Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

zero stac smart of direct drive trainer

Maruss
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 08 apr 2018 20:53

Afgelopen winter was ik van plan een smart direct rive trainer aan te schaffen. Maar door uitgestelde levering en blessures is het er uiteindelijke (nog) niet van gekomen.

Vorige week de knoop in mijn hoofd doorgehakt om toch nu te bestellen en niet te wachten tot volgende herfst.
Op een rond gang langs wat opties kwam ik bij Zero Stac. aankomende herfst komen ze met een smart versie welke je nu met wat korting kan bestellen. 750 ipv 900 euro.
Ik ben wel gecharmeerd van het idee en de potentiele stilte (moet dan wel je fiets goed gesmeerd en afgesteld zijn), maar er de ervaringen die ik zo lees zijn nogal wisselend.
Ik heb wel het gevoel dat de kinderziektes eruit zijn en dat het ondertussen gewoon een prima product is. Maar de vraag blijft of het het waard is om deze te nemen ipv een direct drive, bijvoorbeeld een Direto.

Tot nog toe zie ik twee mogelijke nadelen naast dat het smart deel zich nog niet bewezen heeft.
- afstellen magneten tov velg (schijnt wel verbeterd te zijn, maar toch)
- stabiliteit/stevigheid van trainer.

Iemand hier ervaring met de Zero Stac, of een idee over de potentie van de smart versie?

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 08 apr 2018 21:47

met dit soort kickstarter producten moet je niet verwachten dat ze komende herfst daadwerkelijk gaan leveren.
Wanneer je zeker wilt zijn dat je dan een werkende trainer hebt zou ik tegen die tijd proefrijden op de bestaande producten en dat wat je bevalt dan kopen. De door jou genoemde alternatieven koop je nu al voor het "aanbieding" bedrag wat je voor de Stac betaald. Op dit moment zou ik voor dat bedrag een Direto kiezen en bij een ruimer budget voor de Tacx Neo.

Maruss
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 10 apr 2018 14:04

het kickstarter project is al een tijdje terug. Op de interbike lieten ze al wat zien van hun smart trainer. Dus aankomende september hebben ze ruim een jaar de tijd gehad om het te finetunen. Of dat genoeg is. geen idee, maar lijkt me wel.
De direto is wel de rationele keuze, maar ben toch benieuwd naar wat ervaringen met de Zero Stac vooral qua geluid op lange termijn. We hebben een nogal open huis waar ik in een soort mezzanine zit. dus alle elke decibel is er 1 minder. Zelf vind ik het geen probleem, maar anderen in huis wel.

Plaats reactie