Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Nieuwe fietstrainer

ph
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mar 2011 17:51

ph 08 dec 2017 17:48

Ik zou een andere fietstrainer willen kopen.
Keuze zou gaan tussen een Wahoo Kickr vorig model of een Wahoo Kickr Snap?
Wat is jullie mening?

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 08 dec 2017 20:30

Ik kan ze niet volledig vergelijken. Had eerder een wheel on “domme” trainer. En nu een wahoo kickr. Los van de smartfunctie vind ik het direct-drive principe prettiger dan een trainer met achterwiel. Het loopt gelijkmatiger, geen last van slippen e.d.
Als het prijsverschil geen rol speelt, zou ik daarom voor de kickr gaan.

(Maar ja, een vriend van me heeft de snap, en hij is net zo tevreden als ik.)

marcmarc
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 11 okt 2007 14:20

marcmarc 08 dec 2017 20:41

De Wahoo Kickr 2017 is in de aanbieding bij Coolblue voor 999 euro (sinds vandaag)
Heb er zelf 1 gekocht en hoop 'm morgen binnen te krijgen !

siepie

siepie 08 dec 2017 21:52

Dat is dan een coole kickr.

Als je dat bedrag overweegt moet je dan niet ook eens gaan fietsen op de tacx neo etc. Heb zelf een turbo muin, fijn ding hoor maar het individuele karakter van die apparaten is best verschillend vind ik nu.

ph
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mar 2011 17:51

ph 10 dec 2017 16:41

@marcmarc:
ook eentje aangekocht bij Coolblue.
Wordt morgen geleverd.
Dank u voor de tip :)

marcmarc
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 11 okt 2007 14:20

marcmarc 11 dec 2017 20:09

@ph : graag gedaan !

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 13 dec 2017 15:51

let wel, de eerste generatie Kickrs maakt behoorlijk wat lawaai, voor mij was dat de reden om deze (na een jaar) in te ruilen voor een Tacx Neo

marcmarc
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 11 okt 2007 14:20

marcmarc 15 dec 2017 22:59

Gelukkig heb ik een derde Generatie Kickr gekocht en die maakt minder lawaai dan de 1e....

Ik ben tevens aan het Zwiften geslagen en draai dat op een (windows) laptop i.c.m een Tacx Ant+ antenne en een USB verlengkabel.
Af en toe tijdens het zwiften viel de connectie weg met de Kickr (en soms ook met de hartslag en cadans-sensor). Zeer irritant.....
Na wat troubleshooting a.d.h.v. deze en deze en deze info kwam ik er achter dat ik een USB-hub (incl. voeding) moest gebruiken aan het einde van de USB-kabel (er zijn schijnbaar ook USB verlengkabels met versterker die je ook kan gebruiken maar deze had ik nog liggen).
Sindsdien geen problemen meer gehad.
Het schijnt dat sommige wifi-kanalen op 2,4 GHZ ook kunnen storen maar het lijkt erop dat ik daar geen last van heb gehad.

(tip : upload na afloop van je zwift-sessie de logfile naar www.zwiftalizer.com en je krijgt een indruk van de "stabiliteit" van de verbinding)

marcmarc
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 11 okt 2007 14:20

marcmarc 04 apr 2018 18:38

Bij deze wil ik nog even een "probleem" delen met de Wahoo Kickr (aangeschaft dec. 2017)
De eerste maanden heb ik 'm zonder problemen gebruikt met een fiets met quick release; sinds een week of 2 ben ik gewisseld naar de andere fiets met (142 mm) steekas.
Het is de bedoeling dat je dan de juiste spacer en adapter plaatst (die zijn meegeleverd)
(nr. 8 en 9 uit het plaatje)
Al snel bleek dat er allerlei enge geluiden uit de Kickr kwamen : na wat gepruts en geprobeer bleek dat de spacer aan de kant van de cassette (nr. 8) tegen de binnenkant van de cassette aanliep (metaal op metaal).
Afbeelding

Wahoo gemaild en die wisten me al snel te melden dat dit blijkbaar vaker voorkomt ("The noise you are hearing is due to a mismachined drive-side spacer. We have remachined some to correct specifications")
Binnen een dag werd een nieuwe opgestuurd met FedEx (waar ik wel een week op moest wachten) en die heeft het idd gefixed.

PS de meneer uit dit (ietwat langdradige) filmpje had er ook last van
https://www.youtube.com/watch?v=22-cnIe269w

Plaats reactie