Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

BigRingVR - real life video training

kooijtje2
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 24 jul 2015 21:17
Locatie: In de Buurt

kooijtje2 08 aug 2017 20:21

Sierra 10.12.6 en ik gebruik de 2moso ANT USB Adapter

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 08 aug 2017 20:28

Dank voor het snelle antwoord!

kooijtje2
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 24 jul 2015 21:17
Locatie: In de Buurt

kooijtje2 08 aug 2017 20:30

ibooij schreef: 08 aug 2017 20:28 Dank voor het snelle antwoord!
graag gedaan !

SimplySimon
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 mar 2012 13:51

SimplySimon 09 aug 2017 09:16

Gisteren voor het eerst een rit met BigRingVR gedaan (Hahntennjoch). Ten eerste: complimenten voor de software. Kind kan de was doen. Zo makkelijk stel je alles in, je kiest een rit en gaat rijden.
Wat betreft het rijden: ik heb afgezien. Nu is het mijn 2e rit ooit op een tacx (neo) en is het lang geleden dat ik real life een berg heb gefietst, maar ik kreeg met 30-27 mijn cadans niet veel hoger dan 70 zonder kapot te gaan. Dit was bij percentages van 10-13%. Is dit normaal, moet ik nog een grotere cassette monteren of harder trainen?
In de instellingen staat alles overigens op 100%, dus ik neem aan 1 op 1 met de werkelijkheid?

Daarnaast viel het me op dat je in de afdaling maximaal 64 km/h uur kunt gaan. Klopt dit ook? Motiveerde niet echt om in de afdaling stevig door te rijden.

Buiten dit om had ik achteraf vooral een heerlijk gevoel. Aan het begin al behoorlijk pittige stukken en dan ga je jezelf afvragen 'ga ik dit wel redden?'. Om dan een uur later boven te komen voelt super goed. Voor herhaling vatbaar!

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 09 aug 2017 15:25

@SimplySimon Zo'n cadans is vrij normaal. Ik heb toevallig de Hahntenjoch afgelopen juni tijdens de Tour Transalp opgereden. De laatste 4 steile kilometers reed ik een gemiddelde cadans van 65, bij een vermogen van 252W, verzet 34-28. Harken dus. Mocht je het teveel harken vinden, dan kun je in de instellingen de maximum helling terugbrengen. Je snelheid wordt dan nog steeds berekend met jer vermogen en de "echte" helling, maar je trainer zal minder weerstand leveren. Soms wel zo prettig als je wilt blijven draaien.

De snelheid in de afdaling is inderdaad beperkt tot 64km/u. Reden is voornamelijk dat het anders lastig wordt om voldoende snel stukken video te downloaden/streamen.

Gebruikersavatar
Gibo
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2017 15:26

Gebruikersavatar Gibo 09 aug 2017 15:57

Dat klinkt heel interessant. Ik zal het proberen.

SimplySimon
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 mar 2012 13:51

SimplySimon 10 aug 2017 09:06

ibooij schreef: 09 aug 2017 15:25 @SimplySimon Zo'n cadans is vrij normaal. Ik heb toevallig de Hahntenjoch afgelopen juni tijdens de Tour Transalp opgereden. De laatste 4 steile kilometers reed ik een gemiddelde cadans van 65, bij een vermogen van 252W, verzet 34-28. Harken dus. Mocht je het teveel harken vinden, dan kun je in de instellingen de maximum helling terugbrengen. Je snelheid wordt dan nog steeds berekend met jer vermogen en de "echte" helling, maar je trainer zal minder weerstand leveren. Soms wel zo prettig als je wilt blijven draaien.

De snelheid in de afdaling is inderdaad beperkt tot 64km/u. Reden is voornamelijk dat het anders lastig wordt om voldoende snel stukken video te downloaden/streamen.
Bedankt voor je reactie. Dan ga ik voortaan eerst col's rijden die wat minder stijl zijn. Wellicht dat het daarna beter gaat.

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 10 aug 2017 12:53

Bedankt voor je reactie. Dan ga ik voortaan eerst col's rijden die wat minder stijl zijn. Wellicht dat het daarna beter gaat.
De Hahntenjoch is sowieso een steil ding. Als je wat minder steile passen wilt rijden kun je het bijvoorbeeld in de Franse Alpen zoeken, daar hebben we behoorlijk wat ritjes klaar staan.

aengbers
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jul 2013 23:14

aengbers 19 aug 2017 13:28

Vind het een prima stuk software, mijn complimenten! Heerlijk om zo een col te trainen voor je hem zelf gaat rijden.
Ik weet niet of er nog behoefte is aan software developers om mee te werken aan het project? Wellicht kan ik e.a. bijdragen (ontwikkel software voor mijn professie).

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 21 aug 2017 09:18

@AENGBERS Dank voor je compliment!

Op dit moment zijn we niet direct op zoek naar ontwikkelaars, maar wellicht is het wel interessant om wat informatie uit te wisselen. Je kunt me mailen op ilja.booij@bigringvr.com

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 24 aug 2017 08:07

Ilja, ik loop regelmatig tegen het probleem aan dat de software mijn sensoren niet herkend. USB ANT+ eruit en opnieuw opstarten lost dat meestal wel op, maar is wat omslachtig. Kunnen jullie niet zichtbaar maken of sensoren functioneren voordat je start?
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 24 aug 2017 08:55

@JoostG bedankt voor de melding. In een komende versie komen al wat verbeteringen op het ANT+ sensoren vlak, maar dit zou inderdaad een goede toevoeging zijn.

Ik schrijf 'm op. In de komende versie, die dit weekend of maandag uitkomt zal dit nog niet zitten, maar de versie daarna (half september) is een mooi mikpunt.

Nogmaals dank!

Plaats reactie