Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Tacx Flux

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2436
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 24 feb 2017 10:52

vraagje voor de eigenaars van de nieuwe Flux.
Hoe bevalt de Flux jullie? Niet te veel last van ergerlijke kinderziektes?

jwpcycle
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 04 mei 2011 23:17
Locatie: Gennep

jwpcycle 12 apr 2017 07:13

Vandaag gaat de Flux retour richting Tacx.
Hij slipt door, ben benieuwd.

Corny121
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jul 2014 13:27
Locatie: Zoetermeer

Corny121 25 sep 2017 22:17

Even een kickje, hoe zijn de gebruikerservaringen? Ik overweeg deze aan te schaffen binnenkort, maar ben benieuwd wat de gebruikers er van vinden.
#HoeMoeilijkKanHetZijn

StassenRob
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 nov 2014 16:39

StassenRob 06 nov 2017 14:59

Hier dezelfde vraag als Corny

schefbar
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 mar 2014 16:28

schefbar 14 nov 2017 12:52

Hierbij een update van mijn kant:
Flux 2 maanden geleden aangeschaft. Sindsdien 20 sessies gereden op de Flux icm Zwift.
Primaire reactie: WAUW!
Het is even een investering maar wat ben ik er superblij mee.
Trainer is relatief stil. Rond de 150 a 200 watt is ie fluisterstil. Rond de 250 a 300 watt hoor je 'm 'werken'. Even lekker sprinten geef nog meer rumoer.. maarja, so be it.
Het gemak van 'even een uurtje fietsen' is een genot. Dit icm mijn zoontje van 1jaar die gewoon doorslaapt ondanks mijn training is fantastisch.

Positieve punten:
- Automatische hoogte simulatie
- Relatief stil
- Geen slijtage aan je achterwiel
- Geen slippende wielen oid

Negatieve punten;
- Geen simulatie van afdaling; als je aan t Zwiften bent en je rijdt een berg af zie je je wattage teruglopen.
- Bij het aanzetten van een sprint beweegt de flux niet mee, ik weet niet wat dit voor impact gaat hebben op mijn frame.
- Van binnen sporten ga je zo zweten.. :-)

Oftewel; niets dan lof. Beste investering sinds de aanschaf van mn racefiets.

Rootland
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 10 okt 2016 18:59

Rootland 14 nov 2017 13:43

Voor dat zweten, een ventilator doet wonderen!

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 14 nov 2017 19:21

Klinkt mooi schefbar. Mag ik vragen of je naast de Flux nog extra kosten hebt gemaakt? Bv aangepaste snelspanner of cassette ed?

Steeds als de lente begint denk ik, nou.... lekker buiten fietsen, een trainer niet nodig, maar als de hersft begint, zit ik steeds depressief thuis. Misschien toch eens voor gaan sparen dan.

ridley orion
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33

ridley orion 14 nov 2017 20:19

Is goede investering rij met een bkool geen direct drive .

Is fijn in combinatie met zwift zaterdag duurrit gemaakt van 80 km.
Onder het afdak tewijl het buiten regende.

Probeer nu in november en december 100km per week te rijden

En als weg droog is lekker buiten

StassenRob
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 nov 2014 16:39

StassenRob 17 nov 2017 14:13

Zelf de Flux nu ook aangeschaft en 3 zwift ritjes mee gefietst.

Trainer bevalt tot nu toe erg goed :)!

Ben nog altijd aan het uitzoeken hoe ik hem het best in Zwift kan gebruiken. Onderstaand probleem ondervind ik ook. Ook nog aan het kijken of wattage beetje overeen komt met wat ik buiten trap, ik snap dat dit niet 1 op 1 hetzelfde kan zijn maar wil het toch zo goed mogelijk benaderen.

- Geen simulatie van afdaling; als je aan t Zwiften bent en je rijdt een berg af zie je je wattage teruglopen.

Als iemand hier nog tips voor heeft hoor ik het graag.

Rootland
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 10 okt 2016 18:59

Rootland 17 nov 2017 14:23

Hoe bedoel je Rob, de Flux is volgens mij niet in staat om afdalingen te simuleren (oftewel, je te duwen als het ware). De weerstand die de trainer aanhoudt zal zich verhouden tot een hellingspercentage van 0%. Echter, omdat je net van een klim komt waarbij er wel weerstand wordt gegenereerd gaat je wattage omlaag (zolang je dezelfde cadans/versnelling aanhoudt). Je virtuele snelheid zal echter wel toenemen tijdens de afdaling, ondanks het lagere wattage.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 17 nov 2017 14:30

Ik heb er afgelopen week op gereden bij een kennis en was onder de indruk. Pluspunten, compatibiliteit met steekassen (met adapter) prijs kwaliteit is goed. Nu had ik hem willen bestellen, kom ik erachter dat je niet met lange kooi derri kan gebruiken. Dat is wel een serieus nadeel, aangezien ik niet van plan ben om ook nog eens een ultegra di2 derri aan te schaffen.
Erg jammer, nu dus maar eens kijken wat de Elite Direto hier tegen over stelt, qua prijs en features de enige (?) echte concurrent?

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 17 nov 2017 14:49

Bospaadje schreef: 17 nov 2017 14:30 Nu had ik hem willen bestellen, kom ik erachter dat je niet met lange kooi derri kan gebruiken
Dat is inderdaad een design fout, de arm vd poot zit in de weg. neem aan dat tacx die poot bij een update eens iets anders vormgeeft.

De trainer is op zich wel te gebruiken met een lange kooi derri, alleen het grootste tandwiel zou je dan niet moet gebruiken. Alleen dan loopt de kooi tegen de poot

Plaats reactie