Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

BigRingVR - real life video training

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 02 okt 2019 10:44

GJEvK schreef: 15 sep 2019 13:02
Hoop wel dat er ook wat meer vlakke ritten zijn, vooral tijdens een workout vind ik berg op fietsen wat suf. Met 150 watt op je dooie akkertje 12% klimmen vind ik toch wat weird overkomen :D
Er zitten toch behoorlijk veel 'vlakke' ritten tussen. Vooral Death Valley en Utah. Helaas is de omgeving zo oninspirerend op fietssnelheid dat het eigenlijk alleen werkt als je een film kijkt ipv de fietsvideo.
Gelukkig zijn er nu ook wat meet vallei/dal ritten in Italie en Oostenrijk die redelijk vlak zijn en waar wat meer te zien is.

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 02 okt 2019 15:45

Maruss schreef: 02 okt 2019 10:44 Er zitten toch behoorlijk veel 'vlakke' ritten tussen. Vooral Death Valley en Utah. Helaas is de omgeving zo oninspirerend op fietssnelheid dat het eigenlijk alleen werkt als je een film kijkt ipv de fietsvideo.
Gelukkig zijn er nu ook wat meet vallei/dal ritten in Italie en Oostenrijk die redelijk vlak zijn en waar wat meer te zien is.
Het grappige is dat er mensen zijn die juist die ritten in Colorado en Utah erg leuk vinden. Ik hou zelf ook meer van de kleine Europese wegen dan van die grote banen in de USA. Iedereen het zijne zullen we maar zeggen.

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 02 okt 2019 15:52

MartinDDV schreef: 02 okt 2019 09:01 Bij sommige ritten staat er in de naam ook de toevoeging "loop". Betekent dit enkel dat het een rondje betreft of bieden deze loops ook extra mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld 5x achter elkaar de Cauberg oprijden? Of moet je deze ritten dan net als elke andere steeds opnieuw starten?
Zoals @Maruss al aangaf: Inderdaad kun je hier rondjes rijden. Vanaf de 2e ronde krijg je dan ook je snelste voorgaande ronde als tegenstander.

De kortste rondjes zijn de Cauberg Loop (4,9km) en Paterberg Loop (2,8km), dus daar kun je lekker veel rondjes draaien. De Red Rocks loops zijn achtjes van 6km met afwisselend klimmen en dalen.

MartinDDV
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 feb 2019 21:13

MartinDDV 02 okt 2019 15:56

Dat ga ik dan zeker eens proberen!

Wat die tegenstanders betreft: zeker bij populaire ritten is het een hele klus om je eigen eerdere prestaties terug te vinden in de lijst. Kan dit niet eenvoudiger worden gemaakt?

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 02 okt 2019 19:14

ibooij schreef: 02 okt 2019 15:45
Het grappige is dat er mensen zijn die juist die ritten in Colorado en Utah erg leuk vinden. Ik hou zelf ook meer van de kleine Europese wegen dan van die grote banen in de USA. Iedereen het zijne zullen we maar zeggen.
Ik zie het in de waardering, en in een auto is het fantastisch maar op fiets kijkend naar een scherm niet aan mij besteedt. Afgelopen week na 14Km kaarsrechte weg een rit maar afgebroken.

Het leukste zijn ritten waar je andere renners inhaalt. Het voelt dan meteen echter, maar vooral grootste voordeel is dat hoe goed of slecht je je voelt je haalt toch die anderen in :like:

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 02 okt 2019 20:33

MartinDDV schreef: 02 okt 2019 15:56 Dat ga ik dan zeker eens proberen!

Wat die tegenstanders betreft: zeker bij populaire ritten is het een hele klus om je eigen eerdere prestaties terug te vinden in de lijst. Kan dit niet eenvoudiger worden gemaakt?
Dit kan zeker. Sorry dat het (nog) niet optimaal is.

We zijn nu bezig om live tegenstanders in te bouwen. Vandaag daarmee de 1e test gehad met rijders in Europa, VS en Nieuw-Zeeland (om een beetje geografische scheiding te hebben). Als die feature er is gaan we kijken naar het soort irritante dingen die jij opmerkt, zodat het allemaal net wat makkelijker werkt.

MartinDDV
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 feb 2019 21:13

MartinDDV 03 okt 2019 09:47

Maruss schreef: 02 okt 2019 19:14 Het leukste zijn ritten waar je andere renners inhaalt. Het voelt dan meteen echter, maar vooral grootste voordeel is dat hoe goed of slecht je je voelt je haalt toch die anderen in :like:
Ja, je gaat ze echt voorbij alsof ze stilstaan soms. Overigens ben ik nog geen rit tegengekomen dat je wordt ingehaald door een andere renner. Maar goed ook, want dat moet wel frustrerend zijn. Zeker omdat je er niets tegen kunt doen! ;)

Die ritten in Utah (vooral de vlakke) gebruik ik vaak voor herstelritjes. Wellicht komen ze ook nog van pas als ik meer met work-outs ga doen. Sowieso vind ik iets van een weg in beeld altijd al inspirerender dan enkel de grafiekjes zoals bij TrainerRoad.

Veel (alle?) aanwezige work-outs duren een uur, dus het zou mooi zijn als er ook wat meer mooie vlakke ritten (eventueel loops) beschikbaar komen die je voor work-outs kunt gebruiken.

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 04 okt 2019 11:00

ibooij schreef: 02 okt 2019 20:33
We zijn nu bezig om live tegenstanders in te bouwen. Vandaag daarmee de 1e test gehad
Ik kreeg vorige week, op 29/9 een Live tegenstander in mijn scherm. Op de uiterste rechte weg bij Hankville. Maar dat was dan wat anders neem ik aan. Toch zag ik een stipje op de weg die voor me of achter mee reed. Ik had het graag uit willen zetten omdat ik een rustig ritje wilde maken, maar met zo'n tegenstander wil ik dan toch te graag meerijden.

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 05 okt 2019 10:20

Maruss schreef: 04 okt 2019 11:00 Ik kreeg vorige week, op 29/9 een Live tegenstander in mijn scherm. Op de uiterste rechte weg bij Hankville. Maar dat was dan wat anders neem ik aan. Toch zag ik een stipje op de weg die voor me of achter mee reed. Ik had het graag uit willen zetten omdat ik een rustig ritje wilde maken, maar met zo'n tegenstander wil ik dan toch te graag meerijden.
Ik ben heel benieuwd wat je daar precies zag!

De Live tegenstanders zoals we aan het maken zijn zien er niet anders uit dan wat er nu al kunt zien, met opgenomen tegenstanders. Echter, je zult nu in real-time tegen/met anderen kunnen fietsen.

We zijn wel aan het nadenken over het projecteren van andere fietsers op de video (en niet alleen in ranking en op het hoogteprofiel), maar hebben nog geen plannen gemaakt om daarmee te beginnen.

MartinDDV
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 feb 2019 21:13

MartinDDV 07 okt 2019 10:40

Gisteravond heb ik voor het eerst met een coach gefietst. Maar ik ben er nog niet uit of het voor mij persoonlijk echt werkt. Op zich vind ik het wel mooi dat je vooraf kunt aangeven op welke tijd je wilt uitkomen en dat je coach in een gelijkmatig vermogen "meefietst". Echter voelt het nog wel heel anders dan een fietsmaatje... Hij fietste constant 240W terwijl ik op het vlakke minder reed (220W), maar in de klimmen heel makkelijk meer (260W+). Gevolg is dan dat als je "samen" wilt rijden je te pletter fietst op het vlakke om vervolgens in te moeten houden op de klim. Overigens stimuleert het wel want je wilt dat "mannetje" natuurlijk wel voorblijven!

Ik denk daarom dat ik een volgende keer eerder iemand in het klassement zou opzoeken die mijn gewenste tijd al heeft gereden en dan daartegen ga rijden. Al kun je in theorie dan wel iemand treffen die veel te snel gestart is en onderweg een enorme inzinking heeft gehad. Of iemand die de rit met een work-out heeft gedaan...

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 07 okt 2019 21:34

ibooij schreef: 05 okt 2019 10:20

Ik ben heel benieuwd wat je daar precies zag!

Tsja dat is een goede. Hoe moet ik het omschrijven. Eigenlijk is de herinnering alweer behoorlijk vervaagd.

Op het videoscherm was in de linkeronderhoek een blokje waarin iets stond over een Live tegenstander (ik dacht eerst dat er toevallig iemand was die op vrijwel dezelfde tijd was begonnen met de rit).

Daarnaast was er op het profielkaart/strip aan de onderkant mijn zwarte stip die aangeeft waar ik ben en ook ene rode stip die aangaf waar de ander was.

Hopelijk kan je daar iets mee.

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 09 okt 2019 12:44

Maruss schreef: 07 okt 2019 21:34
Tsja dat is een goede. Hoe moet ik het omschrijven. Eigenlijk is de herinnering alweer behoorlijk vervaagd.

Op het videoscherm was in de linkeronderhoek een blokje waarin iets stond over een Live tegenstander (ik dacht eerst dat er toevallig iemand was die op vrijwel dezelfde tijd was begonnen met de rit).

Daarnaast was er op het profielkaart/strip aan de onderkant mijn zwarte stip die aangeeft waar ik ben en ook ene rode stip die aangaf waar de ander was.

Hopelijk kan je daar iets mee.
Ik dan dat nog even niet plaatsen. We zijn nu aan het testen met wat je hier schetst, behalve dat er niets in de linkeronderhoek staat.

Ik denk er nog even over na wat je hier nou gezien hebt.. :?:

Plaats reactie