Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Elite direto.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 04 jul 2018 17:14

Bospaadje schreef: 04 jul 2018 15:48 Geen betaald account nodig.
Open My training app
Verbind (via BT) de trainer
Kies helemaal onderaan de rode knop "PARAMETERS"
scroll wederom helemaal naar beneden en kies " Geavanceerde configuratie"
Kies dan trainer kalibratie

Let op volgende melding, trainer 5 minuten warm laten draaien alvorens te kalibreren.

Ik doe dit +/- om de 5 "ritjes".



Procedure is beginnen met trappen tot een bepaalde snelheid in omwentelingen en dan benen stil houden als app hierom vraagt.

Melding gekalibreerd komt samen met een getal.

Geen idee of het zo vaak nodig is, maar tot dusver komen de wattages overeen met wat ik verwacht (vergelen met mijn $iiii power meter die ik buiten gebruik. Ik heb eigenlijk nog nooi de crank op de direto fiets gemonteerd. Komende winter misschien eens doen om afwijkingen te checken :-)
ah, top! Waarschijnlijk kun je uit dat getal op de een of andere manier afleiden of er veel is bijgesteld door de kalibratie; merk jij dat het in zwift iets scheelt, of gaat het echt om minimale verschillen?

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 04 jul 2018 23:31

Ik merk eigenlijk nauwelijks verschillen.
Op de weg kalibreer ik mijn 4iiii voor iedere rit. En af en toe zelfs na gebakje halverwege als ik toch sta te wachten. Die kalibratie gaat wel via Garmin en is dus veel sneller gedaan.

chinook
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 01 feb 2014 20:18

chinook 02 sep 2018 09:30

vermeulen schreef: 04 jul 2018 17:14
Bospaadje schreef: 04 jul 2018 15:48 Geen betaald account nodig.
Open My training app
Verbind (via BT) de trainer
Kies helemaal onderaan de rode knop "PARAMETERS"
scroll wederom helemaal naar beneden en kies " Geavanceerde configuratie"
Kies dan trainer kalibratie

Let op volgende melding, trainer 5 minuten warm laten draaien alvorens te kalibreren.

Ik doe dit +/- om de 5 "ritjes".



Procedure is beginnen met trappen tot een bepaalde snelheid in omwentelingen en dan benen stil houden als app hierom vraagt.

Melding gekalibreerd komt samen met een getal.

Geen idee of het zo vaak nodig is, maar tot dusver komen de wattages overeen met wat ik verwacht (vergelen met mijn $iiii power meter die ik buiten gebruik. Ik heb eigenlijk nog nooi de crank op de direto fiets gemonteerd. Komende winter misschien eens doen om afwijkingen te checken :-)
ah, top! Waarschijnlijk kun je uit dat getal op de een of andere manier afleiden of er veel is bijgesteld door de kalibratie; merk jij dat het in zwift iets scheelt, of gaat het echt om minimale verschillen?
Het getal dat je ziet na de kalibratie moet overeenkomen met het getal wat onderop je direto staat. Klopt dit niet dan moet je de riem strakker of losser zetten. Zien handleiding

kharmanist
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 aug 2010 11:11

kharmanist 17 okt 2018 20:59

sigurros88 schreef: 15 jun 2018 20:26 Nou ik heb zojuist de ijking weer geprobeerd (na 10-20min warmfietsen met my-e-training. Dat kloemel blijft maar zeggen dat ik de snelheid moet verhogen. Dit moet ik blijven doen tot ik van de fiets val??? Heb hem uiteindelijk op het zwaarste verzet staan en ben aan het fietsen als een dolle.

Ben ik nu zo dom? Ik heb er echt al spijt van dat ik dit ding gekocht heb. Dan maar in de winter met 0 graden op de MTB... Wat een onduidelijk apparaat/software....

Hebben jullie ook dat je bij 1% helling al het gevoel heb dat het er 4-5 zijn (en ja ik voel hem al komen...het zijn niet de benen...). Ik moet dan echt serieus terug schakelen...
Heb je dit kunnen oplossen? Ik heb hetzelfde probleem. Als ik via de gratis video van MyeTraining op een helling van 1% rijd, moet ik stoempen om vooruit te gaan (lijkt meer een helling van >5%). Alles op Android tablet en bluetooth. Wielomtrek 2133.

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 06 dec 2018 13:28

Een vraag, ik kan het niet vinden.
Ik overweeg een direto aan te schaffen. Ik rijd nu op een Bushido smart, die gaat dan door naar mevr. Berends. Ik begrijp dat je de trainer kan koppelen, gelijk aan de tacx, via ant+ of BT aan de pc.
Ik gebruik een tickr als harstlageter, die koppel ik via Ant+ met de pc terwijl de Bushido via BT is gekoppeld. Hoe zit dat bij de direto? Koppel je de hartslagmeter aan de trainer en gaat daarna alles in één BT signaal naar de pc? Of heb je weer een ant+ dongel nodig voor in de pc om hf te meten? Want mijn pc kan volgens mij maar 1 BT signaal ontvangen.
Allard

svenvs
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 feb 2017 18:58
Locatie: BE

svenvs 07 dec 2018 20:54

Ik veronderstel dat je al een ant+ usb dongle hebt voor de pc ?
In dat geval kan je de Direto ook connecteren via ant+, zo doe ik het ook.

Via bluetooth werkte het namelijk niet op mijn laptop, na wat zoeken op internet bleken veel mensen hetzelfde probleem te hebben.
En aangezien ik ook mijn Garmin hartslagband wilde connecteren, heb ik dan een goedkope ant+ dongle gekocht en dat werkt perfect voor zowel de Direto als de hartslagband.

De bluetooth connectie gebruik ik wel als ik een ipad gebruik ipv laptop.
Maar dan kan ik mijn hartslagmeter wel niet gebruiken.

Chimichi
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 aug 2019 09:38

Chimichi 21 aug 2019 12:45

Ik ben op dit moment opzoek naar een nieuwe direto maar hij is overal uitverkocht (met uitzondering van een aantal buitenlandse of kleine onbekende webshops; ivm fraude wil ik liever bij bedrijven als mantel of een fysieke winkel langsgaan) Kent iemand misschien nog een lokale fietsdealer die nog een direto heeft staan?

JayKay.1
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 03 mei 2014 16:37

JayKay.1 21 aug 2019 20:21

De opvolger heet Elite Suito, Direto 2.0 dus ;)

Chimichi
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 aug 2019 09:38

Chimichi 22 aug 2019 17:50

Ja, dat is dus grappig, ik heb alle leveranciers in een straal van 200km een mailtje gestuurd incl. Elite en de importeur.

Elite wees mij inderdaad ook op de Suito, een super cool scherp geprijsde trainer (lijkt mij) maar ze zeiden nog iets moois namelijk dit:
The Direto is still in production and we presented also a new trainer that is the SUITO model

For more information about new products you need to have patience and wait till Eurobike ;-)
Dit zette me aan het denken, als je nu al de 'Suito' deelt waarom zou je als medewerker van Suito dan eurobike noemen irt nieuwe producten. In een mailtje van Bakker Racing werd dit gezegd:
Bedankt voor je bericht. Helaas hebben we deze niet meer, wel verwachten we volgende maat de Direto X te ontvangen.
Bedoeld Bakker hier de Suito maar dan onder een oude werktitel of kunnen we beide stukjes aan elkaar leggen en stellen dat er een Direto x uitkomt op Eurobike.... Ik zou niet weten wat het verschil moet zijn aan gezien de Suito bijna alles doet wat kan (muv weggevoel nabootsen) Een model tussen de Suito en Drivo plaatsen lijkt me echt een overkill maar goed, beide berichtjes blijven zeuren in mijn hoofd.... 4 september weten we meer.

vwb mijn zoektocht denk ik dat de Suito het wordt.

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 22 aug 2019 18:22

Chimichi schreef: 22 aug 2019 17:50 Ja, dat is dus grappig, ik heb alle leveranciers in een straal van 200km een mailtje gestuurd incl. Elite en de importeur.

Elite wees mij inderdaad ook op de Suito, een super cool scherp geprijsde trainer (lijkt mij) maar ze zeiden nog iets moois namelijk dit:
The Direto is still in production and we presented also a new trainer that is the SUITO model

For more information about new products you need to have patience and wait till Eurobike ;-)
Dit zette me aan het denken, als je nu al de 'Suito' deelt waarom zou je als medewerker van Suito dan eurobike noemen irt nieuwe producten. In een mailtje van Bakker Racing werd dit gezegd:
Bedankt voor je bericht. Helaas hebben we deze niet meer, wel verwachten we volgende maat de Direto X te ontvangen.
Bedoeld Bakker hier de Suito maar dan onder een oude werktitel of kunnen we beide stukjes aan elkaar leggen en stellen dat er een Direto x uitkomt op Eurobike.... Ik zou niet weten wat het verschil moet zijn aan gezien de Suito bijna alles doet wat kan (muv weggevoel nabootsen) Een model tussen de Suito en Drivo plaatsen lijkt me echt een overkill maar goed, beide berichtjes blijven zeuren in mijn hoofd.... 4 september weten we meer.

vwb mijn zoektocht denk ik dat de Suito het wordt.
Zou mij ook verbazen als er nog een model tussenkomt.
Ik denk eerder aan een complete smarttrainer bike, zoiets als de Tacx neo bike.

husmans
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2017 12:14
Locatie: Deventer

husmans 04 sep 2019 20:20

Best bikers.
Ik ben in het bezit van een elite direto smarttrainer wat tot op heden voor mij een perfect apparaat is.
Maar nu het volgende.
Als ik ga klimmen in bijvoorbeeld zwift of in hun eigen programma dan merk ik geen weerstand bij de klim.
Als je dus een helling van 8% zou hebben dan zou je uiteindelijk zwaarder gaan trappen en gaan schakelen. Maar in dit geval blijft ik gewoon "licht" trappen.

Ik heb alle aansluitingen en instellingen al nagelopen, maar daar is niets mis mee.

Sterker nog, mijn vrouw heeft sinds kort er ook één , en die heeft nu precies hetzelfde.
Kan het aan windows update liggen of bijvoorbeeld aan ActiveX..

Wie kan me uit de brand helpen!

husmans
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2017 12:14
Locatie: Deventer

husmans 04 sep 2019 20:50

Rootland schreef: 05 feb 2018 10:17 @hendrikjan: In het begin had ik wat vragen over mijn Direto (voornamelijk door eigen onervarenheid). Heb destijds een aantal keer contact gehad met de helpdesk en werd altijd goed en snel geholpen, jou ervaring deel ik dus niet.
Heeft u toevallig een adres van de helpdesk Elite?
Zou die dan graag willen hebben.. Heb nog een behoorlijke uitdaging met twee stuks elite direto's.
Alvast bedankt!

Plaats reactie