Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Tacx NEO Smart turbo trainer

ooglenz
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 01 aug 2014 12:25

ooglenz 14 sep 2015 10:03

jandb schreef:Werkt hij ook gewoon via de laptop met de tts software?
Ja

jandb
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 21 okt 2014 15:35
Locatie: Westland

jandb 14 sep 2015 10:29

goed te horen. Ben wel benieuwd naar de ervaringen van eventuele bezitters of testrijders in de winkel.
Ik heb nu met de genius bij grotere stijgingen toch vaak een doorslippend wiel ondanks ontvetten en anders afstellen en meer of minder lucht in de band. Dat is met deze trainer niet van toepassing.
Wel is de prijs laten we zeggen best flink .............
Wat voor fiets je ook hebt, Je moet altijd blijven trappen.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 14 sep 2015 19:21

Een ervaring gelezen van een gebruiker, hij had hem al via de groothandel geleverd gekregen. Was er zeer enthousiast over, en de Neo maakt idd geen geluid je hoort alleen de fiets dwz ketting geluid.

Heb met Tacx contact gehad over een paar dingen die ik wilde weten, waaronder de levertijd men deelde mij mede dat momenteel, was vorige week, de Neo's de fabriek verlaten na de groothandel.

Heb hem al pre-ordered hopelijk komt het volgende week binnen!
YFood !!!

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 14 sep 2015 19:45

Vraag is hoe staat het met nauwkeurigheid./ consistentie wattage. Ben benieuwd, stil is niet alles.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 14 sep 2015 20:15

Livio Livius schreef:Vraag is hoe staat het met nauwkeurigheid./ consistentie wattage. Ben benieuwd, stil is niet alles.
Tacx zegt een afwijking van 2%, echter we zullen het zien

Persoonlijk boeit het me niet zoveel icm met Trainerroad krijg ik er een leuk speeltje bij !
YFood !!!

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 14 sep 2015 20:21

Dat claimde Wahoo Kickr ook maar daar zien we power variances en drifting van > 20 watt, toch wel relevant. Of je de ene keer 260 trapt of 280 bijv. Zelfs met TR.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 14 sep 2015 20:35

Alles kan, echter Tacx maakt altijd goede hardware dus ga van het positieve uit. Ook de review van dcrainmaker heeft me overtuigd van het product.

Geluid maakt wel degelijk uit en kan beslissend zijn bij het aankoopproces, zie het verschil tussen de Wahoo Kickr en de Tacx Neo in de review van dcrainmaker.
YFood !!!

rien
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 12 jan 2005 22:48

rien 14 sep 2015 20:52

Mijn collega heeft hem sinds vrijdag. Gekocht bij Van Herwerden. Het was een drama om de software draaiend te krijgen. Maar daarna is de eerste indruk heel positief.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27519
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 sep 2015 21:33

Csteenbe gaat toch een vermogensmeter kopen dus mocht die van de Neo tegenvallen kun je altijd nog een andere gebruiken :D

On a serious note: DCR heeft tussen de regels door al laten weten dat de betrouwbaarheid en validiteit vd vermogensmeter goed is.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 14 sep 2015 21:44

havana schreef:On a serious note: DCR heeft tussen de regels door al laten weten dat de betrouwbaarheid en validiteit vd vermogensmeter goed is.
Dat was idd mijn punt dat ik de beslissing had genomen tot koop over te gaan.

De BePRO's staan met Sinterklaas op de verlanglijst, eens kijken wat de Sint brengt....
YFood !!!

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 425
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 15 sep 2015 08:48

Zelfs mijn bushido smart komt nog redelijk in de buurt van mijn powermeter. De Neo zou dan inderdaad helemaal geen probleem mogen zijn.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 20 sep 2015 16:49

De Neo is er, prachtig apparaat, installatie/configuratie super easy. Pluspunt dat ook als minpunt kan gezien worden is dat je een cassette montage tool moet hebben van het type Campagnolo aangezien ik Campa-only ben een pluspunt!

Installatie/Configuratie bestaat uit, uitklappen, cassette montage en de stekker in het stop contact doen en uiteraard je fiets erop zetten. Tacx App voor iPhone starten en je kunt gaan.....Ook zonder de App of wat dan ook werkt het prima!

Zwift configuratie is ook next, next en finish en gaan!

TrainerRoad ook van het zelfde echter hier moet je even hun FAQ lezen daarna ook geen enkel probleem met pairen van je devices. Echter heb mijn twijfels of TrainerRoad wel fully ready is voor de Neo, daar bij het pairen je kunt kalibreren. Daar de Neo niet gekalibreerd hoeft te worden krijg je hier een "fout" melding..... Ik heb ook het gevoel dat de baseline bij TrainerRoad niet correct is, heb hier een ticket uitstaan bij TR en zal wel loslopen. Ook bij Tacx het issue voorgelegd ze zeggen immers TR te ondersteunen...

Gisteren toch een lichte interval training gedaan bij TR, gaat prima en was erg leuk en valt vies tegen best zwaar...

Deze week er maar eens serieus aan het werk mee, maar tot op heden zeer tevreden!

Ter info: heb als computer Macbook Pro met een ANT+ dongle van Tacx T2028, let op bij de Dongle dat deze USB 2.0 is anders werkt het smart gedeelte niet!
YFood !!!

Plaats reactie