Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Tacx kopen

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 05 jul 2018 09:45

Ik heb de begin post over de verschillen van tacx trainers al gelezen.

Ik ben aan het kijken voor een tacx om op te zwiften. Nu heb ik nog een 15 (of meer) jaren oude Tacx Cycleforce Basic en die doet het nog altijd. Ik heb hier al eens mee op swift gereden icm mijn powermeter. Dat ging prima, maar ik denk dat het wel leuker is als de trainer automatisch de weerstand aanpast.

Aangezien ik de tacx alleen zal gebruiken in de winter heb ik er niet zoveel voor over om direct een Flux of Neo te kopen. Ik heb genoeg wielsets dus een wheel-on is voor mij prima. Wat is het verschil tussen Bushido en Genius? Is de meerprijs van Genius het waard? Ik zie het dat het max vermogen van Bushido 1500 is en Genius 2000w. Nu ben ik geen rassprinter en doe ik dat ook nooit op een tacx, dus denk ik dat dat geen bottleneck zal zijn.

Wat voor opties heb ik nog meer? Wahoo Kickr Snap?

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 jul 2018 10:36

Wheel on wil je niet, neem dan een Flux.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 05 jul 2018 13:00

havana schreef: 05 jul 2018 10:36 Wheel on wil je niet, neem dan een Flux.
Ik geef volgens mij aan dat wheel-on prima voor mij is..of bedoel je, dat je dat niet moet willen? :?:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 jul 2018 13:09

Dat bedoel ik inderdaad ;)

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 05 jul 2018 15:08

havana schreef: 05 jul 2018 13:09 Dat bedoel ik inderdaad ;)
Thnx. Die Flux is qua prijs ook niet veel duurder dan een Bushido ofzo. Wat zijn de nadelen van zo'n Flux en wat is het verschil met wheel-on qua rijervaring?

De Bushido ondersteund tot hellingen van 15% en de Flux tot 10%. Hoe merk je dit verschil in de praktijk?

ncornelisse
Forum-lid
Berichten: 510
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51

ncornelisse 05 jul 2018 15:24

Uiteindelijk kom je toch wel uit bij een Neo of een Kickr. Volgende week is de Eurobike en daar wordt vast wel iets nieuws aangekondigd.
De Neo en de Flux zijn vorige week in prijs gedaald en dat wijst ook op nieuwe modellen.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 05 jul 2018 15:43

ncornelisse schreef: 05 jul 2018 15:24 Uiteindelijk kom je toch wel uit bij een Neo of een Kickr. Volgende week is de Eurobike en daar wordt vast wel iets nieuws aangekondigd.
De Neo en de Flux zijn vorige week in prijs gedaald en dat wijst ook op nieuwe modellen.
Ik ga geen 1000 euro betalen voor een Tacx die ik een paar maanden per jaar gebruik.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1100
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 05 jul 2018 16:00

Ik kan alleen de iGenius en de Neo vergelijken. Is echt een wereld van verschil, en dan met name bij het "klimmen".
Bij de Genius voelt dat onnatuurlijk en leek het (bij mij althans gedurende steile klimmen) alsof het wiel stil ging vallen op het punt in de pedaalbeweging waarop je geen kracht kunt zetten.
Bij de Neo heb ik dat helemaal niet.
In hoeverre je de verschillende percentages zult ervaren als heel verschillend weet ik niet, maar dat kun je alleen maar ervaren als je ze in de praktijk vergelijkt.
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 jul 2018 16:01

NuitKor schreef: 05 jul 2018 15:08
havana schreef: 05 jul 2018 13:09 Dat bedoel ik inderdaad ;)
Thnx. Die Flux is qua prijs ook niet veel duurder dan een Bushido ofzo. Wat zijn de nadelen van zo'n Flux en wat is het verschil met wheel-on qua rijervaring?

De Bushido ondersteund tot hellingen van 15% en de Flux tot 10%. Hoe merk je dit verschil in de praktijk?
Een Bushido kun je absoluut niet vergelijken met een Flux. Dat is hetzelfde als een Dacia Sandero vergelijken met een VW Golf. Is echt een totaal andere klasse.

De fietsbeleving op een DD is vele malen beter, en deze apparaten zijn ook nog eens véél stiller.

De Flux is eigenlijk precies op jou gericht: mensen die een goede trainer willen zonder het allerbeste te willen. Zeg maar de Shimano Ultegra van de fietstrainers.

10% is meer dan genoeg om stevige intervallen af te werken. Ik heb op beide gefietst (ik heb zelf een Neo en ik heb op een beurs wel eens op een Flux gefietst) en heel veel verschil zit daar niet tussen. De Flux is qua vermogen misschien wat minder nauwkeurig, maar als je zelf een PM op je fiets hebt is dat niet eens zo heel erg.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 05 jul 2018 16:10

havana schreef: 05 jul 2018 16:01
NuitKor schreef: 05 jul 2018 15:08
havana schreef: 05 jul 2018 13:09 Dat bedoel ik inderdaad ;)
Thnx. Die Flux is qua prijs ook niet veel duurder dan een Bushido ofzo. Wat zijn de nadelen van zo'n Flux en wat is het verschil met wheel-on qua rijervaring?

De Bushido ondersteund tot hellingen van 15% en de Flux tot 10%. Hoe merk je dit verschil in de praktijk?
Een Bushido kun je absoluut niet vergelijken met een Flux. Dat is hetzelfde als een Dacia Sandero vergelijken met een VW Golf. Is echt een totaal andere klasse.

De fietsbeleving op een DD is vele malen beter, en deze apparaten zijn ook nog eens véél stiller.

De Flux is eigenlijk precies op jou gericht: mensen die een goede trainer willen zonder het allerbeste te willen. Zeg maar de Shimano Ultegra van de fietstrainers.

10% is meer dan genoeg om stevige intervallen af te werken. Ik heb op beide gefietst (ik heb zelf een Neo en ik heb op een beurs wel eens op een Flux gefietst) en heel veel verschil zit daar niet tussen. De Flux is qua vermogen misschien wat minder nauwkeurig, maar als je zelf een PM op je fiets hebt is dat niet eens zo heel erg.
Ja precies, dat is wel wat ik zoek. Ik wil gewoon in de winter lekker wat blokjes (kracht/sweetspot dat werk) af kunnen werken. Ik hoef niet uren te klimmen (dat is toch ruk op een trainer in een warme garage).

Ik heb jaren prima op de basic gewerkt en steeds bij de interval blokken handmatig de weerstand aangepast, en dat werkt ook goed...maar ben nu wel eens toe aan wat anders. Dat ding gaat toch nooit stuk, dus daar ga ik niet meer op wachten haha.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 05 jul 2018 16:12

Direto of Flux toch eens overwegen. Helemaal eens met wat Havana zegt. DD levert zoveel meer extra's op, dat verdien je wel terug. Zeker icm Zwift. Wil je gewoon je trainingsblokken afwerken voo een zwart scherm, dan is wellicht alles wat via vermogen werkt wel ok.

Kameraad heeft een flux, werkt bijzonder goed. Ik heb zelf een direto, ben er erg tevreden over.

Plaats reactie