Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Tacx NEO Smart turbo trainer

equipe-b
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 31 jul 2009 01:49

equipe-b 18 feb 2017 01:02

kooijtje2 schreef:
kooijtje2 schreef:Net dankzij de tip van ncornelisse even BigRingVR geprobeerd en dit werkt inderdaad prima nu nog icm mijn elite qubo maar neig heel erg naar een tacx neo . Ik gebruik vooral trainerroad en zwift maar het leek me leuk om een VR na te fietsen maar wil hier zeker niet te vaak gebruik van maken op deze manier kan ik inderdaad beter het geld in me zak houden en niet de tts4 software aanschaffen.
Hoewel ik zie nu net dat je bij futurumshop voor slechts 40 euro de software erbij kan kopen :shock:
Wilde zelf in eerste instantie bij Futurumshop bestellen. Ineens kreeg ik een melding van hen dat de upgrade niet leverbaar is bij de leverancier in dit geval Tacx. Pas in maart is het product leverbaar?! :dislike:

Bij iemand anders besteld en via de bijgesloten bon bij Tacx direct de bestelling gedaan. Binnen twee dagen had ik het product binnen. :winkthumb:

Heb zelf het idee dat Futurumshop de 40 euro actie er als 'lokkertje' op heeft staan. :(

kooijtje2
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 24 jul 2015 21:17
Locatie: In de Buurt

kooijtje2 18 feb 2017 08:29

Ik heb hem wel bij futurumshop besteld en gister binnen gekregen de upgrade was idd niet opvoorraad en word nagestuurd . Ik mijn geval had in al een ant+ dongel en gebruik vooral Zwift en Trainerroad voor 40 euro extra wilde ik wel de tts4 software erbij hebben om zo af en toe is een RLV na te fietsen .

ncornelisse
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51

ncornelisse 18 feb 2017 08:41

Werkt een andere dongle ook met de tacx software?

kooijtje2
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 24 jul 2015 21:17
Locatie: In de Buurt

kooijtje2 18 feb 2017 12:23

Zojuist mijn eerste ritje op de Neo gedaan icm trainerroad man man wat een geweldig ding . Inderdaad zeer stil en wat mij helemaal beviel in vergelijking met mijn oude elite qubo was het trainer in ERG mode en de tijd van het aanpassen van het aantal Watts waar de qubo soms tientallen seconde nodig had duurde het bij de Neo rond de 5 sec wat erg fijn is als zoals bij de training van deze ochtend 15 keer 1 minuut moet verhogen in Watts . Ben er zeer blij mee TOP aankoop !

kooijtje2
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 24 jul 2015 21:17
Locatie: In de Buurt

kooijtje2 18 feb 2017 12:26

ncornelisse schreef:Werkt een andere dongle ook met de tacx software?
Ja heb ik in het verleden gedaan en werkte toen prima ik gebruikte een ant+ van 2moso

equipe-b
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 31 jul 2009 01:49

equipe-b 18 feb 2017 19:06

kooijtje2 schreef:Ik heb hem wel bij futurumshop besteld en gister binnen gekregen de upgrade was idd niet opvoorraad en word nagestuurd . Ik mijn geval had in al een ant+ dongel en gebruik vooral Zwift en Trainerroad voor 40 euro extra wilde ik wel de tts4 software erbij hebben om zo af en toe is een RLV na te fietsen .
Had hier geen ant+ dongel dus voor mij geen optie. :dislike:

Overigens zijn er winkels die de NEO goedkoper aanbieden dan Futurumshop. Het is juist de combinatie door het voor mij in eerste instantie aantrekkelijk maakte.

kooijtje2
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 24 jul 2015 21:17
Locatie: In de Buurt

kooijtje2 18 feb 2017 19:20

Klopt maar ik ben zeer content met de aftersales van Futurumshop mocht er iets met je product zijn . Heb hier twee keer in het verleden mee te maken gehad zij hebben dit perfect opgelost dat vond ik ook wel een fijn idee voor een product in deze prijsklasse .

equipe-b
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 31 jul 2009 01:49

equipe-b 18 feb 2017 19:50

kooijtje2 schreef:Klopt maar ik ben zeer content met de aftersales van Futurumshop mocht er iets met je product zijn . Heb hier twee keer in het verleden mee te maken gehad zij hebben dit perfect opgelost dat vond ik ook wel een fijn idee voor een product in deze prijsklasse .
Zelf geen ervaring met de aftersales van Futurumshop. De manier hoe men om ging met het niet voorradige product gaf mij aanleiding om de bestelling te annuleren. Daarom juist geen vertrouwen in Futurumshop op andere onderdelen.

Ik begrijp dat wanneer je een prettige ervaring hebt met een winkel je daar geneigd bent om sneller te kopen. Mijn persoonlijke ervaring is dat iedere winkel wel een vorm van aftersales heeft waar ik uit kan komen. Bij de ene partij gaat het soms net wat lastiger dan bij de andere partij. Uiteindelijk kom ik er wel met hen uit.

kooijtje2
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 24 jul 2015 21:17
Locatie: In de Buurt

kooijtje2 18 feb 2017 19:53

Dat is ook zo ieder zijn eigen ding . Maar hoe bevalt de Neo jou ?

equipe-b
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 31 jul 2009 01:49

equipe-b 18 feb 2017 19:57

kooijtje2 schreef:Dat is ook zo ieder zijn eigen ding . Maar hoe bevalt de Neo jou ?
Is bij mij vaak een risico afweging. Uit mijn hoofd scheelde het mij bijna 100 euro. ;)

Neo bevalt mij prima. Dit weekend kijken of het upgrade pakket aan de praat kan krijgen.

debuysserk
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 feb 2015 14:19

debuysserk 22 feb 2017 11:40

Waar kocht je hem equipe-b? Mag in PB ook :) Thx!

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 23 feb 2017 12:30

Zorg vooral dat je hem koopt waar je goede after sale service hebt.
Het durft momenteel nog eens voorvallen dat er eentje moet teruggestuurd worden (facebookgroep tacx neo owners).
Uitraard worden de goede niet aangemeld op zo een goep, maar je weet maar nooit.

Zelf heb ik geen problemen met de Neo

Plaats reactie