Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Elite direto.

Bikerdt
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 mar 2017 14:30

Bikerdt 04 sep 2019 20:52

Erg-mode uit?

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 04 sep 2019 21:55

husmans schreef: 04 sep 2019 20:20 Ik heb alle aansluitingen en instellingen al nagelopen, maar daar is niets mis mee.

Sterker nog, mijn vrouw heeft sinds kort er ook één , en die heeft nu precies hetzelfde.
Kan het aan windows update liggen of bijvoorbeeld aan ActiveX..

Wie kan me uit de brand helpen!
Lijkt wel heel toevallig? Hebben jullie niet toevallig de direto verkeerd gekoppeld d.w.z. dat aan jouw profiel de trainer van je vrouw is gekoppeld en andersom?

Chimichi
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 aug 2019 09:38

Chimichi 05 sep 2019 22:32

t2300 schreef: 22 aug 2019 18:22 Zou mij ook verbazen als er nog een model tussenkomt.
Ik denk eerder aan een complete smarttrainer bike, zoiets als de Tacx neo bike.
Ondanks ook mijn verbazing is hier dan toch officieel de Direto X: https://www.elite-it.com/en/products/ho ... s/direto-x

Het aantal mid-high end modellen van Elite wordt zo wel erg groot...

Hikatomb
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 apr 2014 11:11

Hikatomb 07 okt 2019 11:04

Ik wilde even een vraag stellen met betrekking tot de Elite Direto X. Alles is gemonteerd en fiets staat er goed op. Ik kan alleen achter niet mijn grootste tandwiel bereiken met schakelen en de ketting loopt eraf als ik op blijf schakelen. Is dit een kwestie van mijn derailleur afstellen of is er iets anders aan de hand?

Persoonlijk zou ik het wel jammer vinden als ik mijn achterderailleur steeds moet afstellen voor mijn trainer en daarna weer voor mijn achterwiel.

jbams
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 10 okt 2019 15:29

Hikatomb schreef: 07 okt 2019 11:04 Ik wilde even een vraag stellen met betrekking tot de Elite Direto X. Alles is gemonteerd en fiets staat er goed op. Ik kan alleen achter niet mijn grootste tandwiel bereiken met schakelen en de ketting loopt eraf als ik op blijf schakelen. Is dit een kwestie van mijn derailleur afstellen of is er iets anders aan de hand?

Persoonlijk zou ik het wel jammer vinden als ik mijn achterderailleur steeds moet afstellen voor mijn trainer en daarna weer voor mijn achterwiel.
Heb je dezelfde cassette op je direto als op je fiets? Kan je met spacers nog iets doen aan waar de cassette precies op die as zit? Want elke keer je derailleur stellen is inderdaad niet te doen.

Op mijn set-up (zelfde casette) loopt alleen de lichtste versnelling net niet lekker, je kan ook best voorstellen dat ergens een millimeter verschil zit, wat dit kan veroorzaken. Maar echt ketting er af lopen zou te voorkomen moeten zijn.

verhto
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 09 mar 2015 18:37

verhto 22 okt 2019 20:46

Ik heb een directe x gekocht.

Waar ik dus niet aan uit geraak is de instelling wielomtrek.

In de elite app op idpad staat 2070. Op de elite app op mijn android phone staat 2135.
Ik rij met racefiets met 25mm banden.

Ik zie dat ik daar een andere waarde moet instellen om op zwift te kunnen rijden, klopt dat?

Is dat de waarde 173 invoeren in de app bij parameters 'omtrek'?

jbams
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 24 okt 2019 10:26

In alles behalve de app van elite zelf, moet je inderdaad de 'echte' wielomtrek (circumference) zetten. Normaliter is dat 173. De antwoorden in deze post vind ik het meest overzichtelijk, inclusief link naar omtrek bij verschillende wielen: https://www.reddit.com/r/cycling/commen ... =post_body

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 14 dec 2019 12:42

Na de zomer weer op de trainer geklommen, maar op ene gegeven moment dacht ik te merken dat de Watt en snelheid weergave niet echt overeen komt met wat het zou moeten zijn.
toen maar een geprobeerd te calibreren. Dit lukte een aantal keer niet. Via contact met de Elite helpdesk uiteindelijk een nieuwe kaart opgestuurd gekregen. toen was het echter helemaal mis. Ik trapte wattages tussen de 23000-29000 Watt (!).
Was ik wel snel klaar met mijn ritje :roll:

Vervolgens maar weer de oude kaart erin gezet en kreeg meteen het gevoel dat het allemaal iets anders aanvoelde dan eerst. De weerstand leek hoger te zijn. Dus maar weer een calibratie poging gedaan. En eindelijk gelukt. Kennelijk heeft het koppelen en ontkoppelen van de kaart een soort reset opgeleverd wat weer een positief resultaat had voor de trainer.

Woutjedevries
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jun 2019 04:48

Woutjedevries 11 jan 2021 15:00

Ik heb nu een aantal weken de Elite Direto XR en sinds vanmorgen is er niet meer normaal op te rijden in bv Zwift. Hij trapt zo ontzettend zwaar, ook in een normale versnelling.

Als ik via de Elite app probeer te kalibreren dan trapt hij wel 'normaal', ik trap tot de aangegeven snelheid en stop dan zoals aangegeven. Als ik vervolgens weer naar Zwift ga trapt hij weer net zo zwaar als voor het kalibreren..

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Ik heb het via 2 apparaten geprobeerd(telefoon en laptop)

Alvast bedankt!

misterengels
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 mar 2014 19:49

misterengels 11 jan 2021 20:51

Even een korte rit opnemen via de myelite app. Dus workout doen en opslaan. Vijf seconden is genoeg. Daarna kun je op zwift weer uit de voeten.

Woutjedevries
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jun 2019 04:48

Woutjedevries 12 jan 2021 14:11

Het heeft gewerkt! Dankjewel!

Nu ben ik wel benieuwd naar hoe dit werkt, en naar hoe je dat weet?

misterengels
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 mar 2014 19:49

misterengels 12 jan 2021 14:44

Google is je vriend.
Ik liep een aantal maanden geleden tegen hetzelfde probleem aan. Zodoende ben ik gaan zoeken.

Over de werking kan ik je niets vertellen. Geen flauw idee. Ik denk dat het komt omdat Elite en Zwift elkaar niet goed ondersteunen.

Maar mooi dat het gewerkt heeft!

Plaats reactie