Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Tacx NEO Smart turbo trainer

heuvelrug-rider
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 aug 2017 15:48

heuvelrug-rider 23 jun 2018 16:11

Inmiddels is de NEO alweer een tijdje op de markt.
Vraag me af of er op (korte)termijn een upgrade en/of vervanger op de markt zal gaan komen. heeft iemand hier al iets over vernomen ?

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 23 jun 2018 16:29

heuvelrug-rider schreef: 23 jun 2018 16:11 Inmiddels is de NEO alweer een tijdje op de markt.
Vraag me af of er op (korte)termijn een upgrade en/of vervanger op de markt zal gaan komen. heeft iemand hier al iets over vernomen ?
Ik verwacht niet snel een nieuw model dit jaar.
De meeste kinderziektes zijn eruit, zo was er een probleem met de bevestiging vd magneten. Die lieten soms los, was er met lange kooi derailleurs soms een pasprobleem en ook is de behuizing als een ge-update omdat tijdrit fietsen niet optimaal paste.
Daarnaast is door het faillissement van ecdo ook de body anders dan vroeger.
Daarnaast is het nog steeds de benchmark als je het mij vraagt,

LD002
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 nov 2013 08:10

LD002 25 aug 2018 21:51

Ik heb een vraag: is het mogelijk om met een Neo een pedal stroke analyse te maken: ik zou graag vermogen van links en rechts willen zien (verhouding). Ik heb een mac en een iphone: gaat het daar mee lukken?

kooijtje2
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 24 jul 2015 21:17
Locatie: In de Buurt

kooijtje2 26 aug 2018 06:57

LD002 schreef: 25 aug 2018 21:51 Ik heb een vraag: is het mogelijk om met een Neo een pedal stroke analyse te maken: ik zou graag vermogen van links en rechts willen zien (verhouding). Ik heb een mac en een iphone: gaat het daar mee lukken?
Nee .

Je zal dan een powermeter op je fiets moeten hebben waarmee dat kan .

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1119
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 07 mar 2019 14:22

Ik heb nog niet zo lang een Neo 2 en heb gisteren eens goed gelet op de pedaalslag analyse links/rechts. Ik was er altijd zeker van dat links mijn slechte been was, ik ben namelijk een para cyclist en heb een plexus laesie links. D.w.z. dat mijn linkerarm geheel verlamd is en dit heeft ook effect op veel dingen aan de linkerzijde van mijn lichaam. Zo is de spiergroep op mijn borst en links veel kleiner dan rechts omdat ik mijn linkerarm immers niet kan gebruiken. Ook op mijn core zal het effect hebben en zijn er nog wat uiterlijke kenmerken die wijzen op "afwijkingen" links, zo zie je het, als je goed kijkt een tikkeltje aan mijn linker mondhoek en is mijn linker pupil een stuk groter dan mijn rechter:-) De pedaalslag analyse zegt me echter dat rechts mijn mindere kant is:-) Het zijn geen mega verschillen, maar vroeg mij af bij welke verschillen het raadzaam is om hier op te trainen. Gaat dit überhaupt effect hebben op het totaal en hoe verbeter je de ene zijde t.o.v. de andere? Enkel door links uit te klikken en met rechts te fietsen of zijn er nog andere trainingen? En, afgezien van de afwijkingen in %, hoe zou de curve eruit moeten zien bij een ideale pedaalslag?

ncornelisse
Forum-lid
Berichten: 503
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51

ncornelisse 03 sep 2019 17:56

Een upgrade van de Neo 2 is gepresenteerd, Neo 2T.

https://tacx.com/nl/product/neo-2t-smart/

Plaats reactie