Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Rocker plate

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 21 jan 2020 21:12

Joseba schreef: 21 jan 2020 19:03
serbak schreef: 21 jan 2020 15:07 Hierna heb ik de Neo een cm naar links en daarna naar rechts geprobeerd. .
Volgens mij is het ook de bedoeling dat je dit doet voordat je de ballen oppompt?
Na verschuiven stond hij nog waterpas, maakte niet echt verschil. Als ik de Neo precies in het midden heb staan dan staat mijn fiets ook exact in lijn met de plaat. Ik ga er maar vanuit dat dit goed is. Ook kantelt hij evenredig nu.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 22 jan 2020 19:34

En hier wat plaatjes van de Rocker Plate van lucile (die wat minder goed is in foto's op een forum plaatsen :) ). Click to enlarge...

Nu staat mijn TT fiets met de Elite Qubo er op maar de Tacx Flux kan er ook op, maar om die nou effe voor de fotootjes erop te zetten is ook zo'n gedoe ( Ik fiets liever op de Qubo;-) aldus lucile.


Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

lucile
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 sep 2011 08:38

lucile 22 jan 2020 20:54

@joseba.... Dank 😉!

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 22 jan 2020 22:20

Gaaf gedaan hoor. Ziet er een stuk netter afgewerkt uit dan wat er nu op de markt verkrijgbaar is.

Wat mij betreft mag die trend met rocker plates wel doorzetten zodat ze wat betaalbaarder worden. Voor nu ben ik blij met mijn upgrade naar de Neo die al een beetje sway biedt en dat is al een verademing t.o.v. de Flux die staat als een huis.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5064
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 23 jan 2020 10:55

Ziet er goed uit, maar dat opstapje snap ik het nut niet echt van. Ik stap met 1 been op de rockerplate en zit zo hup op de fiets.

lucile
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 sep 2011 08:38

lucile 23 jan 2020 13:17

@ Nuitkor.. Opstapje is voor mij noodzaak, ik ben niet zo lang en op mijn tenen staan op houten vloer met carbon zolen is vragen om problemen. ( dan voldoet de antislip van schoenplaatjes niet) . Daarbij wordt overigens afgeraden ( Bikeacces/instructies) om op de rockerplate zelf te stappen/staan.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 23 jan 2020 13:39

Zal persoonlijk zijn inderdaad. Ik klik gewoon vanaf de vloer in met de linkervoet en stap dan ook zo op mijn fiets. Vind het exemplaar van lucile zeer goed geslaagd hoor :like:

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 23 jan 2020 13:42

ypuh schreef: 22 jan 2020 22:20 Wat mij betreft mag die trend met rocker plates wel doorzetten zodat ze wat betaalbaarder worden.
Ik denk niet dat het veel goedkoper gaat worden. Blijft gewoon een optelsom van materiaalkosten en arbeid. Als je zelf niet handig bent zal je dus gewoon arbeidsloon moeten vergoeden. Het prijsniveau van bikeaccess is dan alleszins acceptabel. Licht zijn die dingen ook niet dus het is afhalen of verzendkosten accepteren.

Het goedkoopst blijft een doe-het-zelf versie.

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 23 jan 2020 16:25

Die is nice Lucile! Wat voor materiaal is de antislip op de bovenkant? En heb jij je trainer exact in het midden geplaatst net als ik of met een offset?

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 23 jan 2020 17:05

Ik zie dat jullie voor een volledige plaat gekozen hebben i.p.v. rear only. Zien jullie daar ook echt meerwaarde in, of is het zo dat 80% wordt bepaald door alleen de achterkant?

Die van BikeAcces kost namelijk zo'n 300e~ incl. verzending.

Afbeelding

En een volledige optie van Keller Sprinter.de zo'n 410e~ incl. verzending.

Afbeelding

lucile
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 sep 2011 08:38

lucile 23 jan 2020 20:30

@ serbak, Ik heb de bovenste plaat gemaakt van 12 mm antislip betonplex , normaal is dat (donker) bruin en erg glad, bij deze zit er al een zeer robuuste zwarte antislip laag op.

De Flux staat in het midden op de Rocker Plate ( instructies/ maten gevolgd van"bouw"tekening" van BikeAcces DIY/ basis kit.
De Qubo staat ( ca 1,5 cm) iets uit het midden (naar rechts) op de Plate.

@Ypuh, Ik heb beiden geprobeerd en ik heb bewust voor de volledige versie gekozen omdat dat echt lekkerder, stabieler aanvoelde. Zeker als je op de pedalen gaat staan, het voorwiel beweegt beter mee.

Normaal rijd/train ik niet graag op de Flux (=een blok beton), maar zelfs met die trainer op de Rocker Plate, voelt het rijden stukken beter. De Qubo is een veel lichtere trainer, daar zit al iets beweging in, maar met de Qubo op de Rocker is het echt super lekker (binnen) rijden! Zeker nu ik een andere trainer band ( Vittoria Zafiro Pro ipv Elite Coperton) heb, ook geen doorslip of lekrijden issues meer .

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 25 jan 2020 14:00

Ik heb een quick-and-dirty plaat gemaakt, rear only. Heb dus geen vergelijk met een volledige plaat maar in de FB groep heb ik gelezen dat een volledige plaat eigenlijk alleen functie heeft in combi met een Wahoo Climb (en die heb ik niet).

Voor beweeglijkheid in je voorwiel zou ik eerder de voorwielsteun weglaten. En daarnaast is het erg belangrijk om te zorgen dat de plaat zelf beweeglijk (loose) genoeg is. Zie hiervoor ook: https://zwiftinsider.com/rocker-plate-tightness/

Plaats reactie