Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

BigRingVR - real life video training

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 03 mar 2017 15:50

Ik heb de afgelopen 3 dagen de col de la colombiere en Telegraphe 'opgereden'. Met een vermogensmeter werkt alles naar behoren en ook al is het virtueel, ik kan het niet nalaten gas te geven.

Overigens heb ik mijn gegevens vergeleken met een echte beklimming van de Telegraphe 3.5 jaar geleden. Tijdens de Marmotte reed ik die op in 1 uur en 3 minuten en een gemiddeld geschat vermogen van 266 watt en nu rijd ik hem op met een gemiddeld vermogen van 252 watt (quarq) in 48 min. Gewicht e.d. zijn niet anders. Strava zit er flink naast met geschat vermogen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 03 mar 2017 17:11

bigfloor schreef:Zwift icm Tacx NEO doet ook 'roadfeel' dus even bellen met Tacx ? Martin (die ook de Tacx NEO groep op facebook beheert)
Ik denk dat ik Martin's telefoonnummer wel ergens heb nog, maar ik zet dit voorlopig even op de todo lijst. We hebben daar nog genoeg op staan en road feel staat niet gelijk bovenaan denk ik zo. Het zal natuurlijk wel gaan stijgen als we wat ritten in Vlaanderen hebben!

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 03 mar 2017 17:19

JoostG schreef:Ik heb de afgelopen 3 dagen de col de la colombiere en Telegraphe 'opgereden'. Met een vermogensmeter werkt alles naar behoren en ook al is het virtueel, ik kan het niet nalaten gas te geven.
Ik moet me ook altijd inhouden, zeker als ik de optie kies om tegen een eerdere rit van mezelf of iemand anders te rijden.
JoostG schreef:Overigens heb ik mijn gegevens vergeleken met een echte beklimming van de Telegraphe 3.5 jaar geleden. Tijdens de Marmotte reed ik die op in 1 uur en 3 minuten en een gemiddeld geschat vermogen van 266 watt en nu rijd ik hem op met een gemiddeld vermogen van 252 watt (quarq) in 48 min. Gewicht e.d. zijn niet anders. Strava zit er flink naast met geschat vermogen.
Dat geschat vermogen van Strava klopt meestal weinig van in mijn ervaring. Bij BigRingVR moet je er natuurlijk wel bij bedenken dat wij uitgaan van windstilte. We berekenen dus wel luchtweerstand (niet al te groot op zo'n klim), maar het effect van soms mee- en soms tegenwind simuleren we niet.
Wat we ook niet simuleren is het effect van de hoogte op het vermogen dat je kunt leveren door het feit dat de zuurstofspanning lager is. Op de Telegraphe speelt dit niet zo'n grote rol, maar bijvoorbeeld op de Galibier wel.

kooijtje2
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 24 jul 2015 21:17
Locatie: In de Buurt

kooijtje2 03 mar 2017 18:36

gede schreef:
bigfloor schreef:Zwift icm Tacx NEO doet ook 'roadfeel' dus even bellen met Tacx ? Martin (die ook de Tacx NEO groep op facebook beheert)
off-topic:
Ik heb eigenlijk in Zwift de roadfeel uitgeschakeld omdat ik vind dat het niet werkelijk veel bedraagt, maar vooral omdat ik denk dat de motor van de NEO door dat schokkend gedrag toch veel sneller versleten gaat zijn. Iemand daar een mening over?
Precies de reden waarom ik het ook heb uitgeschakeld ben ook benieuwd of iemand weet hoe dit werkt ?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 mar 2017 19:30

Ik heb het uitgezet omdat ik het gewoon enorm storend en vervelend vind. Voegt niks toe. Binnen=niet buiten.
Als ontwikkelaar zou het voor MIJ onderaan de lijst staan.
Less is bore

equipe-b
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 31 jul 2009 01:49

equipe-b 19 mar 2017 13:47

Heb voor Windows net de download gedaan. Ik krijg bij het selecteren van de toepassing op Windows 10 een smartscreen melding. Hierdoor kan ik de applicatie niet starten.

Is dit vanuit applicatieontwikkeling aan te passen? Heb nu zelf smartscreen uitgeschakeld.

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 19 mar 2017 14:13

@equipe-b We hebben nu nog geen ge-signde (ondertekende) applicatie, maar je zou 'm moeten kunnen starten door op 'Meer informatie' te drukken en dan toestemming te geven.

We gaan de applicatie trouwens over een tijdje wel gesigneerd aanbieden. Voor zover mij nu duidelijk betekent dat niet per definitie dat Smart Screen niet meer tevoorschijn zal komen trouwens.

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 31 jul 2017 12:11

Hoi allemaal,

we hebben weer een nieuwe versie van BigRingVR uitgebracht. Het probleem dat eerder door @daniel1975 werd aangegeven, dat bij een hoge schermresolutie de letters en cijfers tijdens het fietsen onleesbaar werden, is opgelost. Het heeft even geduurd, maar we zijn tevreden over hoe het er nu uit ziet.

We zijn ook weer uit filmen geweest, dus de komende tijd plaatsen we weer regelmatig nieuwe video's, oa in de Franse Pyreneeën en Noorwegen.

Mochten er vragen zijn, dan beantwoord ik die graag!

DarklyDreaming
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 aug 2012 10:01

DarklyDreaming 31 jul 2017 12:22

Gisteren ritje gedaan op nieuwe versie. Onderste balk met info ziet er inderdaad veel beter/leesbaarder uit op hoge resolutie.

kooijtje2
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 24 jul 2015 21:17
Locatie: In de Buurt

kooijtje2 08 aug 2017 20:03

Ik had al even Bigring niet meer gebruikt wilde vandaag weer even wat proberen moest eerst updaten naar de nieuwe versie (mac) . Zodra ik opstart krijg ik de meldig dat mijn ant+ dongle niet kan worden gevonden of in gebruik is door een ander progamma bv zwift maar er staat niets aan ? Dongle er in en eruit gehaald Bigring aan en uit allemaal geen succes . Hierna voor de zekerheid nog even zwift opgestart maar dat werkt prima de Neo word gewoon gevonden iemand enig idee ?

kooijtje2
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 24 jul 2015 21:17
Locatie: In de Buurt

kooijtje2 08 aug 2017 20:09

Haha na het typen van dit bericht nog een keer geprobeerd en nu werkt het wel ineens opgelost !

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 08 aug 2017 20:17

@Kooijtje2 Goed dat het nu wel werkt, maar toch vreemd. Welke versie van OS X en welke ANT USB stick heb je? Dan kan ik eens proberen om het te reproduceren.

Bedankt alvast!

Plaats reactie