Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

BigRingVR - real life video training

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5054
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 10 feb 2020 12:11

NuitKor schreef: 06 jan 2020 11:04 Enthousiast geworden door dit topic en de makers (neem ik aan) van dit programma ook een account gemaakt en gedownload. Ben benieuwd!
Ik heb het even geprobeerd, maar ik vind het nogal tegenvallen. Het beeld lijkt wat schokkend te lopen, dit heeft natuurlijk met de fietssnelheid te maken, maar zie het beeld liever wat vloeiend lopen. Haal veel meer plezier uit Zwift qua groepsritten, wedstrijden en workouts.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37617
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 feb 2020 13:16

Schokkend beeld? Dat ervaar ik dus geen enkel moment.

Vraag mij juistaf wat ik fout doe bij die groepsritten in Zwift, want je bent toch nog steeds gewoon op hetzelfde parcours aan het fietsen? Of rijden jullie allemaal met headset ofzo?
Less is bore

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 10 feb 2020 14:26

MartinDDV schreef: 10 feb 2020 09:45 @ibooij: Vanmorgen zag ik dat er weer een nieuwe route beschikbaar was, nl. Macizo de Anaga (South Side). Wat dat betreft blijven de nieuwe ritten wel in een mooi tempo komen. Volgens mij komen er elke week wel één of twee bij. Het viel me echter op dat in het klassement bij deze rit (https://bigringvr.com/Ride.aspx?rideID=2273) al pogingen staan uit oktober 2018 (!?). Betekent dit dat jullie gewoon al een enorme stapel video's klaar hebben liggen om te publiceren?
Inderdaad hebben we deze video al eerder geproduceerd en door onze test-rijders laten rijden.

"Een enorme stapel" is het niet, maar we hebben nog wat materiaal liggen. We hebben in de zomer vrij kort de tijd om te filmen, want daarvoor moet de zon bijvoorbeeld hoog genoeg staan. De rest van het jaar kunnen we het eerder gefilmde beeldmateriaal dan produceren en uitbrengen. We proberen bij dat uitbrengen van materiaal dan een beetje te variëren naar gebied en soort rit.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5054
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 10 feb 2020 14:52

daniel1975 schreef: 10 feb 2020 13:16 Vraag mij juistaf wat ik fout doe bij die groepsritten in Zwift, want je bent toch nog steeds gewoon op hetzelfde parcours aan het fietsen? Of rijden jullie allemaal met headset ofzo?
Die vraag begrijp ik niet helemaal...maar wellicht beter voor het Zwift topic?

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 10 feb 2020 15:35

NuitKor schreef: 10 feb 2020 12:11 Het beeld lijkt wat schokkend te lopen, dit heeft natuurlijk met de fietssnelheid te maken, maar zie het beeld liever wat vloeiend lopen.
Het beeld is juist heel vloeiend is mijn ervaring, op een enkele keer na de mijn internet verbinding slecht is en dan juist weer icm hoge snelheid. Dan is laadsnelheid van het beeld langzamer dan mijn theoretische voorwaatse snelheid. Ook 2 keer gehad dat de cache helemaal leeg was en het beeld tot stilstand kwam, terwijl de rit registratie wel doorgaat puur door nogal wisselende kwaliteit van internet verbinding.

MartinDDV
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 feb 2019 21:13

MartinDDV 10 feb 2020 15:58

NuitKor schreef: 10 feb 2020 12:11 Ik heb het even geprobeerd, maar ik vind het nogal tegenvallen. Het beeld lijkt wat schokkend te lopen, dit heeft natuurlijk met de fietssnelheid te maken, maar zie het beeld liever wat vloeiend lopen. Haal veel meer plezier uit Zwift qua groepsritten, wedstrijden en workouts.
Je zou sowieso eens kunnen proberen vooraf de rit te downloaden. Dan voorkom je problemen door een haperende internetverbinding. Zelf download ik altijd vooraf de rit, zodat de video vanaf mijn harde schijf wordt afgespeeld. Op die manier ervaar ik zelf nooit schokkende beelden.

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 10 feb 2020 19:27

Iets heel anders: Aanstaande zaterdag gaat een tweetal van onze fietsers een aantal etappes op Mallorca rijden. Ze doen dit als voorbereiding op de Mallorca 312 die zij op 25 april gaan rijden.

Ze rijden zoveel mogelijk virtual "samen" en zouden het leuk vinden als er meer mensen aansluiten.

Op Strava staat de aankondiging, inclusief starttijden van de verschillende etappes:
https://www.strava.com/clubs/187025/posts/8136890

MartinDDV
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 feb 2019 21:13

MartinDDV 11 feb 2020 08:58

Ik zag de aankondiging gisteren voorbij komen op Strava. Wellicht ga ik zelf proberen een van de blokken mee te fietsen. Qua power (2,5 w/kg) zou het wel moeten lukken.

Wel ben ik heel benieuwd in hoeverre het "samen fietsen" al werkt. Je ziet immers alleen wat extra stipjes in beeld en extra namen in de ranking. Nu moet je vooraf (via een ander kanaal) al afspreken hoe er gereden gaat worden. Tijdens de rit zelf is communicatie immers lastig.

Tot nu toe is het me nog niet gelukt om "zomaar" samen te fietsen met iemand. Je kunt immers wel zien dat iemand met een bepaalde rit bezig is, maar niet wat zijn plannen zijn. Misschien doet die ander net een interval in ERG-modus...

@ibooij: Zijn er plannen om in BR ook een soort wachtruimte te creëren waarbinnen je kunt chatten om zo eenvoudiger afspraken te maken voor een gezamenlijke rit? Of de mogelijkheid om een andere rijder uit te nodigen als je aan de start van een rit staat?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37617
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 feb 2020 11:22

MartinDDV schreef: 10 feb 2020 15:58
NuitKor schreef: 10 feb 2020 12:11 Ik heb het even geprobeerd, maar ik vind het nogal tegenvallen. Het beeld lijkt wat schokkend te lopen, dit heeft natuurlijk met de fietssnelheid te maken, maar zie het beeld liever wat vloeiend lopen. Haal veel meer plezier uit Zwift qua groepsritten, wedstrijden en workouts.
Je zou sowieso eens kunnen proberen vooraf de rit te downloaden. Dan voorkom je problemen door een haperende internetverbinding. Zelf download ik altijd vooraf de rit, zodat de video vanaf mijn harde schijf wordt afgespeeld. Op die manier ervaar ik zelf nooit schokkende beelden.
Ik heb gisteravond een uurtje relaxed de kustroute Gran Canaria gereden. Niet vooraf gedownload, gewoon direct stream. Ik heb geen enkele vertraging gezien in het beeld.
Alles aan, full screen op een grote Imac, wifi icm een Tacx Neo.
Less is bore

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5054
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 11 feb 2020 11:41

Maruss schreef: 10 feb 2020 15:35
NuitKor schreef: 10 feb 2020 12:11 Het beeld lijkt wat schokkend te lopen, dit heeft natuurlijk met de fietssnelheid te maken, maar zie het beeld liever wat vloeiend lopen.
Het beeld is juist heel vloeiend is mijn ervaring, op een enkele keer na de mijn internet verbinding slecht is en dan juist weer icm hoge snelheid. Dan is laadsnelheid van het beeld langzamer dan mijn theoretische voorwaatse snelheid. Ook 2 keer gehad dat de cache helemaal leeg was en het beeld tot stilstand kwam, terwijl de rit registratie wel doorgaat puur door nogal wisselende kwaliteit van internet verbinding.
Het is meer dat het beeld voorbij kruipt ofzo, terwijl ik bergop gewoon 250w zit te trappen met 66kg. Beetje een gevoel dat de snelheid van het beeld niet echt overeenkomt met de snelheid van fietsen zoals dat buiten in de bergen is.

Internetverbinding is hier meer dan prima en hapert nooit.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27527
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 feb 2020 12:00

Dat is nu eenmaal inherent aan hoe gefilmd wordt.

MartinDDV
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 feb 2019 21:13

MartinDDV 11 feb 2020 12:06

Perspectief kan een hoop doen:
https://www.dumpert.nl/item/7838393_b214d00d

Ik heb niet de indruk dat de video's van BR met teveel zoom zijn opgenomen. Dus wellicht kijk je tijdens het klimmen in de echte bergen gewoon teveel naar de weg vlak voor je! ;)

Plaats reactie