - Get over it

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 11 nov 2018 13:10

Ik vermoed dat wanneer je een aantal ritjes maakt het al soepeler zal lopen.
Voordeel bij futurum is dat je binnen 30 dagen terug kunt sturen, dus zou eerst een 2 weken proberen. Indien dat niks opleverde kun je alsnog terug.

Fietser_1971
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 30 aug 2015 11:47

Fietser_1971 11 nov 2018 17:02

Hm met m'n kickr snap zit ik meestal op ca 12 seconden spin down. Niet helemaal te vergelijken natuurlijk maar 5 sec lijkt me erg kort.
Daarmee zul je inderdaad last hebben dat hij niet lekker uitbolt.
Terwijl hij toch een flink vliegwiel heeft.

matthiav
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 02 sep 2015 18:28

matthiav 15 nov 2018 15:53

Eventueel eens een factory spindown uitvoeren?

buubdaman
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2018 15:09

buubdaman 16 nov 2018 10:22

Probeer de spin down eens via Zwift? Ik heb een Wahoo Kickr en bij mij duurt de spindown echt 30 seconden ofzo.

Weer_begonnen
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 mar 2015 09:20

Weer_begonnen 18 nov 2018 16:39

Heb inmiddels nadat ik in nog geen 2 maanden 2 defecte Tacx fluxen had, mij een Kickr Core aangeschaft.
Mooi apparaat, en stuk stiller dan de Tacx.

Enige nadeel is dat deze Kickr al na 4 dagen stuk ging. Tijdens het zwiften ineens geen power output meer. Alles geprobeerd volgens support pagina van Wahoo, maar niet meer aan de praat gekregen.
The mind is like a parachute; it only works when it is open.

Gebruikersavatar
Ephraim
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 mar 2015 21:31

Gebruikersavatar Ephraim 07 dec 2018 21:26

Weer_begonnen schreef: 18 nov 2018 16:39 Heb inmiddels nadat ik in nog geen 2 maanden 2 defecte Tacx fluxen had, mij een Kickr Core aangeschaft.
Mooi apparaat, en stuk stiller dan de Tacx.

Enige nadeel is dat deze Kickr al na 4 dagen stuk ging. Tijdens het zwiften ineens geen power output meer. Alles geprobeerd volgens support pagina van Wahoo, maar niet meer aan de praat gekregen.
Ben je er al achter wat het is/was/geweest kan zijn?
Ik heb enkele weken geleden een Core binnengekregen. Ik ben tijdelijk door een ziekte uit de roulatie geweest. 2 Weken geleden begonnen met de eerste Core en die gaf direct al fluctuatie in de weerstand. Bij het oprijden van een berg verlies ik na enkele trappen weerstand tot wel 80 watt. (ik heb geen vermogensmeter, maar Rouvy en Zwift geven het wel aan, ook de cadans schiet ineens omhoog). Vorige week de Core terug gestuurd naar Futurumshop. (is al buiten de 30 dagen niet goed geld terug termijn). Daar hebben ze hem onder garantie vervangen. Vandaag een nieuwe binnen gekregen en hetzelfde verhaal. Ik sluit de boel aan op een laptop met ANT+ dongel. Ook spindown gedaan op de Wahoo app. Geen probleem. Rouvy opgestart en een kalibratie gedaan; geen probleem, daarna een rit begonnen, maar geen of nauwelijks weerstand. Daarna op Zwift verder. Beklimmen is een hel. Na enkele trappen valt de weerstand weg en pakt het na weer enkele trappen langzaam op. Hiervoor al van alles geprobeerd. Alleen op bluetooth, in andere kamers gezet, ANT+ dongel op 30 cm van het apparaat, bluetooth uit en alleen ANT+ aan, zelfs de router instellingen gewijzigd. Niets mag baten. Enige wat ik nog ga testen is een andere fiets. Wellicht dat mijn DI2 problemen geeft, maar dat geloof ik niet.

Iemand een idee??
Life behind bars :winkthumb:

marcmarc
Forum-lid
Berichten: 254
Lid geworden op: 11 okt 2007 14:20

marcmarc 08 dec 2018 09:35

Iemand een idee??
Hoi Ephraim, hierbij wat ideeën.
De truc is om steeds 1 ding uit te proberen en daar het effect van te bepalen (ook beter voor je eigen gemoedsrust...). Op zwiftalizer.com kun je overigens, na afloop van de Zwift-sessie, je log-file uploaden en zien hoe stabiel je Ant-signaal is geweest.
- gebruik een andere USB-poort van je laptop (niet alle poorten leveren voldoende voeding), of :
- gebruik een USB-hub met externe voeding
- koppel je Kickr als ANT FE-C "controllable trainer" en "power source" en niet als "gewone" ANT (meer info hier en hier)
- zorg dat je Wifi 2,4 GHZ kanaal 10 niet gebruikt (deze kan interfereren met het Ant-signaal en gebruik bv. kanaal 1. Zelf zet ik de 2.4GHZ van de router in z'n geheel uit
- indien mogelijk : sluit je laptop met een netwerk-kabel aan op de router (dus niet via Wifi)





Weer_begonnen
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 mar 2015 09:20

Weer_begonnen 08 dec 2018 17:56

Ephraim schreef: 07 dec 2018 21:26
Weer_begonnen schreef: 18 nov 2018 16:39 Heb inmiddels nadat ik in nog geen 2 maanden 2 defecte Tacx fluxen had, mij een Kickr Core aangeschaft.
Mooi apparaat, en stuk stiller dan de Tacx.

Enige nadeel is dat deze Kickr al na 4 dagen stuk ging. Tijdens het zwiften ineens geen power output meer. Alles geprobeerd volgens support pagina van Wahoo, maar niet meer aan de praat gekregen.
Ben je er al achter wat het is/was/geweest kan zijn?
Ik heb enkele weken geleden een Core binnengekregen. Ik ben tijdelijk door een ziekte uit de roulatie geweest. 2 Weken geleden begonnen met de eerste Core en die gaf direct al fluctuatie in de weerstand. Bij het oprijden van een berg verlies ik na enkele trappen weerstand tot wel 80 watt. (ik heb geen vermogensmeter, maar Rouvy en Zwift geven het wel aan, ook de cadans schiet ineens omhoog). Vorige week de Core terug gestuurd naar Futurumshop. (is al buiten de 30 dagen niet goed geld terug termijn). Daar hebben ze hem onder garantie vervangen. Vandaag een nieuwe binnen gekregen en hetzelfde verhaal. Ik sluit de boel aan op een laptop met ANT+ dongel. Ook spindown gedaan op de Wahoo app. Geen probleem. Rouvy opgestart en een kalibratie gedaan; geen probleem, daarna een rit begonnen, maar geen of nauwelijks weerstand. Daarna op Zwift verder. Beklimmen is een hel. Na enkele trappen valt de weerstand weg en pakt het na weer enkele trappen langzaam op. Hiervoor al van alles geprobeerd. Alleen op bluetooth, in andere kamers gezet, ANT+ dongel op 30 cm van het apparaat, bluetooth uit en alleen ANT+ aan, zelfs de router instellingen gewijzigd. Niets mag baten. Enige wat ik nog ga testen is een andere fiets. Wellicht dat mijn DI2 problemen geeft, maar dat geloof ik niet.

Iemand een idee??
Nee nadat ik de Kickr teruggestuurd had naar Futurumshop kreeg ik na een paar dagen een email dat ie onder garantie vervangen werd.
Dus een paar dagen later een nieuwe Kickr Core in huis, aangesloten zoals jij hierboven omschreef, firmware update gedaan een fietsen maar.

Op Zwift via PC en Ant+ aan een race en een paar grouprides meegedaan, no problemo.
Dat ging goed tot vandaag, aan het inrijden voor een groupride New York parcours en had een route waar een klim in zat, rij omhoog en hup plots geen vermogen meer en dus ook geen weerstand meer. Een mooie "0" was in het powervenster te zien.

Alles weer geprobeerd zoals op de troubleshoot pagina van Wahoo; geen resultaat.
Kick nog aan een Apple iMac gehangen, zowel via Ant+ als Bluetooth geen resultaat, ding is zo dood als een pier.

Dus gaan we maar weer de Futurumshop mailen en het ding maar weer terugsturen. Denk dat ik mijn geld maar terug vraag, ben er een beetje klaar mee om in nog geen 3 maanden tijd 4 smarttrainers heen een weer te sturen. De Tacx flux van mijn vrouw begint na 3 maanden ook al een slepend metaal geluid te vertonen.
Had nog even gedacht om dan maar een Tacx Neo 2 aan te schaffen maar dat durf ik niet aan.

Kan alleen maar zeggen KOOP GEEN WAHOO KICKR CORE, heb het idee dat het apparaat veel te snel in de markt is gezet om de concurrentie met Tacx aan te gaan.
The mind is like a parachute; it only works when it is open.

Weer_begonnen
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 mar 2015 09:20

Weer_begonnen 08 dec 2018 17:59

marcmarc schreef: 08 dec 2018 09:35
Iemand een idee??
Hoi Ephraim, hierbij wat ideeën.
De truc is om steeds 1 ding uit te proberen en daar het effect van te bepalen (ook beter voor je eigen gemoedsrust...). Op zwiftalizer.com kun je overigens, na afloop van de Zwift-sessie, je log-file uploaden en zien hoe stabiel je Ant-signaal is geweest.
- gebruik een andere USB-poort van je laptop (niet alle poorten leveren voldoende voeding), of :
- gebruik een USB-hub met externe voeding
- koppel je Kickr als ANT FE-C "controllable trainer" en "power source" en niet als "gewone" ANT (meer info hier en hier)
- zorg dat je Wifi 2,4 GHZ kanaal 10 niet gebruikt (deze kan interfereren met het Ant-signaal en gebruik bv. kanaal 1. Zelf zet ik de 2.4GHZ van de router in z'n geheel uit
- indien mogelijk : sluit je laptop met een netwerk-kabel aan op de router (dus niet via Wifi)




Ik heb een paar van jouw tips ook geprobeerd, maar niets helpt. Verder ga ik ervan uit dat dergelijke apparaten plug and play zijn (de Tacx in iedergeval wel), de meeste mensen willen gewoon trainen op zo'n ding een zijn geen gecertificeerde elektromonteurs.
The mind is like a parachute; it only works when it is open.

Gebruikersavatar
Ephraim
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 14 mar 2015 21:31

Gebruikersavatar Ephraim 19 dec 2018 20:04

Ik heb ondertussen de Kickr COre ook onder garantie teruggekregen van Futurumshop. Althans een nieuwe. Direct geprobeerd en weer niet goed. Daags erna de batterijen van de cadansemeter en hartslagmeter vervangen en alles van voor af aan aangezet. Eerst alleen bluetooth. Daarna verder naar ANT+ en de problemen zijn over. Ik kan normaal fietsen. Ik heb het idee dat het aan de batterijen heeft gelegen, maar kan het niet verklaren.
Life behind bars :winkthumb:

Plaats reactie