Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Ik haat indoor trainen

raiju
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:27

raiju 13 mei 2018 16:10

Viritueel fietsen lijkt mij ook niet leuk. Ik maak in trainingpeaks trainingen en die werk ik af.

Binnen trainen is met kleine kinderen handig. Ook kan ik heel specifiek iets trainen in een korte tijd. Hierdoor ga ik veel vooruit. Dat zijn 2 redenen waarom ik wel binnen blijf trainen.

Vanwege het geluid en gemak van fiets plaatsen heb ik voor een direct drive gekozen. Elite vanwege de prijs.

Als je twijfelt tussen tacx of wahoo kun je ook een keer testen bij Mantel.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 15 mei 2018 10:39

Gisteren ook weer een 90minuten indoor getrained. Een willekeurige/niet te belastende training op alpe du zwift via workouts, uiteindelijk kwam ik 1bocht te kort en heb ik de training een paar minuten verlengd, om daarna in de afdaling de cooling down te doen.

Het was warm :-). Maar zoals gezegd, met twee kleine kinderen kan je soms niet anders dan een uurtje intensief binnen trainen om de basis te onderhouden.

Het geeft gelukkig wel veel voldoening en als het buiten heeft geregend is een korte rit op de CX ook niet alles ;-) (zoekt naar excuses)

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 15 mei 2018 14:48

Verder alles goed?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 12 jun 2018 15:17

Flyjohan23 schreef: 01 mei 2018 14:47 Maakt zwift indoor trainen echt leuker, of zeg je na enkele keren, nah dat blijft even saai?
Heeft het echt een leuke, langdurige meerwaarde?

Koop ik best de Tacx neo of de Wahoo Kickr voor Zwift?
Nogal een persoonlijke vraag en afhankelijk hoe je het indoor trainen invult. Voor de één een goede aanvulling (handig voor intervallen of bij slecht weer) voor de andere een noodzakelijk kwaad (drukke baan, kleine kinderen etc).
Zelf hoor ik bij de 2e categorie en 'rij' dan ook zo'n 3500km op zwift per jaar. Veel wedstrijdjes en af en toe een trainingsprogramma (zeker na de laatste update nog beter geworden), zo blijft het dus toch leuk en afwisselend. Als Zwift een noodzakelijk kwaad is, zoals bij mij, dan is je motivatie natuurlijk wel anders, dan ga je wel.
En je ziet tegenwoordig steeds meer events georganiseerd worden op Zwift, van etappe koersen toch social rides en wedstrijden met hoge geldprijzen.......genoeg te doen dus.

En qua trainer.....de Neo. Heb beide gehad en de Neo bevalt beter dan de Kickr. Doet wat ie moet doen, erg stil en werkt feiloos met Zwift

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 13 jun 2018 11:53

Eens, Zwift is niet superleuk, maar als de keuze is:
Binnen trainen / niet trainen, dan is binnen trainen beste optie.

Heb je onbeperkt de mogelijkheid om buiten te trainen, dan is zwift / direto (of iets dergelijks) een erg dure optie....

As ik kan ga ik naar buiten, helaas niet altijd mogelijk. Dan is een uurtje afreageren op de zwift wel erg prettig!

GVW
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 apr 2017 20:03

GVW 13 jun 2018 12:29

In hoeverre is een Tacx of Zwift,....gezond voor uw fietskader?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27460
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 jun 2018 12:36

Die vraag is al een keer of 6000 beantwoord. Tour heeft het jaren geleden al eens getest, de conclusie was dat buiten fietsen schadelijker is.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 13 jun 2018 17:00

En toch raadt bijvoorbeeld Canyon het af voor haar Endurace disc di2 carbonnen fiets. Ik heb er zelf niet heel veel schrik van, maaaaaar omdat het lastig is steeds de fiets van zolder te halen als ik naar buiten ga, toch maar een goedkoop prul erop gezet.

Als je niet te gek doet op zo'n direto zal het geen kwaad kunnen, maar stel je doet wel 1kw voor paar seconden en dan ook nog eens regelmatig, de achteras zit redelijk star opgesloten... Het voelt in ieder geval wel heel onnatuurlijk...

Langs de andere kant, de Kitells van deze wereld trappen 2kw op carbonnen frames en dat houdt ook stand :-)

Plaats reactie