Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

BigRingVR - real life video training

Gabrie
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 25 mei 2016 23:42

Gabrie 17 mar 2020 20:21

Twee vragen:
Ik zie op youtube veel video's van BigRing, maar nergens de echte gebruiksvideo's met snelheid, wattage etc. Zijn die er wel? Ik wil graag weten hoe het eruit ziet t.o.v. Zwift of Tacx Desktop App.

Is er zoiets van een community functie waarbij je met vrienden tegelijk een rit kunt rijden en zien hoever zij zijn? Al is het maar een simpele marker op de route die telkens voor- of achter jouw marker rijdt. Liefst achter natuurlijk.

Zou helemaal mooi zijn voor het family abo.

Edit na download software:
Ik zie wel dat je kunt zoeken op rides waar iemand live is. Is het dan de bedoeling dat ik die ride selecteer en dan wacht tot ook mijn partner deze begint? Of gewoon beiden selecteren en beginnen?
Afbeelding

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 17 mar 2020 21:51

Gabrie schreef: 17 mar 2020 20:21 Twee vragen:
Ik zie op youtube veel video's van BigRing, maar nergens de echte gebruiksvideo's met snelheid, wattage etc. Zijn die er wel? Ik wil graag weten hoe het eruit ziet t.o.v. Zwift of Tacx Desktop App.
We hebben inderdaad niet van zulke video's live staan. Wel handig om te hebben. Bedankt voor de suggestie.
Is er zoiets van een community functie waarbij je met vrienden tegelijk een rit kunt rijden en zien hoever zij zijn? Al is het maar een simpele marker op de route die telkens voor- of achter jouw marker rijdt. Liefst achter natuurlijk.
Je ziet inderdaad een marker op de hoogteprofielen, op de kaart en je ziet ook een ranking op het scherm met daarin tijdverschillen.

Zou helemaal mooi zijn voor het family abo.

Edit na download software:
Ik zie wel dat je kunt zoeken op rides waar iemand live is. Is het dan de bedoeling dat ik die ride selecteer en dan wacht tot ook mijn partner deze begint? Of gewoon beiden selecteren en beginnen?
Je kunt gewoon gaan rijden. Iedereen die dezelfde rit aan het rijden is zie je in beeld, tenzij die ander "activity sharing" (in Preferences) uit heeft staan. Diegene ziet dan geen anderen en komt ook niet bij anderen in beeld.

Als je met iemand hebt afgesproken, wat nu nu nog niet via BigRingVR zelf kan, maar natuurlijk wel bijvoorbeeld via Whatsapp of JOIN (https://join.cc/), dan kun je alvast gaan opwarmen. Als iedereen er dan is stop je de warming up (spatiebalk indrukken of 10 seconden niet trappen) en begint de rit.

Gabrie
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 25 mei 2016 23:42

Gabrie 17 mar 2020 22:08

Dank voor de reacties. Helder.

Morgen krijg ik de ANT+ dongle binnen en dan kan ik gaan testen. Had nu alles via Bluetooth.

Nog twee tips:
- Bij de lijst van rides, zou ik graag rides kunnen markeren als favoriet en daar dan op filteren.
- Kun je de camera fietser nog een paar routes in Z-Limburg laten maken? :-)
Afbeelding

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 17 mar 2020 22:24

Gabrie schreef: 17 mar 2020 22:08 Dank voor de reacties. Helder.

Morgen krijg ik de ANT+ dongle binnen en dan kan ik gaan testen. Had nu alles via Bluetooth.
Bluetooth staat hoog op de lijst om te implementeren, zodat je geen ANT+ dongle meer nodig hebt
Nog twee tips:
- Bij de lijst van rides, zou ik graag rides kunnen markeren als favoriet en daar dan op filteren.
Dat kan momenteel alleen nog na het fietsen van een route en via de website https://www.bigringvr.com/BR_Rides.aspx. Daar kun je, als je ingelogt bent, met het sterretje een rit markeren als favoriet. Met het belletje kun je 'm schedulen. Als je dan in de app in de "Show" dropdown kiest voor "my favorite rides" of "my scheduled rides" dan wordt hierop gefilterd.
Een rit die je ge-scheduled (lekker Nederlands..) hebt wordt automatisch weer uitgevinkt nadat je 'm gereden hebt.
- Kun je de camera fietser nog een paar routes in Z-Limburg laten maken? :-)
Het is nu een camera-auto. Daar gaan we wellicht ook nog wat veranderen. Maar zeker willen we weer filmen in Zuid-Limburg. Mijn eigen favoriet, de Camerig, moet er nog bij!

chiapucci78
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 mei 2015 09:29
Locatie: Nijmegen

chiapucci78 06 apr 2020 08:12

Weet iemand of je bij BigRing ook routes kunt samenvoegen of in een soort wachtrij plaatsen? Bijvoorbeeld Amstel Gold Race en LBL? Dan heb je een mooie training te pakken :winkthumb:

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 06 apr 2020 10:39

chiapucci78 schreef: 06 apr 2020 08:12 Weet iemand of je bij BigRing ook routes kunt samenvoegen of in een soort wachtrij plaatsen? Bijvoorbeeld Amstel Gold Race en LBL? Dan heb je een mooie training te pakken :winkthumb:
Dat kan helaas nog niet. Het staat, uiteraard, wel op ons wensenlijstje.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5922
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 13 aug 2020 20:48

Vandaag voor het eerst BigRing getest - erg leuk. Ik heb een stuk van de route in Zuid Limburg gedaan ( Part 2 ). Helaas na 10 kilometer liep de route vast en ging met geen mogelijkheid verder.

Kan het er mee te maken hebben dat ik nog in de trial periode zit of niet ? Ik ga zeker een abo nemen omdat het er prima uitziet - wattages goed overeen komen met de werkelijkheid en Ik meer met VR heb dan met Zwift bv.

Ik wil het deze week zeker nog even testen - ik heb de video gedownload, misschien dat het helpt.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27534
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 aug 2020 21:16

Nee dat heeft niks met trialperiode te maken, eerder met connectiviteit. Ik heb er trouwens nog nooit last van gehad.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5922
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 13 aug 2020 21:39

havana schreef: 13 aug 2020 21:16 Nee dat heeft niks met trialperiode te maken, eerder met connectiviteit. Ik heb er trouwens nog nooit last van gehad.
Thnx, en het gekke was : klok liep wel door - auto voor me stond stil / zo ook het beeld natuurlijk en geen snelheid en/of vermogen.

Edit: opgelost ivm downloaden van de rit vooraf.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5922
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 17 aug 2020 18:35

Vandaag de aflossing ++ te doen. Route uitgekozen in Noorwegen - mijn zoon en zijn vriendin tegen ondergetekende en mijn vrouw. Tijden bij elkaar opgeteld, en wie gaat er met de winst vandoor.

Gewicht goed ingesteld elke keer voor de deelnemer. Wel op mijn account - omdat we nog geen familie account hebben. Kijken wie er gaat winnen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5922
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 05 okt 2020 12:54

Ben nog steeds erg enthousiast met BigRingVR. Ook langere ritten ( gisteren Ventoux vanuit Sault ) zijn erg leuk om te doen. In combi met de Wahoo Kickr is het echt prima - geen last van zitvlak en of andere menselijke mechanica.

Met Zwift heb ik echt niets, de mensen in de groep / de nep weg e.d. kan mij niet bekoren. Wellicht moet ik me er meer in verdiepen om het leuk te gaan vinden, maar nu nog niet. Ook trainingen en trainings plan zijn prima te doen op BigRingVR. mede dankzij @Havana heb ik een boel trainingen gekregen die te combineren zijn met de films. Wel een film uitzoeken die ongeveer overeenkomt met de training en gaan.

Zelfs mijn vrouw vindt het erg leuk om te doen, ( familie account ) en toen ik vertelde nog een Kickr Core te kopen zodat we samen konden fietsen op dezelfde route vond ze het nog een prima plan ook :o :lol:
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 05 okt 2020 13:00

Programma is heel mooi. Een beetje verneukeratief, maar het valt voor mij af vanwege het moeten gebruiken van een computer/laptop.

Een iPad gebruiken vind ik veel makkelijker, anders moet ik steeds mijn werkplek "afbreken". iPad op een standaard is zo gedaan.

Als ze een iPad app releasen ben ik direct om. Gebruik nu Rouvy om die reden. Heb ook niets met Zwift.

Plaats reactie