Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Ik haat indoor trainen

Flyjohan23
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 08 jan 2018 17:05

Flyjohan23 01 mei 2018 14:47

Hoi iedereen,


Maakt zwift indoor trainen echt leuker, of zeg je na enkele keren, nah dat blijft even saai?
Heeft het echt een leuke, langdurige meerwaarde?

Koop ik best de Tacx neo of de Wahoo Kickr voor Zwift?

Thanks

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5064
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 01 mei 2018 14:59

Ik heb 2 jaar terug 3 maanden gratis Zwift mogen testen en het was even leuk, maar na 3 maanden vond ik het even saai als ervoor. Nu weer gewoon altijd een documentaire op of youtube filmpjes. Dan hou ik het net 60-90minuten vol. Vooral variatie in blokjes houdt het leuk.

chiapucci78
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 mei 2015 09:29
Locatie: Nijmegen

chiapucci78 01 mei 2018 15:35

Ik heb mijn Zwift abonnement na anderhalf jaar uiteindelijk ook opgezegd. Tis veel te druk geworden en ik heb de verschillende parcoursen nu wel gezien. In het najaar maar iets anders bedenken.
Neemt niet weg dat ik veel plezier heb beleefd aan Zwift. Mooie applicatie en heeft echt een meerwaarde wanneer je graag indoor traint.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27553
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 mei 2018 15:46

Zwift ooit eens geprobeerd maar is niks voor mij.

Afijn indoor trainen blijft indoor trainen maar met een smarttrainer wordt het wel leuker. Welke apps voor jou werken blijft persoonlijk. ik gebruik zelf TrainerRoad en BigRing VR. Het wordt nooit zo leuk als buiten fietsen natuurlijk, maar het houdt je van de straat zullen we maar zeggen ;) Uiteraard zijn beide abonnementen nu geschorst, na pak 'm beet maart weiger ik nog binnen te fietsen.

Kickr vs. Neo is ongeveer dezelfde discussie als Nikon vs. Canon. Ik zou altijd een Neo kopen omdat dit een Nederlands product is. De Kickr komt van bij Trump vandaan. Het zijn beide prima apparaten. Shane Miller zweert bij de Wahoo maar die wordt dan ook betaald door onze Amerikaanse vrienden dus heel serieus neem ik dat niet.
Laatst gewijzigd door havana op 01 mei 2018 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 01 mei 2018 15:55

Als je indoor trainen haat dan gaat een Neo of Kickr daar geen verandering in brengen. Het maakt het wel dragelijker, maar niet leuk ofzo.

Zwift was ik zelf na 3 rondjes alweer op uitgekeken, vooral omdat je ook echt dingen moet doen (pijltjes voor de route, aanmelden bij een race, chatten met vrienden etc). Die interactie maakt het ook leuk, maar doelloos rondjes fietsen blijft vrij doelloos en zo'n race is juist weer volle bak. De work-outs in Zwift zijn vrij saai omdat het niet synchroon loopt met het parcours. Je ziet jezelf bijvoorbeeld een stijle berg op fietsen terwijl je net met hartslag 100 in een cool down stuk van je workout zit.

TrainerRoad vind ik wel oké en lijkt een beetje op zo'n fietstrainer in de sportschool. Je doet een blokjes training, krijgt wat aanmoediging hier en daar en meest ideale is dat je het kunt minimaliseren in een balk zodat je lekker filmpje kunt kijken.

Dan zijn er nog 5-10 goede softwarepakketten en zo is er voor iedereen wel weer wat wils. Nogmaals, leuk is het niet, maar het is wel flink verbeterd dankzij de smart toevoegingen.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 01 mei 2018 15:58

Ik vind indoor trainen ook niet leuk. Omdat in de Winter op de kleine kamer ook de raam niet open kan zweet ik me kapot. Dan zijn er zoveel problemen met de wifi verbinding dus kan nooit een filmpje op YouTube bekijken.

Mijn racefiets die ik voor binnen op de Elite Qubo Power Smart gebruik staat te koop en de trainer gaat ook de deur uit.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37668
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 mei 2018 16:07

BigRingVR vind ik een leukere aanvulling dan Zwift. Ik heb het allebei, maar ik zie dat ik toch regelmatiger BR pak.
Less is bore

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1095
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 01 mei 2018 17:14

Vooropgesteld dat ik buiten fietsen veel leuker vind heb ik toch geen hekel aan indoor trainen.

In de winter gebruik ik het enkele keren per week om 2 uurtjes (tijdens het kijken naar een film/serie) d1 of d2 met soms intervallen te doen. Hiermee hou ik de conditie enigszins op peil.

Dat stopt natuuurlijk in het voorjaar want dan fiets ik buiten.
Momenteel zet ik de fiets weer regelmatig op de tacx om te kijken hoe het staat met de ontwikkeling van mijn klim capaciteiten. Ook dan zet ik een film of serie op om de saaiheid te doorbreken.

Zo is het voor mij goed te doen! :like:
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4225
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 01 mei 2018 18:14

Ik heb me afgelopen winter uitstekend vermaakt met Zwift(+ Wahoo kickr). Eerdere winters ging ik, weer of geen weer, naar buiten. Daar kon ik nu selectiever mee omgaan.
Maar het blijft binnen fietsen. Dus meestal 1 tot 1 1/2 uur. Max. 2 uur....

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 01 mei 2018 19:13

Voor mij ideaal in de winter.
Ik amuseer mij ook wel op zwift icm tacx neo, kan er gerust drie a vier uur op bezig zijn, geen probleem (tenzij de pijn aan mijn gat).

In de winter doe ik een 12 weken workout reeks en is dan toch 4 a 5 dagen per week.

Ook gebruik ik Tacx TDA (filmpjes), maar eigenlijk vind ik zwift leuker omdat er "volk" op de baan is.

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 01 mei 2018 23:07

Indoor trainen is saai en blijft saai, linksom of rechtsom.

Voor mij is het een paardemiddel om in de winter een beetje in conditie te blijven als ik niet naar buiten kan. Blij dat het kan hoor, maar langer dan een uur de zolder verwarmen hou ik niet vol.
older Budweiser

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8942
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 02 mei 2018 11:24

Ik haat indoor trainen ook. In plaats van honderden euro's uitgeven aan een fatsoenlijke indoor setup kies ik dus gewoon voor het hele jaar outdoor trainen.

(Moraal: als je indoor trainen intrinsiek stom vindt, dan gaat een fancy hometrainer daar niets aan veranderen. Waarom zou je jezelf dan kwellen met binnen fietsen?)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie