Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Zwift Set Up advies gevraagd

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 08 jan 2018 13:23

Ik ben aan het proberen mijn paincave iets "netter" te maken, zodat ik de ruimte ook kan gebruiken als speelkamer+tv ruimte.

Dus bedankt voor de tip, maar het mag best wel 9 euro kosten om het iets "moderner" te laten ogen :-).

verhto
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 09 mar 2015 18:37

verhto 08 jan 2018 16:43

kga eens meten als ik weer eens zal zwiften :)

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 08 jan 2018 22:32

Ik heb hem maar gewoon gekocht en geprobeerd. Ik denk 2-3cm. Maar voelde erg prettig.

verhto
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 09 mar 2015 18:37

verhto 09 jan 2018 10:01

idd, is niet heel hoog, en voorwiel staat goed stabiel :)

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 15 jan 2018 12:45

Remco87 schreef: 06 jan 2018 09:02 En tevreden over de Elite Direto?
Ben ook aan het twijfelen tussen de Direto en de flux..Alleen de direto is nog nergens echt op voorraad vorige week bij Mantel een aantal voor 749,- maar al zeer snel uitverkocht, alleen bij Futurmshop op het moment. Vorige week 749,- en nu dat deze weer overal is uitverkocht naar 799,-, lekker handig. :D
Nu weer op voorraad bij Futurum voor 749,- en vanwege blue monday nog eens 20,- extra korting.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Fietser_1971
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 30 aug 2015 11:47

Fietser_1971 28 jan 2018 12:29

Ik heb zelf een Kickr Snap, dat is een wheel-on trainer.
Toen ik deze kocht waren de direct drive trainers nog veel duurder. Ik moet zeggen dat ik waarschijnlijk nu ook voor een direct drive zou gaan gezien het geringe prijsverschil met de Snap.

Bij een Wheel on trainer komt toch ook nog een trainer band (ca €25,-) of liever nog een trainer wiel (ca €80,-) bij de prijs. Zodoende kan ik als het weer het toelaat toch buiten fietsen zonder al te veel moeite. Even wiel wisselen en gaan.
Verder moet je deze apparaten wel bij ieder gebruik kalibreren, hoewel dat ook weer niet zo erg is aangezien je zelf toch ook eerst een minuut of tien moet opwarmen, daarna kun je dan meteen de zgn spin down doen.

Ben verder zeer te spreken over het apparaat, ik gebruik een Samsung tablet die ik voor m'n fiets plaats op een zelf gemaakt plankje welke ik in m'n bikestand klik. De eerste tijd via Ant+ (standaard ingebouwd in Samsung devices) maar daar had ik erg veel uitval bij.
Maar via Bluetooth werkt de verbinding wel goed.
Overigens Zwift ik niet maar ik gebruik Kinomap (moet dan wel voor de Kickr Bluetooth kiezen, de Snap zit er bij Kinomap alleen maar op Ant+ in, maar het werkt verder perfect).
Maar qua benodigdheden verschilt dat niet verder.

Ook wheel-on trainers zijn tegenwoordig voordeliger te krijgen dus als je wat moet oppassen met je budget kan het toch een optie zijn.

Plaats reactie