Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

BigRingVR - real life video training

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 22 feb 2017 22:54

Ik heb het gedownload, komend weekend eens proberen! Alles werkt alvast prima en toch al een ruime selectie aan video's, ziet er goed uit :)

MarcoV
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 30 sep 2011 18:59
Locatie: Beverwijk

MarcoV 23 feb 2017 10:10

Staat Bluetooth ondersteuning op de planning? Ben wel benieuwd maar toevallig net mijn ant+ stick uitgeleend :-)

DarklyDreaming
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 aug 2012 10:01

DarklyDreaming 23 feb 2017 10:54

ibooij schreef:@daniel1975 zou je een screenshot kunnen sturen van hoe het er bij jou uitziet. Dan heb ik een beter idee van hoe we die te kleine letters kunnen fixen, want als het irriterend is moet het opgelost worden!
Ik ben tot nu toe goed te spreken over BigRing VR.

Al genoeg videos met ook verschillende zwaartes en prima videokwaliteit.

Echter, de kleine info balk onderin beeld is ook voor mij echt een minpunt.
Mijn scherm is een 27" met een 2560x1440 resolutie. Ik heb goede ogen, maar ik kan niet zien of de afstand bijv. nog 2.88 of 2.08 km is. En dat maakt nogal wat uit als je 10% opfietst :)

Ik zal vanavond een screenshot uploaden.

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 23 feb 2017 12:12

@MarcoV: Bluetooth staat (nog) niet op de planning voorlopig. Bedoel je dan ook trouwens ook trainer-aansturing via Bluetooth of alleen uitlezen van vermogens/cadans/hartslag? Bij de aansturing is de adder onder het gras namelijk nog dat er geen standaard is. Elke trainer fabrikant heeft z'n eigen protocol verzonnen. Dat zal dus ook iets meer tijd gaan kosten om te gaan ondersteunen.

@DarklyDreaming: Ik heb inmiddels van @Daniel1975 een screenshot gekregen. Inmiddels heb ik het probleem ook kunnen reproduceren, dus dat is al een heel eind richting een oplossing. Ik verwacht niet dat we het in de komende versie (volgende week waarschijnlijk) hebben opgelost, maar een kleine maand verder zal dat wel gelukt moeten zijn.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3379
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 23 feb 2017 13:42

Fijn, die feedback van een van de betrokkenen in dit project! :like:
Afbeelding

MarcoV
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 30 sep 2011 18:59
Locatie: Beverwijk

MarcoV 23 feb 2017 13:58

ibooij schreef:@MarcoV: Bluetooth staat (nog) niet op de planning voorlopig. Bedoel je dan ook trouwens ook trainer-aansturing via Bluetooth of alleen uitlezen van vermogens/cadans/hartslag? Bij de aansturing is de adder onder het gras namelijk nog dat er geen standaard is. Elke trainer fabrikant heeft z'n eigen protocol verzonnen. Dat zal dus ook iets meer tijd gaan kosten om te gaan ondersteunen.
Opzich hoeft de aansturing niet direct, met alleen uitlezen van de gegevens kom je er in principe ook wel :D .

bushwankaz
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 11 apr 2007 16:17

bushwankaz 23 feb 2017 16:52

Eergisteren een keer uitgeprobeerd op een Tacx Neo. Installatie ging zonder problemen. Al vrij snel zat ik op de fiets een route te rijden. Mooie beelden, de tacx werd netjes aangestuurd. Maar na een kleine 5 minuten was ik er al klaar mee. Het ongestructureerd rond rijden is niet aan mij besteed, heb dat ook bij de TacxVR en een beetje met Zwift.
Zelf gebruik ik altijd Trainerroad en/of Sufferfest, hierbij kan ik bij wijze van spreken uren rond rijden.

Maar complimenten voor de kwaliteit.

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 23 feb 2017 20:33

@MarcoV: niet kunnen aansturen van de trainer is minder mooi natuurlijk, maar wellicht begint het eerst maar met uitlezen van data.

@bushwankaz: dank voor je complimenten. Gelukkig is iedereen anders wat betreft interesses. We gaan wel werken aan workouts, maar voorlopig moet je inderdaad of vrij fietsen (eventueel racen tegen een ander of een eerdere rit van jezelf) of zelf de workout maken (zoals je dat op de weg ook zou doen). Als dat niet je ding is dan zijn de programma's van Trainnerroad of Sufferfest inderdaad meer geschikt en ook bijzonder effectief om mee te trainen.

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1118
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 23 feb 2017 23:16

Ik ga er binnenkort ook nog maar eens mee proberen. Heb het 2mnd geleden getest, voelde nog als 'niet helemaal af' toen. Dus ben benieuwd.
En zou ook graag icm met mijn NEO twee zaken zien werken:
- bergaf de NEO laten doordraaien (kan sinds de laatste firmware tot 30km/u dacht ik)
- roadfeel simulatie

Volgens mij is aan het ANT+ ID wel te zien of de gebruiker een NEO heeft, dus is een kwestie van programmeren zou ik zeggen.
Algemen wens: na de top van een Col idd nog ff iets verder, cq optie om OM te draaien (lekker uitfietsen)
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 24 feb 2017 20:24

De Neo zou bergaf mee moeten draaien. Je moet echter wel een klein beetje blijven trappen, aangezien we de simulatie stoppen als er meer dan 5 seconden geen vermogen geleverd is.

De roadfeel simulatie is iets dat niet in de ANT+ standaard zit. Ik weet dus niet hoe dat richting de trainer te communiceren is. Misschien maar eens aan Tacx vragen of ze die informatie willen delen.

De vraag om na de top nog even door te fietsen hebben we meer gekregen. In het vervolg filmen we dus even lekker door.

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1118
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 03 mar 2017 13:48

Zwift icm Tacx NEO doet ook 'roadfeel' dus even bellen met Tacx ? Martin (die ook de Tacx NEO groep op facebook beheert)
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 03 mar 2017 14:26

bigfloor schreef:Zwift icm Tacx NEO doet ook 'roadfeel' dus even bellen met Tacx ? Martin (die ook de Tacx NEO groep op facebook beheert)
off-topic:
Ik heb eigenlijk in Zwift de roadfeel uitgeschakeld omdat ik vind dat het niet werkelijk veel bedraagt, maar vooral omdat ik denk dat de motor van de NEO door dat schokkend gedrag toch veel sneller versleten gaat zijn. Iemand daar een mening over?

Plaats reactie