Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

BigRingVR - real life video training

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 feb 2017 11:39

Zojuist BR geinstalleerd op mijn Mac en vind dat dit programma wel een eigen topic verdient.
Na een kleine installatie procedure kom je bij een eindelize lijst met real life video's. De cliche's zitten er in (AdH, Galibier, Stelvio) maar ook leuke ander compleet onverwachte routes zoals Pre de Madame Carle (vallouise dal).
Koppelen met de Tacx Neo was een eitje en fietsen maar. Eerste indruk is erg goed een mooie lijst met beklimmingen. Grootste ontbrekende klim is volgens mij de Ventoux, maar genoeg ander moois om je niet te vervelen.
Nu nog gratis beta, zeker het proberen waard!

http://bigringvr.com
Less is bore

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 18 feb 2017 11:54

Ziet er goed uit, zal het zeker eens proberen. Lijkt me leuk om te zien welke klimtijden je haalt op een col die je reëel ook al hebt gereden, met gelijk geleverd vermogen.
Afbeelding

Fietser_1971
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 30 aug 2015 11:47

Fietser_1971 19 feb 2017 09:34

Als hij beschikbaar komt in app vorm voor Android dan zal ik 'm zeker proberen.
Ik gebruik nu nog Kinomap, werkt goed voor mij maar meer keuze (in software) is altijd welkom.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 19 feb 2017 09:57

Is de beeldkwaliteit hetzelfde als de foto's op hun website? Bij kinomap vond ik het maar niks vergeleken met de tacx films.


Regards From EP
Afbeelding

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 19 feb 2017 10:25

Ik ben een van de ontwikkelaars van BigRingVR. Ooit begonnen als hobby-project, nu volledig uit de hand gelopen, maar wel leuk.

De foto's op de website zijn gemaakt van het ruwe filmmateriaal. Daarna is er nog wel wat compressie overheen gegaan, dus in de applicatie ziet het er, als je het beeld stil zet, net wat minder mooi uit. Die compressie is voor het streamen van de video wel nodig uiteraard.

We gebruiken twee verschillende video kwaliteiten. In de Preferences kun je een "video-test" doen die aan de hand van je internetverbinding en computer-snelheid de beste kwaliteit instelt. Initieel staat ie op de lagere kwaliteit zodat het voor iedereen werkt.

Mochten er vragen zijn dan zal ik m'n best doen ze te beantwoorden!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 feb 2017 11:04

Die Preferences kon ik gister op mijn Mac niet vinden voor Video kwaliteit. Zal nog eens zoeken.
Klopt het dat er Tacx films in zitten? Had even geen zin om mijn oude laptop met TTS3 op te starten, maar volgens mij rijdt bij de start van AdH dezelfde camper door het beeld ;-)

Mag/wil je ook iets over de toekomstplannen vertellen? Ik ben zelf groot fan van reallifevideo's, mooie afwisseling met Zwift. Geeft toch een uurtje vakantiegevoel als je de AdH op fietst of door de Gorges de la Nesque bolt.
Less is bore

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 19 feb 2017 11:54

Als je preferences opent staan ze onder user profile. Zie http://www.bigringvr.com/Running-br.aspx en dan onder het kopje "Configure User Profile".

Alle films zijn eigen materiaal, dus dat er eenzelfde camper door het beeld rijdt is een toevalligheidje. We zijn wel aan het kijken of we met andere aanbieders kunnen samenwerken. Eigen materiaal is wat betreft auteursrecht wel zo makkelijk natuurlijk, maar het zal moeilijk zijn om zelf elke interessante uithoek op video te zetten. Wat we in ieder geval niet willen is om dezelfde kant als Kinomap en Elite MyRealVideo op te gaan. Daar zit wat betreft video's wel erg veel kaf tussen het koren. We willen alleen hoge kwaliteit leveren.

Wat betreft toekomstplannen:

Op korte termijn (een week of 2 vermoed ik) zal het mogelijk zijn om je ritten automatisch op onze servers op te slaan. Hierdoor zal het ook mogelijk zijn om "tegen" anderen te fietsen die hun ritten online hebben gezet. Momenteel kun je dat al doen door tcx bestanden uit te wisselen maar dit wordt dus veel eenvoudiger. Uiteraard kun je er altijd voor kiezen om rustig in je eentje te rijden. Dat is vaak ook wel zo rustgevend.

We zijn ons ook aan het oriënteren op een manier om gestructureerde workouts in te bouwen. We zijn aan het kijken of dat in Erg-mode (net als Zwift doet bij Workouts) gaat worden, om misschien gewoon in Slope-mode, maar dan met wat slimmigheden. Dat wordt wel op de wat langere termijn.

We staan natuurlijk open voor goede ideeën!

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 19 feb 2017 15:32

Zier er mooi uit maar bij koppeling stages geeft die rpm aan en geen watts(in de set up). Dat laten staan en uitgeprobeerd. Niet echt een succes. Vermogen klopt niet waardoor trainer veel te zwaar draait en valt af en toe naar 0. De set-up die ik gebruik werkt goed met TR en Zwift dus daar zal het toch niet aan liggen?
Interface vind ik wel mooi en overzichtelijk! Werkt ook simpel.
Kan natuurlijk ook zijn dat ik iets fout heb gedaan...

Koppeling Strava is geinig, maar TP zou voor mij echt toegevoegde waarde hebben.
Allard

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 19 feb 2017 19:40

@beren040 vreemd dat het vermogen niet goed doorkomt. We hebben andere mensen die gebruik maken van een Stages, dus dat *zou* het probleem niet moeten zijn. Als je op Windows draait, zou je dan uit de BigRingVR de bestanden met de naam message.log en ant.log willen sturen naar ilja@bigringvr.com? Dan kunnen we kijken of we kunnen zien wat er aan de hand is.

Zou je ook kunnen laten weten welke trainer je erbij gebruikt?

Wat betreft een TrainingPeaks koppeling: Helaas heeft TP sinds december geen open API meer, dus voorlopig kunnen we daar niet op aansluiten.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 feb 2017 19:48

Ik vind dat jullie al aardige uithoeken hebben gepakt. Grappig dat een Ventoux er dan weer niet op staat.
Morgen ga ik een mooi bergritje uitzoeken en dan helemaal fietsen met de Tacx Neo.
Less is bore

Maruss
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 19 feb 2017 22:05

mijn powermeter pakte die niet, maar volgens mij is de batterij aan vervanging toe. Mijn hartslag, cadans+snelheidsmeter registreerde die wel in de settings maar als ik dan een video wilde starten kreeg ik een stilstaand breed waarop iets stond dat ik moest gaan fietsen (wat ik al aan het doen was.) Uiteindelijk maar een beetje met constant power een ritje gemaakt. Video was prima. Morgen misschien nog eens proberen.

kooijtje2
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 24 jul 2015 21:17
Locatie: In de Buurt

kooijtje2 19 feb 2017 22:20

beren040 schreef:Zier er mooi uit maar bij koppeling stages geeft die rpm aan en geen watts(in de set up). Dat laten staan en uitgeprobeerd. Niet echt een succes. Vermogen klopt niet waardoor trainer veel te zwaar draait en valt af en toe naar 0. De set-up die ik gebruik werkt goed met TR en Zwift dus daar zal het toch niet aan liggen?
Interface vind ik wel mooi en overzichtelijk! Werkt ook simpel.
Kan natuurlijk ook zijn dat ik iets fout heb gedaan...

Koppeling Strava is geinig, maar TP zou voor mij echt toegevoegde waarde hebben.
Afgelopen donderdag een eerste ritje gemaakt ook met een stages en dat ging goed

Plaats reactie