Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Stac Zero Halcyon

Gebruikersavatar
ringods
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 apr 2010 11:27
Contact

Gebruikersavatar ringods 26 sep 2018 22:28

Hallo,

TL;DR: Blijf weg van de Firmware Upgrade functionaliteit in de Stac Control App!

Ik had sinds het voorjaar een Stac Zero trainer, met de upgrade kit naar de Halcyon smart trainer in blijde verwachting. Deze avond kon ik dan uiteindelijk aan de slag. Uit gewoonte voerde ik de firmware upgrade uit zoals ik bij al mijn Garmin devices ook steeds doe.

In de iOS Stac Control App kwam er een dialoogvenster te voorschijn dat ik eigenlijk niet gelezen heb maar waarbij ik snel op OK klikte. Tijdens het upgrade proces is echter de iOS app gecrasht met als resultaat dat de Halcyon vermoedelijk in een halfslachtige status is achtergebleven. De Halcyon reageert niet meer en komt niet meer tevoorschijn in de app.

Resultaat: mailtje gestuurd naar Stac Zero support en nu maar afwachten of er nog iets aan te doen is. :-(

Ringo

Gebruikersavatar
ringods
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 apr 2010 11:27
Contact

Gebruikersavatar ringods 30 sep 2018 19:40

Update: Stac Zero is na mijn support vraag per mail aan de slag gegaan om de mobile app (STAC Zero Control App) bij te werken. In mijn geval stond de trainer nog in firmware-upgrade mode. In de laatste versie van mobile app wordt de trainer no ook in deze stand herkend en kun je alsnog de firmware upgrade uitvoeren. Hierna werkte de trainer perfect. Zonet mijn initiële FTP test gedaan in TrainerRoad. Werkt heel vlot. Ik was minder te spreken over mijn eigen resultaten. :D

Plaats reactie