Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

bluetooth dongle icm wahoo snap

Trines
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 aug 2014 15:12

Trines 14 feb 2018 13:54

ik heb een probleempje met de combinatie van bluetooth dongle in mijn pc en de wahoo snap.
op de iphone en ipad heb ik totaal geen problemen. alles connect snel en doet het goed, zonder drops.
maar op mijn vaste pc blijft de bluetooth verbinding droppen.
dan doet hij het weer 10 sec en dan dropt alles weer naar nul om het vervolgens weer een paar sec te doen.
het gekke is dat ik hier niet altijd last van heb, soms kan ik wel gewoon lekker door blijven fietsen.
iemand die dit bekend voorkomt?
ik heb wel bkool, zwift en bigringvr op mijn pc geinstalleerd maar dit zou toch gewoon moeten kunnen?
verder heb ik ook alle bluetooth op mijn iphone en ipad uitgezet om interfering (voor zover dit al mogelijk is) te voorkomen.

DyDaJo
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 dec 2012 23:07

DyDaJo 14 feb 2018 14:56

Ik neem aan dat de afstand tussen Snap en pc wat groter zal zijn dan bij gebruik van iphone/tablet en dat andere software ook niet functioneert
Als je een losse BT dongle hebt, zou je een verlengkabel (1.5m) kunnen gebruiken, waarmee je de afstand zender (Snap) en ontvanger (BT dongle) kleiner maakt.
Of de PC dichterbij zetten.
Je zou ook een ANT+ dongle kunnen gebruiken, daarmee kan
BigRingVr ook overweg (BT wordt niet ondersteuned door BigRingVr)

Trines
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 aug 2014 15:12

Trines 14 feb 2018 15:02

DyDaJo schreef: 14 feb 2018 14:56 Ik neem aan dat de afstand tussen Snap en pc wat groter zal zijn dan bij gebruik van iphone/tablet en dat andere software ook niet functioneert
Als je een losse BT dongle hebt, zou je een verlengkabel (1.5m) kunnen gebruiken, waarmee je de afstand zender (Snap) en ontvanger (BT dongle) kleiner maakt.
Of de PC dichterbij zetten.
Je zou ook een ANT+ dongle kunnen gebruiken, daarmee kan
BigRingVr ook overweg (BT wordt niet ondersteuned door BigRingVr)
zwift gebruikt ant+. dat zie ik aan het icoontje linksboven. ik zou ook niet weten hoe ik die op bluetooth moet krijgen. dat doet zwift zelf neem ik aan?
verder staat mijn fliets vlakbij de bluetooth/ant+ dongle (hoogstens 1.5 meter)

DyDaJo
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 dec 2012 23:07

DyDaJo 14 feb 2018 15:29

Welke dongle heb je dan en gaat het wel goed in Zwift ?
Ik kan er zo snel geen vinden die zowel BT en ANT ondersteunen
(maar dat zal aan mij liggen)

Trines
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 aug 2014 15:12

Trines 14 feb 2018 15:53

DyDaJo schreef: 14 feb 2018 15:29 Welke dongle heb je dan en gaat het wel goed in Zwift ?
Ik kan er zo snel geen vinden die zowel BT en ANT ondersteunen
(maar dat zal aan mij liggen)
in zwift is het dus op en af. hij vind hem wel maar blijft geen verbinding houden. aan en uit dus.
de dongle is csr harmony wireless en in apparaatbeheer zie ik zowel bluetooth als ant+.

DyDaJo
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 dec 2012 23:07

DyDaJo 14 feb 2018 16:17

Het ant+ signaal wordt dus niet stabiel "gevangen".
Ik heb geen Snap en heb geen idee hoe sterk die ANT+ zal uitzenden.
Wel heb ik eenzelfde probleem gehad om op een PC het ANT+ signaal van cadans/speed sensor te vangen. Dat werd opgelost toen de ANT dongle, via een usb verlengkabel, ter hoogte van de voorvork kwam te hangen.
Het verschil in afstand (50-80cm dichterbij) was genoeg om wel een stabiel signaal te krijgen.

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 14 feb 2018 16:56

Het vervelende van zo'n dongle direct in de computer, dus niet via een kabel, is dat ie ook heel dicht op oa je WiFi antenne en allerlei ventilatoren zit. Dat zijn bronnen van storing voor je BT en ANT signalen. Zeker gezien het feit dat je dit probleem soms wel en soms niet hebt lijkt dit de oorzaak van je probleem.

Vandaar dat het wel zo prettig is om wat afstand met je computer te vergroten en tegelijkertijd die met de trainer te verkleinen. Bij BigRingVR zien we dat dit, bij ons voorlopig alleen met ANT, vrijwel alle verbindingsproblemen oplost.

Trines
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 aug 2014 15:12

Trines 14 feb 2018 17:40

ibooij schreef: 14 feb 2018 16:56 Het vervelende van zo'n dongle direct in de computer, dus niet via een kabel, is dat ie ook heel dicht op oa je WiFi antenne en allerlei ventilatoren zit. Dat zijn bronnen van storing voor je BT en ANT signalen. Zeker gezien het feit dat je dit probleem soms wel en soms niet hebt lijkt dit de oorzaak van je probleem.

Vandaar dat het wel zo prettig is om wat afstand met je computer te vergroten en tegelijkertijd die met de trainer te verkleinen. Bij BigRingVR zien we dat dit, bij ons voorlopig alleen met ANT, vrijwel alle verbindingsproblemen oplost.
ik heb een bedrade desktop pc. dus de wifi antenne heb ik geen last van.
de zwift desktop app werkt niet met bluetooth maar alleen met ant+.
het lijkt dus alsof ik alleen problemen heb als die ant+ gebruikt.
als ik zwift, bkool of de wahoo app gebruik op de iphone of ipad (bluetooth) dan is er niets aan de hand .
maar ik wil graag zwiften op mijn desktop pc. en dat werkt alleen met ant+.
de dongle heb ik al naar de fiets gebracht, dus afstand is geen issue.
ben me de hele middag al suf aan het zoeken maar kom er niet uit.
ik heb het geprobeerd met alles uit (bluetooth op de telefoons, en ventilators uit).
zonder succes.

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 14 feb 2018 20:38

Welke ANT dongle heb je precies? Je schreef CSR Harmony Wireless, maar dat zegt me niets. Heb je een linkje misschien?

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 14 feb 2018 20:58

probeer eens de ANT+ driver op je Windows PC te deïnstalleren en daarna de dongle opnieuw te installeren.

Trines
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 aug 2014 15:12

Trines 15 feb 2018 12:15

BartNL schreef: 14 feb 2018 20:58 probeer eens de ANT+ driver op je Windows PC te deïnstalleren en daarna de dongle opnieuw te installeren.
dit heb ik al geprobeerd...geen resultaat helaas

Trines
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 aug 2014 15:12

Trines 15 feb 2018 12:16

ibooij schreef: 14 feb 2018 20:38 Welke ANT dongle heb je precies? Je schreef CSR Harmony Wireless, maar dat zegt me niets. Heb je een linkje misschien?
deze is het: https://www.bol.com/nl/p/bluetooth-4-0- ... 074716452/

Plaats reactie